Εσύ πόσο καλή μαμά είσαι;


Είμαι τυχερή που όταν ήταν τα παιδιά μου μωρά και νήπια δεν ασχολούμασταν τόσο με το Internet, το Instagram και τα συναφή – θα σου πω μόνο ότι έχω ζήσει στην εποχή που παρέδιδα τα άρθρα μου ιδιοχείρως σε δισκέτα στα περιοδικά που συνεργαζόμουν.

Γιατί αν υπήρχαν και με την κούραση που είχα εκείνα τα χρόνια –βλέπε πολλή δουλειά, δύο μωρά παιδιά, σύζυγος, σπίτι κ.λπ.- ένας θεός ξέρει πώς θα ένιωθα για τα σουβλάκια και τις πίτσες και τα KFC και τις κοτομπουκιές από τα Goody’s που έχουμε φάει οικογενειακώς με το τσουβάλι.

Και όταν φιλοξενούσαμε τη βαφτιστήρα μου στο εξοχικό μας, τα άφηνα να χοροπηδάνε στο κρεβάτι...
Και όταν φιλοξενούσαμε τη βαφτιστήρα μου στο εξοχικό μας, τα άφηνα να χοροπηδάνε στο κρεβάτι…

Ομολογώ επίσης πως δεν τους είχα/έχω φτιάξει ποτέ στο σπίτι μου κινόα, ούτε μάφιν με βρόμη και λιναρόσπορο, ενώ φτιάχνω τακτικά το παραδοσιακό κέικ βανίλια σοκολάτα, κούκις με σοκολάτα και διάφορα άλλα γλυκά – πάντα με σοκολάτα γιατί αν δεν έχει σοκολάτα, κατά την κόρη μου, δεν είναι γλυκό.

Επίσης, επειδή έπρεπε να βρω χρόνο να μαγειρέψω και να γράψω, έβαζα στα παιδιά μου να βλέπουν πολλή ώρα τηλεόραση, κυρίως dvd με ταινίες της Disney αν αυτό με κάνει λιγότερο ένοχη.

Τι άλλα λάθη έχω κάνει αυτά τα 21 χρόνια που είμαι μαμά;

Να ξεκινήσω από πολύ νωρίς: Στις εγκυμοσύνες μου μπορεί να έχω πιει και 2-3 ποτήρια κρασί ή μπύρα και έτρωγα τσιπς πριν από κάθε επίσκεψη στο γυναικολόγο. Α, έτρωγα και πίτσα αρκετά συχνά…

Μετά που γέννησα; Τα λάθη το ένα μετά το άλλο. Έπαιρνα το παιδί στο κρεβάτι μου για να καταφέρω να κοιμηθώ κάνα δυο ώρες μέσα στο 24ωρο. Στην κόρη μου, δεύτερο παιδί, είχα μάθει από τα λάθη στο πρώτο, έκανα το αμάρτημα και έδωσα πιπίλα γιατί την ηρεμούσε. Επιπλέον, δεν κατάφερα να τη θηλάσω αποκλειστικά για πάνω από 3 μήνες και της έδωσα ξένο γάλα.

Αν συνεχίσω με τα αμαρτήματα που έχω κάνει ως μαμά δεν θα τελειώσω ποτέ γιατί εξακολουθώ να κάνω λάθη κάθε μέρα.

Θα σου εξομολογηθώ μόνο ένα ακόμη κατάπτυστο σφάλμα: έχω μαλώσει με το παιδί μου μέσα στο σούπερ μάρκετ και επειδή έκλαιγε και ντράπηκα ενέδωσα και του αγόρασα αυτό που αρνιόταν να αφήσει από το χέρι του. Τόσο χαμηλά…

