Η ενδοκρινολόγος Μαρία Προκοπίου εξηγεί γιατί είναι απαραίτητο να κάνεις έλεγχο βιταμίνης D


Φαίνεται πως η έλλειψη βιταμίνης D είναι το τίμημα που πληρώνουμε για να προστατεύουμε το δέρμα μας από τη φωτογήρανση και τους διάφορους καρκίνους! Τα τελευταία χρόνια, οι μεσογειακοί λαοί, και κυρίως οι γυναίκες, παρουσιάζουμε έλλειψη της βιταμίνη του ήλιου, της βιταμίνης D.

Η μειωμένη ποσότητα βιταμίνης D στον οργανισμό σου σχετίζεται με χαμηλή απορρόφηση του ασβεστίου, προειδοποιούν οι ενδοκρινολόγοι. Αν κάνεις την εξίσωση, αυτό σημαίνει μεγαλύτερο κίνδυνο για οστεοπόρωση και κατάγματα.

Γιατί η βιταμίνη D παραείναι πολύτιμη για να έχεις έλλειψη;

Η ενδοκρινολόγος Μαρία Προκοπίου θα μας εξηγήσει πιο αναλυτικά και πιο επιστημονικά όλους τους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητος ο έλεγχος της βιταμίνης D. «Η έλλειψη βιταμίνης D έχει ως συνέπεια διαταραχές στα επίπεδα του ασβεστίου και του φωσφόρου (μειωμένη απορρόφησή τους από τις τροφές μέσω του εντέρου), στον μεταβολισμό των οστών και την εμφάνιση μυϊκής αδυναμίας. Οι δράσεις της βιταμίνης D εκτός από τα οστά φαίνεται να αφορούν πολλές λειτουργίες του ανθρωπίνου σώματος αφού υποδοχείς βιταμίνης D υπάρχουν στο λιπώδη ιστό, στους μυς, στον εγκέφαλο, στο ήπαρ, σε καρκινικά κύτταρα, στην καρδιά, στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, στο δέρμα, στα παγκρεατικά β-κύτταρα (παράγουν την ινσουλίνη). Οι μη σκελετικές δράσεις της βιταμίνης D, κυρίως οφείλονται στον έλεγχο περισσοτέρων από 200 γονιδίων που είναι υπεύθυνα για τη ρύθμιση πολλών λειτουργιών του ανθρωπίνου σώματος. Επιπλέον, η διατήρηση των επιπέδων βιταμίνης D κατά την ενδομήτριο ζωή σε φυσιολογικά επίπεδα, ίσως είναι σημαντική για την εγκεφαλική ανάπτυξη όπως και για τη διατήρηση της νοητικής λειτουργίας αργότερα στην ενήλικη ζωή».

Ως έλλειψη βιταμίνης D έχουν οριστεί τα επίπεδα βιταμίνης 25(OH)VitD < 20ng/ml και ως ανεπάρκεια τα επίπεδα βιταμίνης 25(OH)VitD μεταξύ 21 και 29 ng/ml.

Τέσσερις βασικές ενδείξεις ότι πρέπει να κάνεις εξέταση για βιταμίνη D
• Νιώθεις μυική αδυναμία.
• Η διάθεσή σου είναι πεσμένη χωρίς εμφανή λόγο
• Δεν χάνεις κιλά – με τίποτε!
• Είσαι συνέχεια κουρασμένη

Η χρήσιμη-άχρηση γνώση: Η βιταμίνη D δεν είναι βιταμίνη αλλά ορμόνη, γι’ αυτό και μπορεί να την παράξει το σώμα μας ενώ οι βιταμίνες είναι ουσίες που τις παίρνουμε μέσα από τη διατροφή μας.

Βιταμίνη D + ασβέστιο: Είναι σημαντικό να εκτιμήσει τα αποτελέσματα της αιματολογικής σου εξέτασης ένας εξειδικευμένος γιατρός, ενδοκρινολόγος θα σου έλεγα. Ο βασικότερος λόγος είναι για να εκτιμήσει τα επίπεδα των δύο αυτών στοιχείων αναλογικά μεταξύ τους ώστε να έχεις πλήρη εικόνα για την κατάσταση και τις απαιτήσεις του οργανισμού σου.

Να πάρεις συμπλήρωμα βιταμίνης D;
Εάν είναι πολύ χαμηλά τα επίπεδα της D θα χρειαστεί να πάρεις συμπλήρωμα. Η Μαρία Προκοπίου τονίζει πως η αποκατάσταση των επιπέδων βιταμίνης D σε ενήλικες και παιδιά θα πρέπει να γίνεται υπό την επίβλεψη Ενδοκρινολόγου. Οι δόσεις που χορηγούνται είναι ανάλογες με τα αρχικά επίπεδα βιταμίνης D.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.