My forty something world ή είναι τα 40 τα νέα 30;


 

Μπορεί κάθε φθινόπωρο οι στυλίστες να ψάχνουν το “νέο μαύρο”, εμείς όμως μεταξύ μας έχουμε ήδη καταλήξει πως τα 40 είναι τα νέα 30. Και μπορώ να σας δώσω, έτσι, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη, μερικά στοιχεία που το επιβεβαιώνουν!

unnamed-2Γιατί υποστηρίζω ότι τα 40 είναι τα νέα 30; Continue reading «My forty something world ή είναι τα 40 τα νέα 30;»

Advertisements

Πώς θα κάψω λίπος; Ο διαιτολόγος Δημήτρης Μπιτσάνης έχει την απάντηση!


Το πώς θα κάψω λίπος είναι πιο σημαντικό ερώτημα αγαπημένη μου φίλη από το πώς θα χάσω κιλά αφού ο στόχος μας πια δεν είναι ο αριθμός στη ζυγαριά αλλά η αναλογία λίπους και μυικού ιστού στο σώμα σου. Και επειδή εγώ σου έχω πει όσα μαθαίνω ξανά και ξανά , αυτή τη φορά θα αφήσω τον ειδικό να μας τα πει.

Προφανώς κάθε πρόγραμμα απώλειας βάρους ή λίπους είναι προσωποποιημένο γι’ αυτό και ο Δημήτρης Μπιτσάνης απαντά στο ερώτημα «πώς θα κάψω λίπος» υπό αυτό τον όρο. Ακόμη όμως και οι γενικές οδηγίες μπορούν να μας βοηθήσουν, είναι σίγουρο.

Πες μου, λοιπόν, Δημήτρη, μερικά tips για να κάψω λίπος!

Η ποσότητα φαγητού και ποτού που καταναλώνετε στην καθημερινότητα σας έχουν άμεσο αντίκτυπο στο βάρος σας. Ως γνωστό, για την επιθυμητή απώλεια βάρους θα πρέπει να τρώτε λιγότερες θερμίδες. Όμως αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι η ποιότητα των θερμίδων, δηλαδή αν προέρχονται από υδατάνθρακες, λίπος ή πρωτεΐνη είναι επίσης σημαντική ως προς την μείωση βάρους.

θερμογένεση που προκαλείται από τη διατροφή

Γεύματα υψηλά σε πρωτεΐνη αλλά χαμηλά σε λιπαρά αυξάνουν την μεταγευματική θερμογένεση κατά 100%
Η κατανάλωση του αλκοόλ επίσης ενισχύει την θερμογένεση αλλά έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση βάρους (αύξηση σπλαχνικού λίπους)

Συμπέρασμα: Η πρωτεΐνη παίζει βασικό ρόλο στη ρύθμιση του σωματικού βάρους μέσω του κορεσμού που σχετίζεται με τη θερμογένεση που προκαλείται από τη διατροφή

Ποια τρόφιμα ενισχύουν τον μεταβολισμό
 Γιαούρτι (π.χ. με μήλα και κανέλα)
 Μήλο, λεμόνι , γκρέιπφρουτ
 πιπέρι, καυτή πιπεριά, κανέλα
 Ξηροί καρποί (με φειδώ ως προς την ποσότητα)
 Σαλάτες ή βραστά λαχανικά (χυμός ή πουρές λαχανικών)
 σούπες
 ψάρι ή πουλερικά (ως προς το κρέας άπαχο)
 όσπρια και ολικής άλεσης προϊόντα (δημητριακά ή καστανό ρύζι)
 αυγό (π.χ. ομελέτα με μανιτάρια ή τόνο σε νερό)

Δρ Δημήτρης Μπιτσάνης BSc, MMedSc, MSC, PhD, RNutr
Βιοχημικός Διατροφολόγος με κατεύθυνση στην κλινική διατροφή και διαιτολόγια

Υ.Γ. ΑΣΧΕΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ: Προσπαθώ ακόμη να ξεδιαλύνω το ερώτημα εάν ένα blog σαν το δικό μου που είναι προσωπικό και από το οποίο δεν έχω έσοδα μπορεί να χρειάζεται κάποιες αλλαγές για να συμμορφωθεί με τη νέα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα.

Προς το παρόν σκοπεύω να απευθυνθώ σε ειδικό γιατί δεν μπορώ να βγάλω άκρη! Μέχρι τότε, σε διαβεβαιώ ότι τυχόν στοιχεία σου, π.χ. στα σχόλια ή από συμμετοχή σε διαγωνισμούς, δεν τα αποθηκεύω και δεν τα χρησιμοποιώ για κανέναν λόγο.