Δεν ξέρω για ποια λάθη και αμαρτήματα νιώθεις κι εσύ ότι δεν είσαι τόσο καλή μαμά όσο θα έπρεπε ή όσο θα μπορούσες. Πιθανότατα έχεις κάνει δεκάδες ή εκατοντάδες λάθη, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού σου. Πιθανότατα επίσης λατρεύεις το χώμα που πατάνε τα ποδαράκια του και θα πέθαινες χίλιες φορές με χίλιους διαφορετικούς τρόπους για να είναι το παιδί σου καλά. Και ακόμη πιο πιθανό, έχεις κάνει από τη στιγμή που έμεινες έγκυος δεκάδες ή εκατοντάδες, πάλι η ηλικία του παιδιού παίζει ρόλο, θυσίες που δεν τις υπολογίζεις σαν θυσίες γιατί μπροστά στο παιδί μας τίποτε δεν είναι θυσία αλλά επιλογή.

Και ο λόγος που έγραψα αυτό το κείμενο είναι γιατί κουράστηκα/βαρέθηκα να συγκρίνομαι με τις τέλειες μαμάδες για τις οποίες διαβάζω/περιγράφουν την αψεγάδιαστη οικογενειακή τους καθημερινότητα στο Internet, που όλη τους η ζωή γυρίζει αποκλειστικά γύρω από το παιδί τους, που τα κάνουν όλα τέλεια και ιδανικά και όλες εμείς οι υπόλοιπες νιώθουμε από ένοχες έως ανεπαρκείς σε σύγκριση μαζί τους.

Από την άλλη πλευρά, είμαι σίγουρη πως υπάρχουν και αυτές οι μαμάδες που τα κάνουν όλα τέλεια και ιδανικά και τους βγάζω το καπέλο. Αλλά είμαι (σχεδόν) σίγουρη πως οι συγκεκριμένες που προσπαθούν τόσο πολύ στην πραγματικότητα, δεν το διατυμπανίζουν εκκωφαντικά στους γύρω τους. Το θεωρούν μάλλον αυτονόητο ή/και τους βγαίνει αυθόρμητα – και πιθανότατα δεν έχουν και το χρόνο ή τη διάθεση να ασχοληθούν με το να μοιραστούν μαζί μας τη ζωή τους.

Κι αν είχα μία συμβουλή να σου δώσω, θα ήταν να έχεις εμπιστοσύνη στο ένστικτό σου και να επικεντρώνεις την προσοχή σου σε όλα τα καλά και τις προσπάθειες που κάνεις για να μεγαλώσεις ένα υγιές και ισορροπημένο παιδί αντί να ψάχνεις να βρεις κάθε στιγμή πού υστερείς και τι δεν κάνεις αρκετά τέλεια.

Σε φιλώ,

Ελένη

 

 

23 σκέψεις σχετικά με το “Εσύ πόσο καλή μαμά είσαι;

  1. Προσπαθώ να τους «χαρίζω» τα αφτιά μου οταν μιλάνε, να λέω «συγνώμη,έκανα λαθος » όταν συμβαίνει και όταν θυμωμένα μου λένε «σε μισώ » να απαντώ «το ξέρω,δεν πειράζει «!κατά τα άλλα και εγώ τους λέω οτι «η υπομονή μου εξαντλήθηκε » και οτι «θα μας ακούσει όλη η Αυστραλία «!!!!12 και 10 ετών!!!!να μας ζήσουν και υπομονή (για τουλάχιστον 10 χρόνια ακόμη)

    Αρέσει σε 2 άτομα

  2. Πραγματικά απορώ….Ενας ανθρωπος τόσα χρόνια δε βρέθηκε να καλέσει την Πρόνοια…?
    ΕΝΑΣ!!!
    Αλλά ετσι είναι ο δυτικός κόσμος,δε μας νοιάζει τι γίνεται δίπλα μας…🙃🙃🙃🙃
    Keep walking!!!

