My forty something world ή είναι τα 40 τα νέα 30;


 

Μπορεί κάθε φθινόπωρο οι στυλίστες να ψάχνουν το “νέο μαύρο”, εμείς όμως μεταξύ μας έχουμε ήδη καταλήξει πως τα 40 είναι τα νέα 30. Και μπορώ να σας δώσω, έτσι, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη, μερικά στοιχεία που το επιβεβαιώνουν!

unnamed-2Γιατί υποστηρίζω ότι τα 40 είναι τα νέα 30; Continue reading «My forty something world ή είναι τα 40 τα νέα 30;»

Κάνεις γυμναστική; Να τι μπορείς να πίνεις!


Θα το παραδεχτώ. Με το Survivor ξαναθυμήθηκα την καρύδα και με τα alpro ανακάλυψα το ρόφημα καρύδας – προσοχή, όχι γάλα, αλλά ρόφημα που είναι ουσιαστικά γάλα αραιωμένο με νερό. Αλλά το θέμα δεν είναι ούτε το Survivor ούτε η alpro. Το θέμα είναι πως το νερό καρύδας, να το πω έτσι, είναι το ιδανικό ισοτονικό ρόφημα για μετά την γυμναστική και ειδικά τώρα το καλοκαίρι που ιδρώνεις κομματάκι περισσότερο και χάνεις πολύτιμα μέταλλα.

Κάποιοι το αποκαλούν το αθλητικό ποτό της μητέρας φύσης, ενώ το νερό καρύδας έχει λιγότερες θερμίδες, νάτριο και ζάχαρη από ένα τυπικό ποτό για μετά την άσκηση.

Και ναι μεν το νερό καρύδας είναι γεμάτο με κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο και ηλεκτρολύτες, έχει δε ελάχιστες θερμίδες και μια πολύ απαλή «εξωτική» γεύση (περίπου 20-30 θερμίδες τα 100 ml). Απόλαυσέ το δροσερό ή αν αγαπάς τις καρύδες προσπάθησε να ανοίξεις με το σφυράκι σου μια τρύπα στην κορυφή της και να πιεις από μέσα το νερό με καλαμάκι!

Σε φιλώ,

Ελένη

 

Έφτιαξα σπιτικό frozen yogurt – με σχετική αποτυχία


(Νομίζω όμως πως) ξέρω όμως τα μυστικά για να το κάνεις εσύ καλύτερο!

Ήταν μια έμπνευση της στιγμής σε συνδυασμό με μια ανάρτηση που διάβασα σε ένα από τα φιλικά μου blogs, το CraftwithMom Και γιατί να μη φτιάξω frozen yogurt να ξεγελάω τις λιγούρες; σκέφτηκα. (Δυστυχώς, δεν σκέφτηκα εκείνη την ώρα να διαβάσω τις οδηγίες της συνονόματης blogger – κάτι θα είχε περισωθεί!) Continue reading «Έφτιαξα σπιτικό frozen yogurt – με σχετική αποτυχία»

Γιατί στα 40+ είσαι καλύτερη απ’ ότι στα 30+


Κι όταν λέω καλύτερη, εννοώ παντού και με κάθε έννοια: πιο όμορφη, πιο σέξι, πιο έξυπνη, πιο ενδιαφέρουσα, πιο ανταγωνιστική…

Θα σου απαντήσω λοιπόν γιατί στα 40+ είσαι καλύτερη απ’ ότι στα 30+. Επειδή το προσπαθείς. Οτιδήποτε κάνεις, το προσπαθείς (πιο) συνειδητά απ’ ότι όταν είσαι παιδούλα και όλα σου είναι εύκολα. Να σου πω ένα απλό παράδειγμα. Λίγο πριν, λίγο μετά τα 30 είσαι μια χαρά νέα κοπέλα. Τα νιάτα και η λάμψη πάνε πακέτο. Κι αν δεν μοιάζεις τόσο με αγγελούδι της Victoria Secret ποιος νοιάζεται, έχεις τη φρεσκάδα, το σφρίγος, την αυτοπεποίθηση των 30 χρόνων σου. Οπότε δεν τρέχει και τίποτε αν «ξεχνάς» να πας στο γυμναστήριο περίπου τις μισές φορές, ή αν κοιμάσαι το βράδυ με το makeup, ή αν το παρακάνεις που και που (συχνά) με το φαγητό και τα ποτάκια.