Πανελλήνιες εξετάσεις: Η ψυχολόγος Μαρίνα Μόσχα μας λέει πώς θα πάνε όλα καλύτερα


Έχουμε και φέτος πανελλήνιες εξετάσεις – για δεύτερη φορά στην οικογένεια, η κόρη μου τώρα. Και παρότι δεν ζούμε σε «ρυθμούς πανελληνίων», μικρό άγχος, μια αγωνία, ένα «ουφ, να τελειώνουμε» υπάρχει. Θα έλεγες ότι αφού το έχουμε ξαναπεράσει -και επιμένω στον πληθυντικό, γιατί θέλοντας και μη, όσο χαλαρή κι αν είσαι, τελικά εν μέρει τις πανελλήνιες τις περνάει όλη μαζί η οικογένεια όπως είναι τα πράγματα στη χώρα μας- θα είμαστε πιο cool. Continue reading «Πανελλήνιες εξετάσεις: Η ψυχολόγος Μαρίνα Μόσχα μας λέει πώς θα πάνε όλα καλύτερα»

Ο Adam Ribbon ξέρει το μυστικό για να φανούν επιτέλους οι κοιλιακοί σου


FYI: Ο Adam Ribbon ήταν ο πρώτος “ανοιχτά” gay Αμερικανός αθλητής στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες πριν από λίγους μήνες.

Εισπνοή… εκπνοή… Είσαι σίγουρη ότι αναπνέεις σωστά; Ο Adam Ribbon βάζει στοίχημα ότι δεν ξέρουμε πώς να αναπνέουμε σωστά και γι’ αυτό δεν “φαίνεται” στην κοιλιά μας η προσπάθεια που καταβάλουμε – όχι για six pack, αλλά για μια συσφιξούλα/υπόνοια γράμμωσης.  Continue reading «Ο Adam Ribbon ξέρει το μυστικό για να φανούν επιτέλους οι κοιλιακοί σου»

Πότε μπορεί να σου φανεί χρήσιμη η διαμεσολαβήτρια Ελισάβετ Τσέλιου;


Δεν ξέρω τα επίσημα ποσοστά, κοιτώντας όμως γύρω μου είναι πολλά τα ζευγάρια με παιδιά που έχουν χωρίσει. Και να σου πω την προσωπική μου γνώμη, καλά έκαναν εάν δεν ήταν ευτυχισμένοι. Αρκεί στην πορεία να φροντίσουν και οι δύο γονείς να “χτίσουν” ένα υγιές συναισθηματικά περιβάλλον για το παιδί τους.

Σε αυτό ακριβώς βοηθά η οικογενειακή διαμεσολάβηση. “Είναι μια νόμιμη διαδικασία όπου με τη βοήθεια ενός ανεξάρτητου, ειδικά εκπαιδευμένου επιστήμονα, του Διαμεσολαβητή, μπορείς εσύ και ο σύζυγος ή σύντροφός σου ή πατέρας του παιδιού σου, να επιλύσετε όλα τα θέματα που προκύπτουν σε περίπτωση χωρισμού, διαζυγίου ή και διακοπής της συμβίωσης – αν δεν υπάρχει γάμος –“ εξηγεί η Ελισάβετ Τσέλιου. Continue reading «Πότε μπορεί να σου φανεί χρήσιμη η διαμεσολαβήτρια Ελισάβετ Τσέλιου;»

Η καθηγήτρια Νεφρολογίας Αικατερίνη Παπαγιάννη θα σου πει πώς θα έχεις για πάντα υγιή νεφρά


195 εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο πάσχουν από Χρόνια Νεφρική Νόσο (ΧΝΝ), η οποία αποτελεί την 8η κύρια αιτία θανάτου. Τα νεφρά μας παίζουν ζωτικό ρόλο στη λειτουργία του οργανισμού και είναι ένα όργανο με το οποίο ασχολούμαστε μόνο αν έχουμε κάποιο σύμπτωμα που θα μας οδηγήσει στο γιατρό.

Η κ. Αικατερίνη Παπαγιάννη, Καθηγήτρια Νεφρολογίας και Διευθύντρια Νεφρολογικής Κλινικής ΑΠΘ στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο» έφτιαξε για εμάς έναν “πεντάλογο” για την προστασία και την πρόληψη της υγείας των νεφρών. Continue reading «Η καθηγήτρια Νεφρολογίας Αικατερίνη Παπαγιάννη θα σου πει πώς θα έχεις για πάντα υγιή νεφρά»