    Antonia
    Topaiziko.blogspot.gr

    Αρέσει σε 2 άτομα

  3. Ακολουθείς το ενστικτο σου σαν μαμά. Δεν μας το δίδαξαν. Ο χαρακτήρας μας, οι εμπειρίες μας, η αγαπη μας, το ενστικτο, αυτα μας καθοδηγουν.
    Το πόσο καλή μαμα ειμαστε θα το κρίνουν τα παιδιά μας στο μελλον (θα το κρίνει η ιστορία)!!!
    Δεν μου αρεσει να βαζω ταμπελες , οτι εγω θήλασα και ειμαι καλή μαμά, οτι δεν τα πηγα παιδικό και ειμαι καλή μαμα. κ.α..
    Όλα αυτα με αγχώνουν και δεν θελω να κανω το ιδιο σε άλλες μαμαδες.
    Νομιζω (και θελω να πιστευω) πως προσπαθουμε για το καλυτερο.
    Όσο για τυψεις και λάθη (ναι εχω) αλλα και αυτες-α κανουν τη δουλειά τους , με κανουν να προσπαθω για το καλύτερο.
    Φιλιά
    Καίτη-oiparamythenies

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Αυτό δεν είναι το θέμα, να προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι γονείς -και καλύτεροι άνθρωποι- κάθε μέρα; Συμφωνώ μαζί σου, Καίτη μου, ακόμη και τα λάθη μας βοηθάνε να βελτιωθούμε.
      Φιλιά πολλά

      Μου αρέσει!

  4. Απαπα…. Θα σε λιθοβολισουμε ομαδικώς!!! Ελένη, μόνος κριτής μας είναι και θα είναι τα ίδια τα παιδιά. Τελειότητα και γονεικοτητα είναι δυο έννοιες που δεν πάνε μαζί. Δεν υπάρχει η τέλεια μαμά, τουλάχιστον όχι με αντικείμενα κριτήρια. Αν όμως έχεις δώσει αγάπη, χρόνο, αγάπη, και πάλι αγάπη – την απτή όχι αυτή που εννοείται – για τα παιδιά σου θα είσαι τέλεια ακόμα και αν έκανες όλα αύρα τα » λάθη » που αναφέρεις, που λάθη δεν είναι – είναι απλά επιλογές ανατροφης. Τα μόνα λάθη που βλέπω εγώ είναι αυτά που αφορούν την σωματική ασφάλεια του παιδιού, που λόγω ενημέρωσης πλέον γνωρίζουμε καλά, το βασικότερο πχ πότε χωρίς κάθισμα στο αυτοκίνητο, και από εκεί και πέρα κάποια λάθη είναι απλή ανευθυνότητα, (πχ έχω το νήπιο και περπατάει σε απόσταση πίσω μου σε ενα parking -όπου δεν θα το δει το αυτοκίνητο που θα κάνει όπισθεν). Αλλά ακόμα και με αυτά τα λάθη η αγάπη των γονέων στα παιδιά τους είναι αδιαπραγματευτη. Μου ενέπνευσες κείμενο. Σε φιλώ γλυκά γλυκά

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Χαίρομαι για την… μεταφορά έμπνευσης! Να σου πω ότι με τα καρεκλάκια και την ασφάλεια έχω ένα κόλλημα, π.χ. ποτέ, ποτέ όμως, δεν είμαστε χωρίς ζώνες στο αυτοκίνητο, ούτε μπροστά ούτε πίσω. Το θεωρώ τόσο χαζό, να μπορείς να κάνεις κάτι σοβαρό για την ασφάλειά σου, και να το βαριέσαι ή να το ξεχνάς! Και τώρα που λες για το parking, διάβαζα κάπου για τις μαμάδες με τα καροτσάκια πως όταν διασχίζεις διάβαση ή δρόμο με το καροτσάκι πρέπει να το πηγαίνεις «ανάποδα», να προηγείσαι εσύ, που σε βλέπει το αυτοκίνητο. Γιατί το αυτοκίνητο ή η μηχανή από μακριά δεν μπορεί να εντοπίσει το καροτσάκι οπότε υπολογίζει λάθος τη θέση σου – αν, λέμε, σκοπεύει να περάσει με κόκκινο ή να μη σταματήσει ενώ σε βλέπει!

      Μου αρέσει!

