Μπορείς να γίνεις άλλη μαμά;


Μπορείς να γυρίσεις κάποια μέρα το διακόπτη και να γίνεις μια άλλη μαμά; Μπορείς να γίνεις από τη μια μέρα στην άλλη, από τον ένα μήνα στον άλλον, η μαμά που δεν φιλάει στο κεφαλάκι;

Όσο κι αν μεγαλώσει, εσύ θα είσαι πάντα η μαμά του.

Η μαμά που δεν ρωτάει αν χόρτασε και μήπως θέλει λίγο ακόμη φαγητό; Που βάζει τα χαρτομάντηλα στην τσέπη;

Η μαμά που δεν φτιάχνει το πρωί τοστάκι για να το πάρει μαζί του το παιδί στη Σχολή ή στη δουλειά;

Μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη, γιατί έτσι το νιώθεις, πίστεψέ με, να μη μαζεύεις τις κάλτσες και να μη διπλώνεις ξανά τις μπλούζες στα συρτάρια μετά την… επιδρομή της πρωινής ετοιμασίας;

Μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να ανησυχείς λιγότερο, να μην παίρνεις δέκα τηλέφωνα όταν λείπει ταξίδι και δεν τα σηκώνει, να μην ρωτάς εκεί που είναι αν τρώει;

Όταν όλα γύρω αλλάζουν, όταν όλοι γύρω αλλάζουν, εσύ δεν μπορείς να γίνεις άλλη μαμά, είσαι αυτή η μαμά εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Μπορείς απλά να σιγάσεις λίγο αυτή τη μαμά, να την καθησυχάζεις σιωπηλά, να την εκπαιδεύσεις ίσως λίγο καλύτερα να μην παρεμβαίνει, να μη μιλάει, να μη ρωτάει πολλά, να κρατάει το χέρι μετέωρο πριν χαϊδέψει, να φιλάει τον αέρα πάνω από το κεφάλι του παιδιού που μεγάλωσε. Γιατί μέσα σου, δεν μπορείς να γίνεις άλλη μαμά.

Σε φιλώ,

Ελένη

4 thoughts on “Μπορείς να γίνεις άλλη μαμά;

  1. Οχι δεν μπορω να γινω αλλη μαμα,δεν θελω και δεν επιτρεπεται.Αυτο το μοντελο που περιγραφεις ειναι οι μαμαδες παλαιας κοπης,που αφοσιωνονταν στα παιδια τους ψυχη τε και σωματι και πολυ καλα εκαναν.Και σημερα ετσι ειναι οι μαμαδες αλλα υπαρχει κι ενας πολυ μεγαλος αριθμος,δυστυχως,που με μια μοντερνα αποψη ακουω συνεχως να λενε την ιδια ατακα:»Ευτυχισμενη μητερα,ευτυχισμενα παιδια».Που σημαινει δεν θελω να αφιερωσω ολο το απογευμα μου να σε διαβασω,δεν χανω την εξοδο μου για το λιγο πυρετο που εχεις,δεν θα παιξω μαζι σου γιατι εχω γυμναστηριο,εχω μανικιουριστα ….Γι αυτο βλεπεις τοσα απειθαρχα παιδια,που δεν θελουν να διαβασουν γιατι δεν διδασκονται απο το παραδειγμα των γονεων για το τι θα πει καθηκον,δεν εχουν σεβασμο στους ιδιους τους γονεις τους γιατι ενδομυχα κατι τους παει στραβα και πολλα αλλα.Εχω σκοπο να κανακευω τα παιδια μου ακομη κι αν γερασουν κι εγω υπαρχω ακομη κι ειμαι ραμολι.Παρεμπιπτοντως,ηταν το καλυτερο φαρμακο κατα της εφηβειας.Εγω να κυνηγαω το γιο μου για να τον φιλησω-ζουληξω κι εκεινος να απομακρυνεται (ελα ρε μανα!!!!!!),τον εβλεπα ομως να κρυφογελαει.Γιατι απο την πολυ φροντιδα και αγαπη Ελενη μου δεν επαθε κανεις τιποτα,αντιθετως τα γραφεια των ψυχολογων τα γεμιζουν οι στερημενοι.Και ναι σωστα δεν πρεπει να ανακατευομαι φανερα και να μιλαω οταν δεν μου ζητηθει,με αυτην την τακτικη ερχονται και μου τα λενε ολα απο μονα τους!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Στα λόγια σου είμαι κι εγώ. Θυμάμαι όταν ήταν τα παιδιά μου μωρά, δεν τα άφηνα ποτέ να κλάψουν, τα είχα όσο περισσότερο άντεχα αγκαλιά κι ας μου έλεγαν διάφοροι καλοθελητές ότι θα τα κακομάθω. Η πολλή αγάπη ποτέ δεν κακομαθαίνει! Η αγάπη και η στοργή «γεννούν» ενήλικες χορτάτους, με αυτοπεποίθηση και σιγουριά!
      Φιλιά πολλά

      Μου αρέσει!

  2. Εδώ δεν μπορείς να γίνεις άλλη γιαγιά και τη μαμά θέλεις ν’ αλλάξεις; 😀
    Δεν αλλάζουμε Ελένη μου, απλά όπως πολύ σωστά επισημαίνεις, μπορείς σιγά σιγά ν’ αφήσεις στα παιδιά σου την ευθύνη των πραγμάτων τους, αυτό θα τα βοηθήσει να ανεξαρτητοποιηθούν πιο εύκολα! 😉
    Νομίζω πως πολλά μπορούμε να καταφέρουμε, όταν είμαστε ήρεμοι και καλά με τους εαυτούς μας! 😛

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Μακάρι, Στεφανία μου, να πηγαίνουν όλα καλά και να μεγαλώνουμε παιδιά που θα τους έχουμε δώσει όλα τα εφόδια -αγάπη, αυτοπεποίθηση, σιγουριά- για να γίνουν ισορροπημένοι και ευτυχισμένοι άνθρωποι.
      Πολλά πολλά φιλάκια

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

