Υγεία και ευεξία: Γιατί οι χυμοί έχουν τόση πέραση;


Το πάλαι ποτέ, πριν από 2-3 δεκαετίες (γκουχ, γκουχ) υπήρχε το κατάστημα “Υγεία” στην Κηφισίας με βιολογικές τροφές και άλλα το οποίο σέρβιρε και χυμό από καρότο. Δεν το είχα ξαναδοκιμάσει και έφηβη τότε πήγαινα με τη μαμά μου και ψωνίζαμε και πίναμε και ένα χυμό. Λίγο μετά, αγοράσαμε αποχυμωτή στο σπίτι και φτιάχναμε τους δικούς μας χυμούς. Λίγο πιο μετά, ο αποχυμωτής ανέβηκε στο ψηλό ράφι της κουζίνας γιατί ήταν ογκώδης για το μικρό πάγκο μας και ήθελε τραγικό καθάρισμα μετά από κάθε χυμό που φτιάχναμε.

juicing

Αυτή είναι η δική μου προϊστορία με τους χυμούς, juicing, για να στο πω να με καταλάβεις αν είσαι κορίτσι της εποχής μας. Και όπως καταλαβαίνεις όταν άρχισαν να ανοίγουν τα πρώτα juice bars έγινα κατευθείαν πελάτης – μέχρι που αναγκάστηκα να μειώσω τα έξοδά μου και έκοψα και τους έτοιμους χυμούς…

Υπάρχει λόγος που οι χυμοί έγιναν trend;

Ναι, κυρίως για τους ανθρώπους που δεν λατρεύουν τα φρούτα και τα λαχανικά, οπότε μέσα από τους χυμούς παίρνουν βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, οι χυμοί –ειδικά όταν περιέχουν πολλά λαχανικά όπως αγγούρι ή σέλερι- βοηθάνε στην αποτοξίνωση, στον έλεγχο του βάρους, στη μείωση της κατακράτησης υγρών και σε χορταίνουν υγιεινά ανάμεσα στα γεύματα. Άλλα οφέλη των χυμών; Σου χαρίζουν ευεξία, λαμπερό δέρμα και επιπλέον κάνεις φυσική αποτοξίνωση! ΕΔΩ θα βρεις το δικό μου αγαπημένο χυμό αποτοξίνωσης!

Αυτό που νιώθεις όταν καταναλώνεις τακτικά φρέσκους  χυμούς είναι μοναδική ευεξία και βέβαια ενισχύεις την υγεία σου!

Tip: Αν πριν την περίοδο νιώθεις ότι “φουσκώνεις”, πίνε για 3-4 μέρες χυμό με αγγούρι, πράσινο μήλο, σέλερι και ακτινίδιο. Θα δεις διαφορά – εγγυημένα!

Μειονεκτήματα δεν έχουν οι χυμοί;

 

Θα σου πω το βασικότερο: παίρνεις μεν θρεπτικά συστατικά από τα φρούτα και τα λαχανικά που χυμοποιείς (;), αλλά δεν παίρνεις τις φυτικές ίνες οι οποίες είναι σημαντικές για την καλή λειτουργία του εντέρου και για τον κορεσμό.

juicing-project12

Tip: Για να μη χάνεις τις φυτικές ίνες εντελώς, πρόσθεσε μια κουταλιά από την πούλπα που έμεινε στον αποχυμωτή στο χυμό σου.

Μην ξεχνάς τις θερμίδες

Το ξέρεις ότι ένας καπουτσίνο περιποιημένος μπορεί να έχει τις ίδιες θερμίδες με μια μπριζόλα; Ε, κάπως έτσι μπορεί να γίνει και με τους χυμούς – καλά, υπερβάλω, αλλά τις έχουν τις θερμίδες τους. Ουσιαστικά αυτό που παίζει ρόλο είναι οι επιλογές των συστατικών: όσο λιγότερες θερμίδες έχουν τα συστατικά, τόσο λιγότερες θερμίδες θα έχει ο χυμός σου. Λογικό. Γι’ αυτό προτίμησε τα λαχανικά που δεν δίνουν θερμίδες και πρόσθεσε ένα ή δύο φρούτα για άρωμα και γεύση.

Tip: Εκτός από λαχανικά και φρούτα μπορείς να προσθέσεις στο χυμό σου σπόρους, π.χ. λιναρόσπορο, ή άλλα συστατικά όπως το τζίντζερ που αυξάνουν κατακόρυφα τη θρεπτική τους αξία και τα οφέλη για το σώμα σου.

Τα καλά νέα: Τα juice bar που έχουν ανοίξει σε διάφορες περιοχές και κυρίως στο κέντρο προσφέρουν τους χυμούς σε καλές τιμές, σε αντίθεση με τις σούπερ ανεβασμένες τιμές που είχαμε πληρώσει! Εννοείται πως αν θέλεις να επενδύσεις σε αυτή την τάση, αγοράζεις έναν αποχυμωτή και αρχίζεις να πειραματίζεσαι.

Σε φιλώ ζουμερά,

Ελένη

Υ.Γ. Κάποιοι προτείνουν δίαιτα αποτοξίνωσης αποκλειστικά με χυμούς για μερικές μέρες. Δεν το έχω δοκιμάσει και δεν ξέρω κατά πόσο κάνει καλό στον οργανισμό. Χωρίς να είμαι ειδικός, θεωρώ πως οτιδήποτε είναι στερητικό και μονοφαγικό δεν είναι ωφέλιμο, γι’ αυτό και σου συστήνω τους χυμούς μόνο ως μια υγιεινή επιλογή για σνακ.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s