Είσαι απλά τυχερή αν είσαι με τον ίδιο άντρα “για πάντα”;


Δεν ξέρω αν μπορείς να αγαπάς για πάντα τον ίδιο άντρα, γιατί δεν μπορώ να σου πω πόσο κρατάει το για πάντα. Και πότε θα ξέρεις ότι είναι πια “για πάντα”. Αυτό που θέλω όμως να σου πω είναι πως δεν είναι καθόλου παιχνιδάκι να είσαι 10, 20, 30 χρόνια μαζί με τον ίδιο άνθρωπο.

Να έχετε κοιμηθεί μαζί 3.650 νύχτες, 7.300 νύχτες, 10.950 νύχτες. (Εντάξει, βλέπω τους αριθμούς και σοκάρομαι…) Να έχετε περάσει μαζί τις αντίστοιχες μέρες και όλες τις χαρές, τις λύπες, τις γκρίνιες, τους ενθουσιασμούς, τα γέλια και τους καυγάδες που αντιστοιχούν σε αυτές.

Μπορείς να αγαπάς για πάντα τον ίδιο άντρα; Και πώς μπορείς να είσαι όμως μαζί του έτσι, οικογένεια και σύντροφοι, εραστές και φίλοι, για χρόνια, για χιλιάδες μέρες και νύχτες αν δεν τον αγαπάς;

forever

Είναι εύκολο; Όχι, αν θέλεις να σου απαντήσω προσωπικά, και το είπα ξανά πιο πάνω, δεν είναι παιχνιδάκι, ούτε τα ζευγάρια που μένουν μαζί, ευτυχισμένα, για πολλά χρόνια είναι “τυχερά”. Δεν είναι καθόλου θέμα τύχης, είναι θέμα σκληρής προσπάθειας, μεγάλης συνειδητότητας και προσωπικής ωριμότητας και των δύο. Προφανώς δεν μιλάω για ζευγάρια που μένουν μαζί συμβατικά, αλλά για ζευγάρια που με το πέρασμα των χρόνων παραμένουν αγαπημένα.

Και είναι μεγάλη πρόκληση, φίλη μου, να μείνεις μαζί και αγαπημένη με τον άντρα της ζωής σου όταν έχεις κοιμηθεί μαζί του (με τη δεύτερη έννοια) μερικές χιλιάδες φορές, έχετε αποκτήσει παιδιά, γατιά, σκυλιά, έχετε ξενυχτήσει γεμάτοι νεύρα από την κούραση εξαιτίας του μωρού που αρνείται να κοιμηθεί, έχετε μαλώσει για χιλιάδες λόγους και αφορμές, τα έχετε ξαναβρεί άλλες τόσες, τον έχεις δει και σε έχει δει στα καλύτερα και στα χειρότερα, έτσι όπως τον έχει και δεν σε έχει δει κανένας άλλος.

Υστερόγραφο, κι ας μην έχω φτάσει στο τέλος. Δεν είναι τύχη, επαναλαμβάνω, για όσους θεωρούν τα ζευγάρια που είναι μαζί “από πάντα” τυχερά. Είναι σκληρή δουλειά, είναι να μάθεις πού θα επιμείνεις (τις λιγότερες φορές) και πού θα κάνεις στην άκρη τον εγωισμό σου γιατί έχουν άλλα πράγματα μεγαλύτερη σημασία (τις περισσότερες φορές).images

Δεν είναι τύχη. Είναι να μάθεις να συμβιβάζεσαι, να κάνεις υπομονή, να βλέπεις μακριά. Να μάθεις να ακούς, να μάθεις να μιλάς για να σε ακούει (σε αυτό μπορώ να κάνω σεμινάρια coaching, άνετα!).