Πειράζει που όσο μεγαλώνεις γίνεσαι καλύτερη;;;

Στα 40+ όμως, αχά, για σκέψου το. Για ό,τι έχεις, έχεις προσπαθήσει. Σκληρά μερικές φορές. Για να είσαι στα ιδανικά σου κιλά, για να προσέχεις το δέρμα σου, για να διατηρείς το σφρίγος και τη λάμψη των 20 και των 30 (φυσικά και γίνεται!), για να μην κρεμάσουν διάφορα που με το πέρασμα του χρόνου κρεμάνε, για να μην χαλαρώσουν αυτά που είναι η μοίρα τους να χαλαρώσουν. Για όλα προσπαθείς και προσπαθείς με πλήρη συναίσθηση. Κι αυτό αγαπημένη μου, κάνει αποτελεσματική την προσπάθειά σου – και φαίνεται και το βλέπεις κάθε μέρα στον καθρέφτη σου. Και όσο το βλέπεις, τόσο θέλεις να το διατηρήσεις – και συνεχίζεις την προσπάθεια, να τρως πιο υγιεινά, να φροντίζεις την υγεία σου, να γυμνάζεσαι, να βάζεις τις κρεμούλες σου, να κάνεις τα μποτέ σου, να ανανεώνεσαι. Κι έτσι κάπως «καταλήγεις» στα 40+ να είσαι καλύτερη απ’ ότι ήσουν στα είκοσί σου!

Να το πω κι αλλιώς όμως, επειδή η ομορφιά και το σεξαπίλ δεν έχουν σχέση μόνο με την εξωτερική μας εικόνα. Στα 40+ σου έχεις ζήσει και πέντε εμπειρίες στη ζωή σου. Όχι τις εύκολες, τις δύσκολες και τις απαιτητικές εννοώ, εκείνες που χτίζουν χαρακτήρα. Στα 40+ σου δεν έχεις την εφηβική αφέλεια των 20, ούτε θεωρείς πως τα πάντα είναι αγγελικά πλασμένα όπως ίσως στα 30 σου. Ξέρεις τα δεδομένα, τα βάζεις κάτω κι αν θέλεις στρώνεσαι για να επιτύχεις τους στόχους σου. Παλεύεις, παίρνεις αποφάσεις, κάνεις θυσίες… για τη δουλειά σου, για τους ανθρώπους που θέλεις να έχεις γύρω σου, για τους ανθρώπους που δεν αξίζουν να είναι γύρω σου, για το πού θα αφιερώσεις το χρόνο σου. Όλα αυτά, αυτόματα, μπορεί να σε εξαντλούν, να σε ρίχνουν κάτω, να σε ξεζουμίζουν, σου χαρίζουν όμως αγαπητή μου όλα τα υπέροχα χαρακτηριστικά που αποκτούμε μόνο όσο μεγαλώνουμε: αυτοπεποίθηση, αυτογνωσία και ένα ενδιαφέρον σεξαπίλ που έρχεται από μέσα σου, απ’ το ότι ξέρεις ποια είσαι και τι θέλεις από τη ζωή σου.

Γι’ αυτό σου λέω, στα 40+, είσαι όπως και να το δεις, καλύτερη. Σωστά;

Σε φιλώ,

Ελένη

 

Πήγα στο Fitlab της Ελένης Πετρουλάκη και να τι έγινε


Το Fitlab είναι το πιο πρόσφατο εγχείρημα της γνωστής σε όλους μας Ελένης Πετρουλάκη και πρόκειται ουσιαστικά για μια ολιστική αντιμετώπιση της καλής διατροφής και άσκησης για υγεία και ευεξία. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, όταν με κάλεσε η διευθύντριά μου στο Shape και με ρώτησε αν θέλω να πάω στην Πετρουλάκη και να δοκιμάσω -στ’ αλήθεια- τη διατροφή που θα μου προτείνει απάντησα κατευθείαν θετικά αφού τα τελευταία χρόνια έχω πάρει ένα δυο επίμονα κιλάκια που προσπαθώ να χάσω και όλο με ξαναβρίσκουν.

Ο χρόνος δεν την έχει αγγίξει και η διατροφή και η άσκηση ΠΑΙΖΟΥΝ ρόλο!

