Τι δεν είναι το Pilates


To Pilates ή μέθοδος Pilates το ξέρεις σίγουρα. Διδάσκεται σε studios και γυμναστήρια και σε personal και ξέρεις πόσο καλό είναι για το σώμα σου. Είσαι σίγουρη όμως ότι τα ξέρεις όλα; Μήπως αυτό δεν έχουμε πει μέχρι τώρα είναι “τι δεν είναι το Pilates”;

Όλα ξεκίνησαν –πού αλλού;-  σε ένα μάθημα Pilates στο γυμναστήριο με τη Ζίνα Τάσουλα (που εκτός από tae bo είναι και εξαιρετική δασκάλα Pilates).

Ανάμεσα σε μια στάση V και στα hundreds (εντάξει, τώρα επιδεικνύω τις γνώσεις μου! στάσεις για κοιλιακούς που σπάνε πέτρα είναι αυτές) έρχεται από πάνω μου, με διορθώνει (εννοείται!) και μου λέει:

Μη τη βλέπεις χαλαρή και άνετη - η στάση είναι θέλει γερούς κοιλιακούς!
Μη τη βλέπεις χαλαρή και άνετη – η στάση είναι θέλει γερούς κοιλιακούς!

“Ξέρεις τι πρέπει να γράψεις στο blog σου, ένα άρθρο που θα περιγράφει τι δεν είναι το Pilates, γιατί όλοι νομίζουν πως είναι κάτι χαλαρό και εύκολο”.

Μμμ”, της απάντησα αγκομαχώντας, σίγουρη πως το Pilates δεν είναι κάτι χαλαρό και εύκολο και προσπαθώντας να διατηρήσω τη στάση έτσι όπως με είχε διορθώσει.

(Και εννοείται πως δεν μπορούσα να το συζητήσω εκείνη τη στιγμή αφού ξεφυσούσα όπως τότε που γένναγα τα παιδιά μου.)

Αφού όμως τελείωσε το μάθημα, σκέφτηκα πως η ιδέα της ήταν πολύ καλή, γι’ αυτό και μέσα από την προσωπική μου εμπειρία –και εννοείται από αυτά που μου είπε η Ζίνα- θα σου πω τι δεν είναι το Pilates.

  • Το Pilates δεν είναι μια χαλαρή άσκηση – για την ακρίβεια, για να εκτελέσεις σωστά τις ασκήσεις του Pilates χρειάζεσαι πολύ δυνατούς κοιλιακούς και ραχιαίους. Απευθύνεται βέβαια σε όλους, γι’ αυτό και οι ασκήσεις έχουν παραλλαγές για αρχάριους και πιο προχωρημένους, αλλά σε γενικές γραμμές το επίπεδο της δυσκολίας μπορεί να είναι πολύ υψηλό.

Pose_B_low

  • Το Pilates δεν είναι μια άσκηση που την εκτελείς έχοντας το μυαλό σου αλλού – αν δεν είσαι συγκεντρωμένη (σχεδόν) δεν θα γυμναστείς. Επιπλέον, στην πορεία των μαθημάτων θα μάθεις το σώμα σου καλύτερα από ποτέ και θα μπορείς να εντοπίζεις –και να απομονώνεις- μύες που δε γνώριζες καν την ύπαρξή τους!
  • Το Pilates δεν είναι μια βαρετή άσκηση – έχει πολύ πλούσιο ασκησιολόγιο, το οποίο προσαρμόζεται σε κάθε επίπεδο και ανάγκες των ασκούμενων. Επίσης γίνεται με πολλούς τρόπους: με τα ειδικά όργανα, με μικρή ή μεγάλη μπάλα, με το βάρος του σώματός σου και όχι μόνο…
Δεν ξέρω αν αυτή η άσκηση είναι καθαρόαιμη Pilates, αλλά μπορώ να σου πω ότι είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα (δηλαδή, δύσκολη!).
Δεν ξέρω αν αυτή η άσκηση είναι καθαρόαιμη Pilates, αλλά μπορώ να σου πω ότι είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα (δηλαδή, δύσκολη!).
  • Το Pilates δεν είναι μια άσκηση μόνο για την κοιλιά και τη ράχη. Ναι, επικεντρώνεται στο power house (το concept της μεθόδου Pilates που ουσιαστικά σημαίνει ενδυνάμωση του κορμού) αλλά για να εκτελέσεις σωστά τις ασκήσεις θα πρέπει να έχεις σφιγμένο όλο σου το σώμα – από τα χέρια μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών.

Και ένας βασικός λόγος που σου τα λέω όλα αυτά είναι επειδή το Pilates είναι μια εξαιρετική επιλογή άσκησης για κάθε ηλικίας και επίπεδο φυσικής κατάστασης: μπορείς να κάνεις Pilates αν είσαι έγκυος, αν έχεις γεννήσει, αν πήρες την απόφαση να παρακινήσεις λίγο το μεταβολισμό και το σώμα σου για περισσότερη δράση, αν έχεις τραυματισμούς και πόνους, αν δεν είσαι της αερόβιας και δυναμικής άσκησης με τα χοροπηδητά και τις κλωτσιές, αν είσαι έφηβη και αν είσαι εξηντάρα.

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Κι εγώ μετά από πρόβλημα υγείας ξεκίνησα το Pilates, αφού έμεινα για ένα μήνα στο κρεβάτι με δύο κήλες σε μεσοσπονδύλιους δίσκους. Σταδιακά δυνάμωσα τη μέση μου και το πρόβλημα ξεπεράστηκε και τώρα το Pilates έχει περίοπτη θέση ανάμεσα στις προπονήσεις μου!

8 thoughts on “Τι δεν είναι το Pilates

  1. Ευκαιρία έψαχνα για να σου πω καλή δύναμη για αύριο!!! Η υποτιμημένη μέθοδος του Pilates θέλει guts (άντερα..λαϊκιστή) ή αλλιώς big cohonas … Και σίγουρα είναι μέθοδος κλειδί για αντοχή σε αγώνες ζωής!!Πολλά φιλιά! Έχεις όλες τις θετικές μου σκέψεις να σε παρακολουθούν με θαυμασμό αύριο!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Αχ Ελένη την τελευταία φορά που έκανα πιλάτες ήταν το 2009.. από τότε έχω σκουριάσει και έχω βάλει 30 κιλά πάνω μου, ντρέπομαι που το λέω ,,, Να φανταστείς πριν δοκιμάσω κορόιδευα και έλεγα.. τι αηδίες είναι αυτές σίγα που σε γυμναζουν… Μετά το πρώτο μάθημα όμως, άλλαξα κάθετα γνώμη!!! Πραγματικά έσταζα χωρίς τρέξιμο!!! Όλο λέω θα αρχίσω αλλά πολύ φοβάμαι με το βάρος μου τώρα.. θα σκάσει η μπάλα! Χαχαχα!!!

    Μου αρέσει!

    1. Έχεις πολύ δίκιο – για το πόσο δυνατή άσκηση είναι το Pilates. Σιγανό ποταμάκι θα το έλεγα! Αλλά δεν έχεις δίκιο για τα υπόλοιπα. Ίσα ίσα, αν έχεις πάρει βάρος το Pilates είναι μια πολύ καλή άσκηση για ξεκίνημα γιατί σε προστατεύει από πιθανούς τραυματισμούς από τους κραδασμούς της αεροβικής. Για ξανασκέψου το!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