Δεν είναι τύχη. Είναι να αγαπήσεις τις σιωπές σας και να μην σε τρομάζουν. Να αποδεχτείς ως φυσιολογικό ότι η ερωτική σας  ζωή μπορεί να γίνει τρενάκι λούνα παρκ, με τα πάνω της και τα κάτω της. Είναι να μπορείς να δεις πίσω από τον σύντροφο, τον φίλο, τον πατέρα των παιδιών σου, το αγόρι που ερωτεύτηκες, τότε, πολλά χρόνια πριν.

Δεν είναι τύχη. Είναι να δουλέψεις με τον εαυτό σου. Να μην περιχαρακωθείς πίσω από τον (υπέρτατο) ρόλο σου ως μαμά και σύζυγος αλλά να εξελιχθείς αυτόνομα αλλά και παράλληλα με την οικογένειά σου. Να διατηρήσεις ενδιαφέροντα και χόμπι. Να έχεις και δικούς σου (μόνο) φίλους που θα βλέπεις – έστω που και που. Να κάνεις όλα όσα αγαπάς και σε ενδιαφέρουν έστω κι αν ο σύντροφός σου δεν ακολουθεί. Δεν είστε σιαμαία άλλωστε…

Κάπου εδώ τελειώνει ακόμη ένα ασυνάρτητο κείμενο. Αλλά επειδή έχω κουραστεί να ακούω πόσο τυχερή είμαι που είμαστε αγαπημένοι με τον άντρα μου (ακόμη και προς το παρόν, γιατί σε αυτή τη ζωή ποτέ δεν ξέρεις) ήθελα να πω σε κάποιον, ότι τυχαίο ήταν μόνο το γεγονός ότι γνωριστήκαμε εκείνο το καλοκαίρι. Από όσα ακολούθησαν, τίποτε άλλο δεν ήταν θέμα τύχης.

Σε φιλώ,
Ελένη

17 thoughts on “Είσαι απλά τυχερή αν είσαι με τον ίδιο άντρα “για πάντα”;

  1. Ελένη είσαι η φωνή των σκέψεων μου!!! Να είσαι καλά και να ζήσεις με τον άντρα σου μέχρι την τελευταία σας ανάσα. Το ίδιο επιθυμώ και εύχομαι και εγώ για τον δικό μου άντρα που τον λατρεύω τα τελευταία 21 χρόνια….Και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο!!!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Τελικά, κοίτα πόσες μαζευόμαστε που κινούμαστε στις ίδιες σκέψεις και τις ίδιες σχέσεις… Τίποτε δεν είναι τυχαίο. Αντεύχομαι με πολλή αγάπη ❤

      Μου αρέσει!

  2. Eτσι όπως τα λες είναι Ελένη μου! Εμείς έχουμε ακριβώς τα μισά χρόνια από εσάς και μου φαίνεται σαν να έχουν περάσει αιώνες! Σας εύχομαι να είστε πάντα μαζί και πάντα ευτυχισμένοι!Μου άρεσε επίσης πολύ η παρομοίωση της ΑΙΝΑΦΕΤΣ…τελικά όλα στη ζωή αυτή θέλουν τη φροντίδα τους για να αντέξουν!
    Σε ευχαριστώ πολύ και πάλι για το υπέροχο αφρόλουτρο και την κρέμα! Χωρίς υπερβολές, κάθε βράδυ περιμένω την ώρα που θα πάνε τα παιδιά για ύπνο για να μπω με την ησυχία μου στο ντουζ. Το άρωμα τους είναι συγκλονιστικό!