Πήγα λοιπόν μια ωραία πρωία πριν από περίπου 6 εβδομάδες και έκανα όλη τη διαδικασία στην οποία βασίζεται το Fitlab. Εξετάσεις αίματος -για τα κλασικά αλλά και ορμονικές και για έλεγχο βιταμινών-, τα είπαμε με την Ελένη Πετρουλάκη (κούκλα και γεμάτη ενέργεια και ιδέες), και μου εξήγησε πώς λειτουργεί το πράγμα. Προφανώς η Πετρουλάκη δεν έγινε διαιτολόγος αλλά έχει την εμπειρία και έχει συγκεντρώσει γύρω της μια σούπερ ομάδα ειδικών που αξιολογούν τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων και βγάζουν τις διατροφές, προσωποποιημένα για κάθε γυναίκα, άντρα και παιδί που πρέπει να αποκτήσει πιο υγιές βάρος. Μαζί με τη διατροφή, η Πετρουλάκη δίνει τις δικές της συμβουλές για να κάνεις την άσκησή σου πιο αποτελεσματική – ή για να ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι αν δεν το κάνεις ήδη.

Το δώρο της Ελένης που με εντυπωσίασε!

Δεν θα σου πω άλλο μπλα μπλα, θα σου πω μόνο τα αποτελέσματα μετά από 4 εβδομάδες διατροφή και με τις αλλαγές που μου σύστησε η Ελένη -και πρόσθεσε στην εξίσωση ότι τουλάχιστον 2 βράδια την εβδομάδα έτρωγα έξω χωρίς να συμμορφώνομαι ιδιαίτερα στη διατροφή μου και έπινα και τα κρασάκια/μπυρίτσες/τσιπουράκια μου.

-6,5% λίπος. Δεν χρειάζεται να σου πω τίποτε άλλο (αλλά θα σου πω). 

Έχασα ένα κιλό μόνο (σύμφωνα με την Ελένη δεν χρειάζεται να χάσω άλλο αν και τις επόμενες δύο εβδομάδες που διανύω έχω χάσει άλλο μισό) αλλά έχασα 4 κιλά σωματικό λίπος – από τα οποία τα 3 έγιναν μυικός ιστός.

Έχω εντυπωσιαστεί επίσης από δύο πράγματα: Δεν πεινάω (ίσως λίγο το βράδυ, μια ευχάριστη αίσθηση πείνας όμως, όχι βασανιστική, που απλά μου επιβεβαιώνει ότι γίνεται δουλειά) και δεν έχω όρεξη για γλυκό. Για αυτό, μου εξήγησε η Ελένη ότι οφείλεται στο ότι ρυθμίσαμε το σάκχαρο στο αίμα μου με τη σωστή διατροφή.

Μόνο ένα σχόλιο, respect. Γι’ αυτό και συνεχίζω. Γιατί η Ελένη μου υποσχέθηκε ότι μπορώ να κατέβω κι άλλο σε λίπος και θέλω να το δω!

Όπως καταλαβαίνεις δεν μπορώ και δεν θα είχε νόημα να σου πω τη διατροφή μου. Θα σου πω όμως το tip της Ελένης για να κάψεις λίπος όταν γυμνάζεσαι: 40’+ αεροβική άσκηση μέτριας έντασης. Ιδανικά περπάτημα με σταθερό ρυθμό ή κολύμπι αυτή την εποχή. Και βάρη ή βαράκια. Μη φοβάσαι. Δεν θα φουσκώσεις αλλά είναι απαραίτητα για να σφίξεις και να αποκτήσεις επιτέλους γραμμωμένα χέρια.

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Είσαι στα 40 και θέλεις «τέλεια» κοιλιά; Διάβασε κι αυτό!

 

 

 

Τι προλαβαίνεις να χάσεις μέχρι τις διακοπές


Εκτός από την ψυχραιμία σου, με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας και μέσα μας (με τα αστρολογικά δεν ασχολούμαι αλλά κάπου άκουσα ότι ο Ιούλιος δεν θα είναι ο πιο σούπερ μήνας), μπορώ να σου επιβεβαιώσω ότι είναι εφικτό σε δύο εβδομάδες να χάσεις 1-3 κιλά.

Βασικά, απόλαυσε απλά το καλοκαίρι και δεν χρειάζεται να κάνεις δίαιτα αυτή την εποχή. Αν πρέπει πραγματικά να χάσεις βάρος για να είσαι πιο υγιής και να νιώθεις καλύτερα, πάρε την απόφαση να το κάνεις σωστά από Σεπτέμβρη, σε συνδυασμό με άσκηση.

