Ποια φοβάται την εμμηνόπαυση;


Η εμμηνόπαυση είναι μία σημαντική φάση στην ζωή μας και κάποια στιγμή, νωρίτερα ή αργότερα, θα μπει στη ζωή μας. Ακούγεται όλο αυτό αρνητικό; Δεν είναι απαραίτητα. Και σίγουρα με όλες τις εξελίξεις στην ιατρική, με τη διατροφή, την ψυχολογία, την άσκηση και τα προϊόντα περιποίησης που έχεις στη διάθεσή σου, δε φαντάζομαι να φοβάσαι την εμμηνόπαυση; 07menopause.1905

Τι είναι η εμμηνόπαυση;

Θυμάσαι την εφηβεία; Έ, φαντάσου κάτι αντίστροφο. Στην εμμηνόπαυση οι ορμόνες που κατέκλυσαν το σώμα σου στη μετάβαση από παιδί σε γυναίκα τώρα, μετά από πολλές δεκαετίες, αρχίζουν να υποχωρούν. Και η φάση αυτή μπορεί να διαρκέσει μήνες και χρόνια. Η βασική ορμόνη που αλλάζει σε ποσότητα στο σώμα σου είναι τα οιστρογόνα. Τα καλά νέα είναι πως θα ξεχάσεις τα ψωμάκια και η κυτταρίτιδα θα μειωθεί. Τα κακά νέα είναι πως θα αρχίσεις να παχαίνεις στο αντρικό στιλ, δηλαδή μπυροκοιλιά!

Εντάξει, αυτά τα είπα για να χαμογελάσουμε. Τα κακά νέα είναι πως τα οιστρογόνα προστάτευαν τόσα χρόνια την καρδιά σου και το αγγειακό σου σύστημα και τώρα είσαι πιο ευάλωτη σε καρδιοπάθειες. Μέχρι εκεί όμως τα κακά! Γιατί με όλα τα παραπάνω “όπλα”, η εμμηνόπαυση εμένα δε με τρομάζει. Μα καθόλου! Και όταν έρθει η ώρα να με επισκεφθεί εγώ θα είμαι από καιρό έτοιμη και θαρραλέα και θα αποχαιρετίσω τα οιστρογόνα που χάνω… (εντάξει, παραληρώ, το κατάλαβα μέχρι κι εγώ).

hot-flashes-jokeΓια να μη σε βρει η εμμηνόπαυση απροετοίμαστη

  • Η σόγια είναι μια διχαστική τροφή: άλλοι ορκίζονται σε αυτήν, άλλοι δεν την πλησιάζουν (τυπικά ανήκω στη δεύτερη ομάδα, απλά όμως επειδή δεν μου αρέσει). Παρόλα αυτά η σόγια είναι μια εξαιρετικά πλούσια πηγή φυτοοιστρογόνων τα οποία έχει βρεθεί ότι έχουν οιστρογονική δράση. Είναι επίσης εξαιρετική πηγή πλήρους πρωτεΐνης, αμινοξέων και βασικών λιπαρών οξέων. Μπορείς να την εντάξεις εύκολα στη διατροφή σου πίνοντας γάλα σόγιας και τρώγοντας τόφου, το “τυρί” από σόγια.
  • Τα όσπρια είναι επίσης σημαντική πηγή φυτοοιστρογόνων: ρεβύθια (ή χούμους), φασόλια, φακές και αρακάς (ναι, είναι όσπριο) θα πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα στο τραπέζι σου.
  • Και νάτος πάλι ο λιναρόσπορος. Ο λιναρόσπορος θεωρείται εξαιρετική πηγή για την εμμηνόπαυση γιατί περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες.
  • Η άσκηση σώζει την ψυχή και το σώμα σου. Ειδικοί ορκίζονται πως στη φάση της εμμηνόπαυσης και της προεμμηνόπαυσης, η τακτική άσκηση θα βοηθά με πολλούς και διάφορους τρόπους. Γιατί να τους αμφισβητήσεις; Συμβάλει στην εξισορρόπηση των ορμονών, κυρίως όμως σε εκτονώνει! Και αν θέλεις και την προσωπική μου γνώμη, που θα σου την πω έτσι κι αλλιώς, με την άσκηση θα νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου, πιο ζωντανή και πιο νέα, εμμηνόπαυση ξε-εμμηνόπαυση.
  • Εκμεταλλεύσου την επιστήμη. Και μιλάω για την αγαπημένη μου επιστήμη, την κοσμητολογία. Και όχι, δεν με τρομάζει καθόλου η ιδέα να αγοράσω κρέμες ειδικές για γυναίκες στην εμμηνόπαυση. Για να μη σου δώσω λάθος εντύπωση, δεν έχω μπει στην εμμηνόπαυση, υποθέτω ούτε στην προεμμηνόπαυση, παιδούλα είμαι ακόμη. Επειδή μετά τα 40 αρχίζει το δέρμα να αλλάζει, χάνει πυκνότητα και υγρασία έχω διαπιστώσει πως αν φοράω για μερικούς μήνες το χρόνο μια καλή κρέμα που απευθύνεται σε μεγαλύτερης ηλικίας δέρματα, η δική μου (νεανική!) επιδερμίδα ανταποκρίνεται πολύ καλά.