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Ω, χαίρομαι πάρα πολύ! Τελικά τι θέλουμε για να μας φτιάξει η διάθεση; Τίποτε σπουδαίο, αρκεί να προσπαθούμε προς αυτή την κατεύθυνση και να είμαστε ανοιχτοί στις μικρές χαρές και απολαύσεις της ζωής!
      Φιλάκιαααα

      Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Ότι το πάλεψα και το παλεύω Φανή μου ισχύει, αν και φαντάζομαι πως το ίδιο συμβαίνει με όλες μας που έχουμε μακροχρόνιες σχέσεις καθημερινότητας. (Δεν ξέρω πώς θα ήταν τα πράγματα αν ο άντρας μου ήταν ναυτικός!!!)
      Αλλά μάλλον έτσι λειτουργεί η εξίσωση: πολλή δουλειά, πολλή προσπάθεια = μεγάλη ανταμοιβή.
      Φιλιά πολλά πολλά

      Αρέσει σε 1 άτομο

      1. Μεγάλο θέμα άνοιξες! Νομίζω πολλές γυναίκες δε θα άντεχαν να ήταν με άντρα ναυτικό! Νομίζω πως ο κάθε άνθρωπος έχει και πορεύεται με αυτό που μπορεί ν’ αντέξει.
        Φιλάκια!

        Αρέσει σε 2 άτομα

  3. Είμαι 31 και γνώρισα το αγόρι μου πριν 11χρόνια. Εγώ 20, εκείνος 23. Πριν 2 εβδομάδες έκλεισε τα 34. Κι εκείνη την μέρα κάνοντας τα μαθηματικά σοκαρίστηκα. Μου φάνηκε ότι εκείνα τα παιδιά που γνωρίστηκαν τότε, υπήρξαν σε μια άλλη ζωή.
    Όχι σε αυτή με τα άγχη για τους λογαριασμούς, τις υπερωρίες και την αναζήτηση του ελευθέρου χρόνου που μέχρι πριν λίγα χρόνια φαινόταν άπλετος. Εντάξει, μετά μου χαμογέλασε και όλα μπήκαν στην θέση τους. Και φυσικά θέλει πολλή δουλειά.

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Υπήρξαν σε μια άλλη ζωή εκείνα τα παιδιά, έχεις δίκιο. Προφανώς όμως «μεγάλωσαν» μαζί και παράλληλα, και μεγαλώνοντας εξελίχθηκαν σε ανθρώπους που και πάλι μπορούσαν και ήθελαν να είναι μαζί, παρά το ξενέρωμα, και ναι αυτή είναι η πιο σωστή λέξη κατ’ εμέ, της καθημερινότητας.
      Εάν επιβιώσει μια σχέση αυτής της ρουτίνας και του οικονομικού άγχους, νομίζω πως τα χαμόγελα που θα τα βάζουν όλα ξανά στη θέση τους θα είναι πολλά και θα τα βλέπεις για πολλά πολλά χρόνια!
      Καλημέρα 🙂

      Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Πες τα Ελένη, κι εμένα τα ίδια μου λένε, πως είμαι τυχερή!
    Ναι, είμαι, επειδή έτυχε και γνωριστήκαμε, όλα τα άλλα απλώς είναι πολύ σκληρή δουλειά στη σχέση.
    … και κάτι ακόμη, που επισημαίνω συχνά στις κόρες μου: όταν γνωριστήκαμε (27 χρόνια πριν) ήμουν εγώ ο εαυτός μου, κι εκείνος ο δικός του. Χωρίς να το «παίζουμε» κάτι, χωρίς υπερθεματισμούς και χωρίς εκπτώσεις στη συμπεριφορά και στο χαρακτήρα. Οπότε βρήκαμε αυτό που μας ταίριαζε.
    Αν το «παίζεις κάτι» θα βρεις κάποιον που ταιριάζει σε αυτό το «κάτι». Μετά που θα πρέπει να μπεις στα αληθινά σου παπούτσια, γιατί η καθημερινότητα θέλει «τα δικά σου παπούτσια», έχεις να αντιμετωπίσεις ένα άνθρωπο που διάλεξε το «κάτι» που δεν είσαι και τότε τα πράγματα είναι δύσκολα…

    Τα φιλιά μου και τις ευχές μου για καλή χρονιά!