Σίγουρα θα βρεις σε περιοδικά και κυρίως στο Internet δίαιτες που σου υπόσχονται ότι μπορείς σε δύο εβδομάδες να χάσεις πολύ περισσότερα κιλά. Δεν θα τις δοκιμάσεις, όμως, έτσι; Γιατί εμείς ξέρουμε ότι δεν θα χάσεις λίπος, παρά μόνο υγρά και μυικό ιστό και αυτό δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ καλό.

Προφανώς ούτε αστρολόγος είμαι αλλά ούτε και διαιτολόγος. Αλλά έχω γράψει τόσο πολλά διατροφικά θέματα στην επαγγελματική μου ζωή και έχω μιλήσει με τόσο πολλούς ειδικούς για το κάθε ένα, που έχω κλέψει τις καλές τους συνταγές και θυμάμαι πάντα τις προειδοποιήσεις τους. Γι’ αυτό και στο λέω.

Δίαιτα πάντως δεν μπορώ να γράψω, μπορώ να μοιραστώ μαζί σου όμως τα tips για να «ξεφουσκώσεις» πριν τις διακοπές – για να μπορείς να φας και να πιεις και να ευχαριστηθείς σαν άνθρωπος στις διακοπές σου και αυτό δεν ξέρω αν θα σου το έλεγε μια διαιτολόγος, εγώ όμως δεν είμαι, οπότε μπορώ να στο πω. (Κι αν έχεις να χάσεις μερικά κιλά, θα σου πω πού να πας  για να το κάνεις – και δεν έχω πάρει ούτε ένα σεντ για να το πω αυτό, αλλά το πίστεψα τρελά).

Επιστροφή στα tips μου για να χάσεις κιλά πριν τις διακοπές:

  • Αγάπησε την πρωτεΐνη. Την άπαχη πρωτεΐνη που αγαπούν οι διαιτολόγοι και βάλε μια μικρή ποσότητα σε κάθε σου γεύμα. Εμείς οι γυναίκες για κάποιον μυστήριο λόγο δεν τρώμε αρκετή. Φάε γιαούρτι ή γάλα με βρόμη στο πρωινό σου, χωρίς λακτόζη αν σε φουσκώνει, ή ένα μικρό κομμάτι τυρί (όχι πάνω από μία φέτα με λίγα λιπαρά ή το πολύ σαν ένα σπιρτόκουτο). Το μεσημέρι φάε μια ωραία πρωτεΐνη με σαλάτα. Κοτόπουλο ψητό, ψάρι, τόνο κονσέρβα, μπιφτέκι μοσχαρίσιο, μπιφτέκι από κοτόπουλο ή γαλοπούλα και το βράδυ φάε μια σαλάτα με 1-2 κ.σ. ελαιόλαδο και πάλι λίγη πρωτεΐνη. Δυο τρεις φορές την εβδομάδα φάε μαζί 3 φλιτζάνι του τσαγιού καστανό ρύζι ή μια μικρή πατάτα ψητή ή βραστή με τη φλούδα της ή ζυμαρικά ολικής.
  • Αν μπορείς κόψε εντελώς το ψωμί, ή έστω περιορίσου σε 1-2 φέτες ψωμί ολικής ή βρόμης τη μέρα ή σε 3-4 κρίθινα παξιμαδάκια.
  • Στα ενδιάμεσα γεύματα φάε επίσης μια μικρή ποσότητα πρωτεΐνης όποτε μπορείς. Π.χ. 2 ρυζογκοφρέτες με μια φέτα γαλοπούλα βραστή, αποξηραμένα δαμάσκηνα με λίγο cottage cheese (τέλειο!), ντοματίνια με ένα κομματάκι ανθότυρο και 2 παξιμαδάκια ολικής.
  • Και βέβαια φρούτα και λαχανικά όπως μπαστουνάκια αγγούρι και πιπεριές για να σου κόβουν την πείνα.
  • Επίσης, νερό, πολύ νερό.

Δεν ανακαλύψαμε την πυρίτιδα, προφανώς. Αυτή είναι μια κλασική μορφή διατροφής για απώλεια βάρους -ΚΑΙ ΛΙΠΟΥΣ- αγαπημένη μου. Αν την ακολουθήσεις χωρίς παρασπονδίες, θα πεις μπράβο στον εαυτό σου.

Σε φιλώ,

Ελένη