Για να μην πάρεις κιλά στις γιορτές


Ίσα που προλαβαίνω να γράψω, σκέφτομαι… Πώς, λοιπόν, να μην πάρεις κιλά στις γιορτές; Μεγάλη κουβέντα λέω, μικρό μελομακάρονο τρώω...

Κατ’ αρχήν, οι έννοια «γιορτές» στην ελληνική παράδοση ξεχειλώνουν όσο δεν πάει άλλο. Δεν είναι μια ημέρα των Ευχαριστιών, που λέει ο λόγος, που λες ένα φαγητό είναι, λουκούλειο έστω, αλλά θα περάσει. Εμείς εδώ έχουμε αρχίσει από τα Νικολοβάρβαρα τα προεορταστικά τραπεζώματα και γλέντια, βγαίνουμε με φίλους έξω λες και δεν θα υπάρξει αύριο για να τους δούμε όλους πριν τις γιορτές, και φυσικά οργανωνόμαστε στα σπίτια με φίλους και κουμπάρους ΠΡΙΝ τα παραδοσιακά εορταστικά τραπέζια. Γι’ αυτό και λέω πως ίσα που προλαβαίνω να σου πω τις δικές μου συμβουλές για να μην πάρεις κιλά στις γιορτές!

βάρος κιλά

Για να μην πάρεις κιλά στις γιορτές:

  1. Μη στερείσαι. Η στέρηση δεν έκανε ποτέ καλό σε κανέναν. Αν φτιάχνετε στο σπίτι σου ψητή γαλοπούλα με γέμιση ο μόνος λόγος να μην φας είναι να μην σου αρέσει αυτό το φαγητό. Από την άλλη πλευρά, περιορίσου στις 3-4 πατάτες – για το καλό.
  2. Κουραμπιέδες, μελομακάρονα και λοιπά χριστουγεννιάτικα γλυκά: Προτίμησέ τα όλα από τα σοκολατένια κέικ, τα σοκολατένια γεμιστά μελομακάρονα, τα γλυκά με κάστανο και δε συμμαζεύεται. Να απολαύσεις μεν τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα γλυκά -και καλά θα κάνεις αφού δεν τα τρώμε όλο το χρόνο- αλλά μην το παρακάνεις με όλα τα υπόλοιπα.
  3. Μην παραλείπες γεύματα μέσα στη μέρα. Το μεγαλύτερο λάθος που ακούω είναι «δεν θα φάω πρωινό αφού θα πάμε για φαγητό το μεσημέρι». Και πρωινό να φας και αν έχεις ξυπνήσει νωρίς, να φας και ένα υγιεινό σνακ. Έτσι θα αποφύγεις τα σκαμπανευάσματα του σακχάρου στο αίμα σου, που προξενούν μεγάλη πείνα μεταξύ άλλων, και θα πας για φαγητό έχοντας μια φυσιολογική όρεξη – και όχι σαν του λύκου!
  4. Μην τρως δύο μεγάλα γεύματα την ίδια μέρα. Αν πρόκειται να φας έξω ή είσαι καλεσμένη σε τραπέζι το ένα γεύμα, στο άλλο φάε μια μεγάλη σαλάτα με μια μικρή μερίδα πρωτεΐνη (π.χ.  ψητό κοτόπουλο, ένα μπιφτέκι ή ψάρι).
  5. Και κινήσου. Όταν αυξάνουμε τις θερμίδες, αντισταθμίζουμε με περισσότερη κίνηση. Το πιο απλό είναι να βγεις για γρήγορο περπάτημα μισή ώρα τη μέρα. Από κει και πέρα, ανάλγοα με τον τρόπο και τις  συνθήκες της ζωής σου, προσπάθησε να αυξήσεις την καθημερινή σου κίνηση.
  6. Τέλος, να ξέρεις ότι τα κιλά των γιορτών -αν τελικά πάρεις κιλά- θα τα χάσεις πιο εύκολα αν αρχίσεις διατροφή αμέσως μόλις τελειώσουν τα γλεντοκόπια και δεν τα αφήσεις να τα συνηθίσει το σώμα σου.

Σε φιλώ και σου εύχομαι να περάσεις τέλεια, να φας πεντανόστιμα φαγητά και να γιορτάσεις με τους αγαπημένους σου.

Ελένη

Υ.Γ. Κι αν χρειαστείς βοήθεια θα σου προτείνω τη δική μου διαιτολόγο που με βοήθησε να χάσω λίπος χωρίς να στερηθώ!

 

 

Advertisements

2 thoughts on “Για να μην πάρεις κιλά στις γιορτές

  1. Τα «Νικολοβάρβαρα» με τρέλαναν ως έκφραση! Άλλο ένα πολύ χρήσιμο άρθρο Ελένη μου για τα εορταστικά τραπέζια που πλησιάζουν απειλητικά και αναμένονται – όπως πάντα – υπερβολικά γεμάτα! Μεγάλο στοίχημα να μην πάρουμε βάρος αυτές τις μέρες. Αν παραμείνουμε στα κιλά μας θα είναι ένας μικρός άθλος!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Κι εμένα μου αρέσουν τρελά κάτι τέτοιες παλιακές εκφράσεις!!!
      Μια καλή αντιστάθμιση για τις λιχουδιές, είναι μισή ώρα γρήγορο περπάτημα τη μέρα, μια ωραία βόλτα δηλαδή!

      Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s