Ο μεταβολισμός αλλάζει στα 40 – τι ισχύει και τι μπορείς να κάνεις


Η τούρτα των τεσσαρακοστών σου γενεθλίων -και των επόμενων- σε παχαίνει περισσότερο απ’ ότι η τούρτα σου στα 39 σου; Τι ισχύει και τι μπορείς να αλλάξεις για να δουλεύει ο μεταβολισμός σου στο φουλ;

Απόλαυσε, αλλά μην το παρακάνεις
Απόλαυσε, αλλά μην το παρακάνεις

Ισχύει πως είναι ευκολότερο να παχύνεις μετά τα 40; Είναι αλήθεια ή μύθος ότι τα κιλά που μπαίνουν από δω και πέρα θα σε συνοδεύουν για πάντα – ή έστω ο μεταβολισμός και το σώμα σου θα δυσκολευτούν πολύ να τα διώξουν;

Τώρα που το σκέφτομαι, στα 30 μου αντικαθιστούσα για μια βδομάδα το βραδινό με φρούτα και έχανα ένα κιλό. Σήμερα δεν ξέρω τι γίνεται –γιατί μάλλον αυτό το ένα κιλό δεν με πολυνοιάζει (στα τρία αλλάζει το πράγμα)- αλλά δεν είναι αυτό το νόημα της κουβέντας.

Και για να είμαι ειλικρινής, μαζί σου και με τον εαυτό μου, μάλλον είναι πιο δύσκολο να χάσω βάρος και πιο εύκολο να πάρω συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Γιατί συμβαίνει αυτό; Οι ειδικοί επιστήμονες έχουν βρει πως ο βασικός μεταβολισμός (ο ρυθμός, δηλαδή, που το σώμα σου καταναλώνει θερμίδες σε κατάσταση ηρεμίας, π.χ. όταν είσαι ξαπλωμένη στον καναπέ και βλέπεις Game of Thrones) μειώνεται κατά 5% κάθε δεκαετία που περνάει από πάνω μας. Είναι όμως αυτό καταδικαστική και αναπότρεπτη κατάσταση;

Μάλλον όχι αφού υπάρχουν τρόποι να κάνεις το μεταβολισμό σου να δουλεύει σε ρυθμό turbo:

Γυμναστική – Δεν υπάρχει καλύτερο αντίδοτο για έναν αργό μεταβολισμό. Όσο περισσότερο ασκείσαι και αυξάνεται η μυική μάζα τόσο περισσότερες θερμίδες θα καις, όχι μόνο την ώρα της άσκησης αλλά και όλο το 24ωρο. Αρκούν 3 ώρες άσκηση την εβδομάδα και κατά προτίμηση συνδύασε αεροβική άσκηση με προπόνηση ενδυνάμωσης που ενισχύει πιο γρήγορα τη μυική μάζα. Κι αν πιστεύεις ότι δεν είσαι αρκετά αθλητικός τύπος, ξανασκέψου το!

Έξυπνη διατροφή – Υπάρχουν τρόφιμα που… τσιγκλάνε το μεταβολισμό σου και τον ξεγελάνε ώστε να δουλεύει πιο σκληρά. Ανάμεσά τους είναι τα γαλακτοκομικά κυρίως χάρη στο ασβέστιο που περιέχουν, το κρέας για τις πρωτεΐνες του, οι ωμοί ξηροί καρποί που περιέχουν καλά λιπαρά και άλλες ωφέλιμες ουσίες, το πράσινο τσάι και ο καφές – με μέτρο.

Photo: smallbites.andybellati.com
Photo: smallbites.andybellati.com

Συχνά γεύματα – Αν πιστεύεις πως παραλείποντας ένα γεύμα θα χάσεις πιο γρήγορα βάρος κάνεις λάθος. Τρώγε πολλές φορές τη μέρα (6-8 είναι το ιδανικό) ώστε να κρατάς τον μεταβολισμό σου σε εγρήγορση.

Φιλιά γλυκά σαν τούρτα με fortysomething κεράκια

Ελένη

Υ.Γ. Απόλαυσε την τούρτα των γενεθλίων σου -και των γενεθλίων της φίλης/του άντρα/του παιδιού σου- χωρίς τύψεις και σκέψεις. Εφόσον προσέχεις συνολικά τη διατροφή σου δεν χρειάζονται υπερβολές και στερήσεις.

Advertisements

13 thoughts on “Ο μεταβολισμός αλλάζει στα 40 – τι ισχύει και τι μπορείς να κάνεις

  1. Ελένη μου, καλά τα λες για το μεταβολισμό, αλλά δεν θα σου πω γι αυτό σήμερα.

    Θα σου πω για τα λινκ που βάζεις. Μπλόγκερ δεν είμαι, τουλάχιστον όχι ακόμη, αλλά γνωρίζω από τις επιλογές που έχεις όταν «στήνεις» ένα site ότι μπορείς να «ζητάς» από τις επιλογές των λινκ να τα ανοίγει σε νέα σελίδα. Έτσι μπορεί να «φεύγει» για λίγο κάποιος από σένα, αλλά η σελίδα σου είναι εκεί και μπορεί να ξαναγυρίσει εύκολα και χωρίς να ψάχνει. Δες το, μάλλον θα υπάρχει και στις προδιαγραφές των μπλογκ.

    Keep blogging

    Φιλιά

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s