Η γιαγιά μου έζησε μέχρι τα 93 της – μήπως επειδή έπλεκε;


Τη θυμάμαι μονίμως με ένα βελονάκι στο χέρι και έχω ένα συρτάρι γεμάτο με τις βαμβακερές δαντέλες και τα σεμεδάκια που έπλεκε. Γιατί μου ήρθε η γιαγιά μου στο μυαλό και γιατί σου την αναφέρω; Επειδή διαβάζω όλο και συχνότερα για το πόσο καλό κάνει το πλέξιμο στην υγεία!

Πρέπει να σου πω πως κι εγώ πλέκω και έχω μάθει και την κόρη μου! Όχι με το βελονάκι της γιαγιάς, αλλά με χοντρές βελόνες που φεύγουν γρήγορα και όμορφα οι πόντοι και φτιάχνουμε ωραία κασκόλ. Εντάξει, το παραδέχομαι, μέχρι εκεί φτάνουν οι ικανότητες μου, αλλά και πάλι. Και όντως, όταν πλέκω, το μυαλό μου συγκεντρώνεται στην κίνηση της βελόνας και του νήματος και ουχί στις σκέψεις, τις ανησυχίες και τα προβλήματά μου.

Παρά τους χαμένους πόντους και τα λάθη, αυτό το κασκόλ το πλέξαμε από λίγο τρεις γενιές μαζί και το λατρεύω!

Το πλέξιμο είναι zen!

Δεν είμαι η μόνη που το λέει αυτό. Σύμφωνα με διάφορα αμερικάνικα σάιτς που διαβάζω, το ένα τρίτο των γυναικών από 25-35 ετών πλέκουν με βελόνες ή βελονάκι. Το πιστεύω! Και γιατί το κάνουν αυτό; Άκου να δεις! Ή μάλλον, διάβασε να μάθεις. Πέρυσι, στο πλαίσιο της εγρήγορσης κατά του άγχους στις ΗΠΑ, National Stress Awareness Month το είπαν, βγήκε ο δρ Herbert Benson, πρωτοπόρος της ιατρικής που συσχετίζει άμεσα το μυαλό με το σώμα και συγγραφέας του “The Relaxation Response” και είπε πως η επαναλαμβανόμενη κίνηση του πλεξίματος μπορεί να προκαλέσει μια διανοητική κατάσταση σαν εκείνη της γιόγκα και του διαλογισμού. Όταν περάσεις την αρχική φάση που προσπαθείς να μάθεις, το πλέξιμο μπορεί να κατεβάσει τους ρυθμούς της καρδιάς και της αρτηριακή πίεση και να μειώσει τα επίπεδα της επικίνδυνης ορμόνης του άγχους, της κορτιζόνης, στο αίμα σου.

Παρότι η άνοιξη μας έφτασε εμπρός βήμα ταχύ, αν έχεις κάπου θαμμένες βελόνες, βγάλε τες στην επιφάνεια, πάρε πολύχρωμα βαμβακερά νήματα και πιάσε δουλειά!

Σε φιλώ,

Ελένη

7 thoughts on “Η γιαγιά μου έζησε μέχρι τα 93 της – μήπως επειδή έπλεκε;

  1. Ευτυχως εχω κρατήσει όλη την προίκα απο αυτα που έπλεκαν κ οι δυο μου γιαγιάδες με σχέδια, «σφιγγοφωλιες», δαντελένια γιακαδάκια κτλ. Καποτε ειχα μάθει να κεντάω, με χαλάρωνε απίστευτα, με τα χρονια το ξέχασα! Τωρα περιορίζομαι στο να «μαντάρω» τις καλτσουλες μας οταν τρυπάνε κ τα ρουχα μας οταν τα ροκανίζει κανένας σκωρος, μα ακομα κ αυτο με χαλαρώνει…
    Για πλέξιμο δεν έβαλα πλώρη ακομα…πρόσφατα έβλεπα ενα ντοκυμαντέρ για την παρέα του «Πλεκουμε Αλληλεγγύη» -δεν ξέρω αν τη γνωρίζετε- κ πολυ με έβαλε στο τριπάκι… 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Τον μεγάλο μου γιο που γέννησα στο Παρίσι, τον προίκισα πριν γεννηθεί με μια σειρά από βρεφικά ρουχαλάκια που είχα φτιάξει με μαλλί και βελονάκι. Στη συνέχεια, πέρασα μια μεγάλη περίοδο της ζωής μου (ανάμεσα από δυο γάμους!) που έκανα πολύ βελονάκι, βασικά έφτιαχνα κουρτινάκια για μικρά παράθυρα, με το αγαπημένο μου θέμα που ήταν τ’ αγγελάκια, όταν γέμισαν όλα τα παράθυρα και των φίλων μου, άρχισα να πλέκω, βασικά για την αφεντιά μου και όλα σταμάτησαν όταν έμεινα έγκυος στον β΄ γιο όπου δεν είχα χρόνο για εργόχειρα μια και δεν είχα αφήσει τη δουλειά μου! 😉
    Είναι όντος ψυχοθεραπεία, άσε που είναι και χρήσιμη λόγω ακρίβειας των μάλλινων πλεκτών!!! 😛

    ΑΦιλάκια Ελένη μου και καλά πλεξίματα! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Αν δεν με πονούσαν οι καρποί μου -πες μου καμιά γιόγκικη άσκηση να τους δυναμώσω αν ξέρεις!- θα έπλεκα πολύ. Ο πρώτος λόγος είναι ότι μου θυμίζει τη γιαγιά μου (φαίνεται ότι της είχα αδυναμία;) και ο δεύτερος, πως με χαλαρώνει και με βοηθάει να βάζω τις σκέψεις μου στη σειρά.
      Φιλάκια

      Μου αρέσει!

      1. Τον τελευταίο καιρό εκτός από την καθημερινή μου γιογκούλα έχω παθιαστεί με το tai chi και μαθαίνω σιγά σιγά μέσα από το internet, για δες τι λένε για τα χεράκια μας! (Το έχει και η γιόγκα!) 😛

        ΑΦ! και καλή σου χαλάρωση! 🙂

        Αρέσει σε 1 άτομο

      2. Καλέ τι να θαυμάσεις, ψωνάρα είμαι! χαχαχα! 😀
        Δες 4 λεπτά:

        ΑΦ! καλό μας κινέζικο βραδάκι! (εγώ κάνω sudoku την ώρα που βλέπει TV το «παλικάρι» μου! 🙂

        Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

