Γάλατα υπάρχουν πολλά – γάλα από ξηρούς καρπούς έχεις δοκιμάσει;


Γάλα από ξηρούς καρπούς έχεις δοκιμάσει; Γιατί να το κάνεις, θα μου πεις. Γιατί όχι, θα σου απαντήσω εγώ.

γάλα από ξηρούς καρπούς

Κατ’ αρχήν, είναι μια καλή επιλογή αν έχεις δυσανεξία στη λακτόζη αλλά και αν θέλεις ένα εναλλακτικό ρόφημα «σαν γάλα».

Και γιατί σου κάνει καλό; Το γάλα από ξηρούς καρπούς διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τα οφέλη των ξηρών καρπών, τις βιταμίνες, τις πρωτεΐνες και τα πολύτιμα λιπαρά τους οξέα.

Πώς θα το κάνεις;

1. Μούλιασε όλη τη νύχτα τους ξηρούς καρπούς που έχεις επιλέξει, μπορεί να είναι αμύγδαλα, φουντούκια, βραζιλιάνικα καρύδια (brazilian nuts), σουσάμι, σπόρους κάνναβης ή πειραματίσου με συνδυασμούς!

γάλα από ξηρούς καρπούς

2. Μετά από μερικές ώρες οι ξηροί καρποί σου θα έχουν φουσκώσει. Χύσε το νερό που τους μούλιασες. Και τώρα θα χρειαστείς ένα υγρό ως  βάση. Αυτό μπορεί να είναι νερό ή γάλα καρύδας ή νερό με μουλιασμένους χουρμάδες ή με ξερά σύκα για περισσότερα αρώματα ή αν έχεις πρόβλημα δυσκοιλιότητας, οπότε θα έχεις ένα ρόφημα δύο σε ένα! Υπολόγισε για ένα φλιτζάνι μουλιασμένους ξηρούς καρπούς τριπλάσιο υγρό, ανάλογα με το πόσο πηχτό ή αραιό θέλεις το γάλα από ξηρούς καρπούς.

3. Μετά έχει σειρά το μπλέντερ. Θα χτυπήσεις το μείγμα σου μέχρι να γίνει ομοιογενές και θα το σουρώσεις για να φύγει η πούλπα. Για το σούρωμα βάλε μια καθαρή υφασμάτινη πετσέτα κουζίνας μέσα στο σουρωτήρι για να συγκρατήσει την πούλπα και για μπορείς να στύψεις το μείγμα ώστε να πάρεις όλο το γάλα από ξηρούς καρπούς.

3. Δοκίμασε το γάλα σου δροσερό με πάγο και πες μας το αποτέλεσμα.

Την πούλπα που κράτησες μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις σε smoothie ή σε κέικ, γιατί τίποτε δεν πάει χαμένο.

Σε φιλώ,

Ελένη

 

11 σκέψεις σχετικά με το “Γάλατα υπάρχουν πολλά – γάλα από ξηρούς καρπούς έχεις δοκιμάσει;

  1. Αχ Ελένη! Κάθε μέρα σκέφτομαι «για να δούμε σήμερα, τι άλλο θα μας προτείνει η Ελένη» και κάθε μέρα με εκπλήσσεις! Χαχα! 🙂 Δεν υπάρχει περίπτωση να δοκιμάσω τέτοιο γάλα! Αν υποψιαστώ ότι αύριο θα μας βάλεις να κάνουμε…μπάντζι τζάμπινγκ…θα πεθάααααανω! 🙂 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που περιμένεις τις αναρτήσεις μου!!! Σε ευχαριστώ πολύ!
      Αλλά όταν μου βάζεις ιδέες, μετά μη γκρινιάξεις αν γράψω για μπάντζι, έτσι φιλενάδα; (Δεν είμαι των εξτρίμ σπορ, παρότι όσο μεγαλώνω δοκιμάζω πράγματα που τα είχα αποκλείσει, οπότε ποτέ δεν ξέρεις!)
      Φιλιά πολλά

      Μου αρέσει!

  2. Θα το ήθελα πολύ αλλά δυστυχώς όσες φορές δοκίμασα φυτικά γάλατα δε μου άρεσαν καθόλου γευστικά. Το γάλα σόγιας δε μπόρεσα να το πιω ποτέ και το γάλα αμυγδάλου θα το πιω αλλά πάλι έτσι κι έτσι. Έχω σκεφτεί να δοκιμάσω γάλα φουντουκιού, θα δείξει μήπως τα καταφέρω μ’ αυτό.