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Βλέπω είμαστε στην ίδια κλάση: Κι εμείς είμαστε μαζί 30 χρόνια, από μικρά παιδιά σχεδόν! Είναι όλα αυτά που λες πολύ σημαντικά. Ειδικά όταν έρθει η καθημερινότητα, που έρχεται αναπόφευκτα, τότε δοκιμάζονται όλα και όλοι.
      Σου εύχομαι μια υπέροχη χρονιά!

      Μου αρέσει!

  5. Έτσι Ελένη μου…
    Οι σχέσεις θέλουν φροντίδα για ν’ ανθίσουν, όπως ακριβώς τα λουλουδάκια μας:
    Θέλουν πότισμα με μέτρο, φως, αέρα, ζεστασιά, σκάλισμα, αλλαγή χώματος και να ξεφορτώνεσαι τα ξεραμένα φυλλαράκια πριν ξεραθεί όλο το φυτό… κάπως έτσι βλέπω ακόμα τον γάμο μου και όλες μου τις σχέσεις, μετά από 33 χρόνια! 😉
    ΑΦιλάκια πάντα τρυφερά! 🙂

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ καλύτερη παρομοίωση! Έτσι ακριβώς είναι… Και μάλιστα αυτά τα ξεραμένα φυλλαράκια είναι που πρέπει να προσέχουμε περισσότερο απ’ όλα. Κι αν χρειαστεί κάποια φορά ένα γερό κλάδεμα για να ανανεωθεί το φυτό μας, κι αυτό πρέπει να γίνεται.
      Φιλάκια πολλά

      Αρέσει σε 1 άτομο

      1. Τον «καλλωπισμό» τον φροντίζω πάντα η ίδια σε τακτά διαστήματα (σχεδόν κάθε μήνα!) γιατί η άλλη πλευρά εύκολα επαναπαύεται και βολεύεται σε μια ρουτίνα που αποκοιμίζει… 😉
        Και ρωτώ: Μόνο οι γυναίκες «ασχολούνται» ή είναι δική μου, αυτή η αίσθηση; 😎
        Μ’ ενδιαφέρει να δω και την δική σου αίσθηση, Ελένη μου! 😛
        ΑΦιλάκια πολλά! 🙂

        Αρέσει σε 1 άτομο

      2. Δεν θέλω να σε στεναχωρήσω, αλλά θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Ναι, μόνο οι γυναίκες ασχολούμαστε. Και δεν είναι μόνο η δική μου περίπτωση αλλά φέρνω στο μυαλό μου αμέσως αμέσως σχεδόν όλες τις φίλες μου με τις οποίες συζητάμε το θέμα των σχέσεων.
        Να πω το θετικό, οι σύζυγοι/άντρες (μας) προφανώς ανταποκρίνονται λιγότερο ή περισσότερο στην προσπάθεια «καλλωπισμού», διαφορετικά μια δυο τρεις, θα σταματούσαμε να προσπαθούμε.
        Κάποιες φορές όταν το σκέφτομαι το βρίσκω άδικο, γιατί θέλω κι εγώ να νιώσω ότι ο επί Χ χρόνια σύντροφός μου θέλει να με κατακτήσει ξανά. Άλλες φορές, δεν με πειράζει γιατί έχω μάθει πια μετά από τόσα χρόνια συνύπαρξης πως ο καθένας μας λειτουργεί διαφορετικά και το έχω δεχτεί.
        Κι αφού το αποτέλεσμα του «καλλωπισμου» είναι καλό και όμορφο και κάνει τον κήπο μας υγιή και ανθοφόρο, συνήθως αυτό μου αρκεί και δεν με πειράζει που είμαι συνήθως ο μοναδικός κηπουρός.
        Αν θέλεις να το πεις συμβιβασμό, ελεύθερα. Αλλά και πάλι, μέσα σε μια σχέση δεν κάνουμε όλοι συμβιβασμούς. Ένας πάνω ένας κάτω δεν έχει και τόση σημασία όταν τελικά όλα κυλάνε όπως θέλουμε.
        Να έχεις μια καλή και όμορφη μέρα ❤

        Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