  5. Ότι έκανα, έκανα για τα παιδιά μου, τώρα που είμαι γιαγιά, επικεντρώνομαι στο να είμαι η γιαγιά που τα εγγονάκια μου θέλουν και ας είναι 7 και 8 χρονών! 😉
    Πάντως κοιτάζοντας τα τρία μου παιδιά που τώρα πια ζουν με τις οικογένειες τους, τα βρίσκω ώριμα και ισορροπημένα και αυτό κάτι μου λέει προσωπικά!

    Τα παιδιά θέλουν Αγάπη και χώρο δλδ να μη τα πνίγεις με τις απαιτήσεις και τις παρατηρήσεις σου!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά και καλή δύναμη σε όλες τις μανούλες! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Κανείς δεν έπαθε τίποτε από την πολλή αγάπη – θα συμφωνήσω μαζί σου Στεφανία μου, νεαρή ώριμη διαδικτυακή μου φίλη! Οι συμβουλές και τα σχόλιά σου μου δίνουν πάντα κάτι να σκεφτώ.
      Φιλιά πολλά

      Μου αρέσει!

  6. Στο πυρ το εξώτερο Ελένη μου θα σε στείλω! Και θα σε ακολουθήσω φυσικά!
    Εγώ τα λάθη μου τα αγαπώ και πιθανόν να τα ξανακάνω! Αλλά αυτά είμαι εγώ και αυτά είναι η οικογένεια μου!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  7. Λάθη;; ΧΙΛΙΑΔΕΣ! ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ! Και μου αρέσουν κιόλας! Δεν νιώθω ακριβώς αυτό που λέμε «ένοχη» αλλά στην πορεία κατάλαβα ότι απλά κάποια πράγματα θα μπορούσα να τα είχα χειριστεί διαφορετικά πχ να απολαμβάνω την κάθε μου στιγμή μαζί τους (αντί να με τρώει το άγχος για ανούσια πράγματα όπως ότι δεν έχω σφουγγαρίσει και περιμένω «επισκέψεις» απ’το σόι για να δουν τα μωρά – λες και ήταν εκθέματα μουσείου τα παιδάκια μου και το σπίτι μου γενικότερα!) Ναι, το μεγαλύτερο μου σφάλμα ήταν ότι δεν αξιοποιούσα το χρόνο μου μαζί τους όσο θα έπρεπε λόγω άγχους!
    Τώρα πια που είναι 15 ετών τα καμαρώνω όσο δεν φαντάζεσαι γιατί ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως έχω τα ΠΙΟ όμορφα, τα ΠΙΟ έξυπνα (και γενικά όλα το «ΠΙΟ»…. παιδιά του κόσμου) και όταν μου λένε «Είσαι η πιο COOL μάνα στον κόσμο!» ….εντάξει… ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ!!!!!!!!!!! Τι λόγια να περιγράψουν αυτό το συναίσθημα Ελένη μου;;;; 😀 😀 ❤
    Φιλάκια

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Δυστυχώς αυτό το λάθος το έχουμε κάνει όλες, και το συνειδητοποιούμε πολύ μετά, όταν έχουν περάσει σαν νεράκι τα πρώτα χρόνια των παιδιών μας. Επειδή όμως μας χρειάζονται πάντα δίπλα τους, και να είμαστε και cool! έχουμε μπροστά μας χρόνια για να το διορθώσουμε!

      Μου αρέσει!

  8. Τα βασικότερα που ζητούν τα παιδιά είναι αποδοχή των συναισθημάτων και αγάπη και κάμποσες ώρες κοινού παιχνιδιού μέσα στη μέρα. Όταν υπάρχει αποδοχή, ειδικά στα πρώτα χρόνια ζωής, ανοίγει ο δίαυλος της επικοινωνίας, που είναι πολύ σημαντική. Τώρα το πόσα γλυκά έχουν φάει, αν κοιμηθήκατε μαζί στο κρεββάτι ή αν υποχώρησες να αγοράσεις κάτι, είναι δευτερεύουσας σημασίας κατά τη γνώμη μου.