    Βεβαια να πω πως δεν είμαι καθόλου υπέρ του να πίνουμε συστηματικά αγελαδινό γάλα ειδικά στην ενήλικη ζωή μας (για λόγους υγείας, βιολογίας αλλά και οικολογίας) αλλά κατανοώ ότι όλοι δε μπορούμε να τρεφόμαστε με τον ίδιο τρόπο. Όσοι φυσικά μπορούν να πιουν ευχάριστα γάλα ξηρών καρπών θα κάνουν μεγάλο καλό στον εαυτό τους!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Πολύ χαίρομαι που αυτή τη φορά δεν θα φέρω αντιρρήσεις στις προτάσεις σου (όπως πχ στη ψυχρολουσία!) και αυτό γιατί το τελευταίο καιρό πίνω κάθε πρωί μισό ποτήρι αμυγδόγαλο ή φουντουκόγαλο που αγοράζω όμως έτοιμο από μεγάλα σούπερ-μάρκετ και αυτό γιατί γάλα δεν κάνει να πίνουν οι άνθρωποι μετά τα δυο τους χρόνια!!! 😉
    Το γάλα το «προσφέρει» η φύση σε όλα τα θηλαστικά όσο δεν μπορούν να τραφούν μόνα τα μωρά τους, το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τον άνθρωπο… μελέτες έχουν δείξει πως όσοι καταναλώνουν πολύ γάλα (ένα ποτήρι είναι πολύ!) μετά τα δυο τους, μειώνεται το ανοσοποιητικό τους σύστημα… αν το σκεφτείτε και λογικά, θα δείτε πόσο αληθεύει αυτό, πάντως το κατσικίσιο γάλα, είναι πιο «ανεκτό» για όσους έχουν επίσης πρόβλημα με το αγελαδινό, αλλά με μέτρο! Αντιθέτως πρέπει να καταναλώνουμε τα παράγωγα του γάλατος, γιαούρτι παραδοσιακό και κίτρινα τυριά! 😉
    Ευχαριστώ Ελένη μου, για τη συνταγή, αλλά απ’ τη στιγμή που το βρίσκω έτοιμο, δεν με βλέπω να μπαίνω στην διαδικασία…. όσα λιγότερα «τέτοια» κάνω πια, τόσο το καλύτερο (για μένα)! 😛

    ΑΦιλάκια και εύχομαι πολύ πολύ δύναμη ειδικά γι αυτές τις μέρες! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Α, χαίρομαι που το έχεις δοκιμάσει και έχεις θετική άποψη. Πού το βρίσκεις στο σουπερ μάρκετ, σε ποιον τομέα εννοώ, γιατί δεν τα έχω δει ποτέ. Ίσως βέβαια επειδή δεν τα έψαχνα! Κάποια στιγμή που θα έχω χρόνο και διάθεση μου έβαλες την ιδέα να κάνω ένα crash test στα έτοιμα και στα σπιτικά!
      Φιλάκια και σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου

      Μου αρέσει!

      1. Σε μεγάλα σούπερ-μάρκετ το αμυγδόγαλο θα το βρεις κοντά στα κοινά γάλατα και στο γάλα σόγιας (μπιαχ!) και άλλα περίεργα γάλατα!
        Το αμυγδόγαλο δεν έχει γεύση δυστυχώς, γιατί θα μου άρεσε να είχε την γεύση πικραμύγδαλου, ενώ το φουντουκόγαλο έχει γεύση φουντουκιού!
        Πάντα βλέπω Ελένη μου, τις πολύ πολύ ενδιαφέρουσες αναρτήσεις σου (δεν σχολιάζω πάντα!) αλλά είμαι μεγάλη φαν του γαϊδουρινού γάλατος, ειδικά στις κρεμούλες, αν και δεν το έχω δοκιμάσει… ακόμα! 😉
        Είδες πόσα κοινά έχουμε;
        Τυχαίο;

        ΑΦιλάκιααααααααααααααααααα! απογαλακτισμένα!!! 🙂

        Αρέσει σε 1 άτομο

      2. Δεν νομίζω… μερικά πράγματα είναι καρμικά!
        Θα μου άρεσε κι εμένα το άρωμα πικραμύγδαλου, αλλά ίσως να ήταν περιοριστικό μετά για γλυκά και άλλους συνδυασμούς.
        Φιλάκιαααααααααααααααααα

        Μου αρέσει!

  4. Ενδιαφέρουσα προοπτική Ελένη! Ψάχνω εδώ και μέρες για εναλλακτικές στο αγελαδινό γάλα και είμαι στη φάση που θα ξεκινήσω τα πειράματα για να δούμε τί αρέσει στα αγόρια… Θα επιστρέψω με νεότερα! Φιλιά!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Τέλεια! Νομίζω το γάλα από αμύγδαλα είναι το καλύτερο γιατί θα έχει και ήπια γεύση. Ρίξε μια ματιά και στο post για το γάλα γαϊδούρας!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.