Δοκίμασα τη Neovadiol Νυκτός με σύμπλοκο αναπλήρωσης της Vichy

Το post αυτό για την εμμηνόπαυση το έχω ξεκινήσει πριν τις γιορτές, αλλά για διάφορους άσχετους λόγους δεν το είχα ολοκληρώσει ποτέ. Πες μου τώρα ότι μερικές φορές δεν συνωμοτεί το σύμπαν: Περίπου δύο εβδομάδες πριν μου έστειλαν δώρο από μια εταιρία και μέσα στο (υπέροχο) πακέτο υπήρχε και η Neovadiol Νυκτός με σύμπλοκο αναπλήρωσης. Κρέμα νυκτός δεν έχω βάλει στη ζωή μου, θυμάμαι όμως πως η μαμά μου είχε διαφορετική κρέμα ημέρας και διαφορετική νυκτός. Neovadiol Νυκτός

Διαβάζοντας για την κρέμα εντυπωσιάστηκα. Το Σύμπλοκο Αναπλήρωσης που περιέχει δημιουργήθηκε μετά από 15 χρόνια έρευνας και 16 διπλώματα ευρεσιτεχνίας και είναι ένας συνδυασμός 4 ενεργών συστατικών, ικανό να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της εμμηνόπαυσης στην επιδερμίδα. Η σύνθεσή του βοηθάει την επιδερμίδα να διατηρήσει (και να επαναφέρει) τη νεανική εμφάνιση που… ταλαιπωρείται λίγο παραπάνω στην εμμηνόπαυση.

Το Pro-Xylane επαναφέρει την πυκνότητα και αντιμετωπίζει τις ρυτίδες.

Το Hedione ενισχύει τον δερμοεπιδερμιδικό φραγμό και διατηρεί την επιδερμίδα ενυδατωμένη σε βάθος

Το Hepes έχει απολεπιστική δράση και ενισχύει την κυτταρική ανανέωση

Και τέλος, το Υαλουρονικό οξύ ρυθμίζει τον πολλαπλασιασμό των κερατινοκυττάρων.

Αυτό όμως που εκτιμώ περισσότερο και γι’ αυτό σου μεταφέρω τα παραπάνω στοιχεία είναι πως η Vichy είναι μία από τις εταιρίες που επενδύει στην έρευνα και μας προσφέρει προϊόντα που είναι αποτελεσματικά, ασφαλή αλλά και οικονομικά προσιτά. Γιατί κι αυτό έχει μεγάλη σημασία για μένα.

Να μη σε κουράσω, τη δοκίμασα και ναι, αξίζει τον κόπο. Τι να πω, ήταν η ιδέα μου; Η επιδερμίδα μου είναι πιο λεία και νομίζω πως είναι πιο σφριγηλή.

Να είναι και το καινούργιο μου κούρεμα που παίζει κι αυτό ρόλο; Τα σχόλια που άκουσα από φίλους και συναδέλφους που είχαν να με δουν κάνα μήνα είναι πως δείχνω πιο νέα και πιο ξεκούραστη!!! Ποιος φοβάται την εμμηνόπαυση;

Σε φιλώ,

Ελένη

(Αν συνεχίσω να μικραίνω, αντί να γράφω για εμμηνόπαυση θα αρχίσω να σου λέω για το πώς τα 30 είναι τα νέα 20!!!)

 

 

 

 

 

 

7 thoughts on “Ποια φοβάται την εμμηνόπαυση;

  1. Κατ’ αρχάς η εμμηνόπαυση δεν έρχεται μπακ και κάτω, έρχεται σιγά σιγά… τα πρώτα συμπτώματα εμφανίζονται γύρω στα 43-45, με αστάθεια στον κύκλο περιόδου, με νυχτερινή εφίδρωση, με υπερβολική ευαισθησία στις ταινίες μελό (!) πολλά νευράκια και σεξουαλική βαρεμάρα (!), προς το τέλος που μπορεί να είναι και στα 54 όπως η αφεντιά μου, μπορεί να υπάρξουν και αιμορραγίες! 😉
    Εύχομαι σε όλες να έχουν μια ομαλή εμμηνόπαυση και αυτό θα το καταφέρουν αν έχουν μια φυσιολογική οικογενειακή ζωή, αν ασκούνται (γιόγκα!), αν προσέχουν τη διατροφή τους και αν μάθουν από νέες, να εκφράζουν τα συναισθήματα τους! 😛
    Και μια πολύ σοβαρή συμβουλή…μη πάρετε οιστρογόνα για να παρατείνετε την περίοδο σας, οι μελέτες στη Γαλλία, απέδειξαν πως οι περισσότεροι καρκίνοι μίτρας και στήθους, ήταν απ’ τις ορμονικές θεραπείες που έκαναν οι τρελογαλλίδες, αφήστε τη Φύση να δράσει! 😀

    ΑΦιλάκια Ελένη μου και πάλι μπράβο για το άρθρο σου! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου μάγισσα. Αλλά πιο πολύ σε ευχαριστώ που προσφέρεις πάντα καίριες και σημαντικές παρεμβάσεις ολοκληρώνοντας και συμπληρώνοντας τις πληροφορίες.
      Φιλιά πολλά πολλά

      Μου αρέσει!

  2. Φοβάμαι δεν φοβάμαι, μπήκα στο club νωρίς… Γλιτώνουμε τις σερβιέτες όμως, να κι ένα θετικό της υπόθεσης!
    Καλό μήνα Ελένη! (σε έχω tagάρει! δες στην ανάρτηση -που θα ανεβάσω σε λίγο-! 😉

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