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Και να συμπλήρώσω στα λόγια σου -με τα οποία συμφωνώ απολύτως- πως είναι πολύ ευκολότερο να θέσουμε «κανόνες», και πολύ δυσκολότερο να είμαστε κάθε μέρα κοντά τους, παρούσες ψυχικά και όχι μόνο σωματικά, και διαθέσιμες.

      Μου αρέσει!

      1. Ναι, είναι δύσκολο, ειδικά το κοινό παιχνίδι. Κάπου εκεί μπαίνει και ο ρόλος του πατέρα, που σε ιδανικές συνθήκες δεν δουλεύει πολλές ώρες, δεν μας σπάει τα νεύρα και θέλει να ασχοληθεί με τα παιδιά, ώστε να αποσυμφορίζεται κάπως η κατάσταση!

        Αρέσει σε 1 άτομο

  9. Είναι πολλές οι φορές που νιώθω πως δεν είμαι καλή μαμά και αυτές κυρίως είναι όταν πιάνουν στον μικρό μου τα ξεσπάσματα του, όταν είμαστε μπροστά σε κόσμο και δεν κάνει αυτό που θέλει, τότε κλαίει χτυπιέται, με χτυπάει πολλές φορές και έμενα από τα νεύρα του και εκεί είναι που αισθάνομαι χάλια, που αναρωτιέμαι τι κακό έκανα και συμπεριφέρεται έτσι…Και μας κοιτάνε όλοι και αισθάνομαι ότι με λυπούνται εκείνη τη στιγμή…Δεν ξέρω Ελένη μου, αλλά νομίζω ότι μαζί με το παιδί γεννιούνται ταυτόχρονα, οι τύψεις και οι ενοχές…και νομίζω δεν φεύγουν ποτέ…Και μετά είναι και η σύγκριση που λες, ή μία μαμά κάνει αυτό ή άλλη κάνει το άλλο…Ας κάνει η κάθεμια αυτό που νομίζει καλυτερα τελός πάντων, και ας μην κοιτάμε περίεργα η μία την άλλη, αν κάνει κάτι διαφορετικό από εμάς. Προφανώς ότι και αν κάνει θα έχει τους λόγους της που το κάνει. Ας μην τρωγόμαστε λοιπόν μεταξύ μας!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Συμφωνώ απόλυτα! Και ξέρεις, θυμάμαι παλιά συζητούσα με τα παιδιά μου όταν ήταν λίγο πιο μεγάλα ακόμη και για τα «λάθη» που έκανα μαζί τους. Ζητούσα τη γνώμη τους ή τους ρωτούσα τι θα έκαναν τα ίδια αν ήταν οι γονείς σε μια δύσκολη στιγμή, όπως π.χ. αυτό που λες για τα ξεσπάσματα μπροστά στον κόσμο. Και νομίζω πως αυτό τα βοηθούσε να καταλάβουν καλύτερα όσα τους έλεγα. Αλλά και πάλι, τα μισά απ’ όσα κάνουμε και θα κάνουμε ως μαμάδες, θα είναι λάθος, με μαθηματική ακρίβεια! Και στο λέω τώρα με λίγο περισσότερη ηρεμία, αφού με τα χρόνια το έχω αποδεχτεί πια.

      Αρέσει σε 1 άτομο

  10. καταπληκτικό!…

    (αναρωτιέμαι μήπως, εν τέλει, όλη αυτή η αναζήτηση – σε βιβλία και ίντερνετ- μόνο με κούραση μας γεμίζει… για αυτό και σταδιακά έχω πάρει απόσταση.. με τα χρόνια αποκτάς και την ανάλογη πείρα ως μητέρα και αυτή η αναζήτηση είναι, ίσως, εις βάρος της αληθινής επαφής και επικοινωνίας με το παιδί σου…)

    καλημέρα, Ελένη μου

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Εσύ που είσαι μανούλα με μεγάλη εμπειρία είμαι σίγουρη πως μπορείς πια να βλέπεις το θέμα αυτό από απόσταση. Και αυτό είναι το σωστό. Καλή σου μέρα!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.