Ο πύργος της Βαβέλ και Ένας άλλος κόσμος


Ήταν η τιμωρία μας για την αδυναμία συνεννόησης και παρότι δεν είμαι άνθρωπος που πιστεύει στις τιμωρίες, τη συγκεκριμένη την αποδέχομαι. Γιατί τη ζω σχεδόν καθημερινά γύρω μου. Μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαίνουμε, που λέμε. Είδα την καινούργια ταινία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, Ένας άλλος κόσμος, και πραγματικά μου άρεσε ενώ έχει συγκλονιστικές ερμηνείες. Ξεχώρισα όμως αυτή της Μαρίας Καβογιάννη (Μαρία) και του J.K. Simmons (Σεμπάστιαν), δύο ανθρώπων που τους δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά μεταξύ τους; Η Μαρία και ο Σεμπάστιαν της ταινίας του Παπακαλιάτη δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα. Ίσα που μπορούσαν να συνεννοηθούν με τα λίγα σπαστά αγγλικά της Μαρίας. Κι όμως, μπορούσαν να συνεννοηθούν, να ακούσουν, να αντιληφθούν ο ένας τα λεγόμενα του άλλου, παρότι ο άλλος μιλούσε σε μια ξένη γλώσσα.
Άκουγαν, έβλεπαν, συναισθάνονταν. Τρία χαρακτηριστικά που λείπουν από πολλές καθημερινές μας επαφές, με την οικογένεια, το σύντροφό μας, τους γονείς, τους φίλους μας.

Όπου παρότι μιλάμε την ίδια γλώσσα, δεν ακούμε, δεν καταλαβαίνουμε, δεν αντιλαμβανόμαστε, δεν μας νοιάζει πολλές φορές, τι λέει ο άλλος.
Περιμένουμε σε μια συζήτηση την παύση για να πούμε εμείς το δικό μας. Χωρίς να έχουμε ακούσει πραγματικά το συνομιλητή μας.

Ίσως αυτή η αδιαφορία, η αδυναμία συνεννόησης, η έλλειψη ενσυναίσθησης να είναι κάποιοι από τους βασικούς λόγους που φτάσαμε εδώ που φτάσαμε σαν κοινωνία.

Σε φιλώ,
Ελένη

8 thoughts on “Ο πύργος της Βαβέλ και Ένας άλλος κόσμος

  1. Πολύ καλή ταινία, μου άρεσε πολύ. Όσο για την ασυνεννοησία, το θέμα είναι η καλή διάθεση και η συμβατότητα μεταξύ των χαρακτήρων. Με κάποιους όλα βαίνουν καλώς εξαρχής, ακόμα και κάτι να πάει στραβά, αποκαθίσταται, αλλά με άλλους δεν μπορείς με τίποτα να συνεννοηθείς, όσο κι αν προσπαθείς, αυτό λένε οι εμπειρίες της δικής μου ζωής.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Έτσι είναι. Το πρόβλημα είναι που μερικές φορές κολλάμε και θέλουμε οπωσδήποτε να συνεννοηθούμε με ανθρώπους που δεν έχουμε καμία επικοινωνία. Και το χειρότερο είναι όταν ελπίζουμε πως με τα χρόνια αυτό θα αλλάξει. Αμ δε!

      Καλημέρες

      Μου αρέσει!

  2. Δυο πολύ καλές μου φίλες, έχουν παντρευτεί «ξένους» και μάλιστα η μια, έκανε εντατικά μαθήματα για να μπορέσει να συνεννοηθεί και αφού πέρασαν πια και τα πρώτα χρόνια του ενθουσιασμού και βασικά του έρωτα (!) τώρα έχει αρχίσει και τις κουράζει (εκνευρίζει) αφάνταστα, πρώτα που οι συζητήσεις τους, είναι πάντα επιφανειακές, έλλειψη λεξιλογίου και δεύτερο και πολύ σημαντικό, η διαφορά κουλτούρας, τους δημιουργεί αγεφύρωτα χάσματα και δεν μιλώ για τα παιδιά τους που πάνε σε ξενόγλωσσα σχολεία! 😉
    Εδώ, και τα κανονικά ζευγάρια, μετά από μερικά χρόνια δυσκολεύονται να συνεννοηθούν, πόσο και τα αποκαλούμενα μικτά! 😛
    Η μητέρα μου, Γαλλίδα παντρεμένη 67 χρόνια με τον πατέρα μου απ΄ την Πόλη και ακόμα στα 88 της, τα ελληνικά της είναι «εμβρυακά»!
    Φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις!
    ΑΦιλάκια πολλά πολλά! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Φυσικά υπάρχουν όλες οι εκδοχές, αλλά δεν έχει τόση σημασία από πού είναι ο καθένας και αν μιλάμε την ίδια γλώσσα με το σύντροφό μας. Το ζητούμενο είναι η επικοινωνία, η οποία μπορεί να απουσιάζει ή να είναι τέλεια, εντελώς ανεξάρτητα από αντικειμενικά κριτήρια, όπως η γλώσσα μας.

      Φιλιά πολλά! Φαντάζομαι θα απολαμβάνεις χιονάκι στο βουνό σου…

      Μου αρέσει!

  3. Θέλω να τη δω την ταινία πάρα πολύ!! Έχω ακούσει τα καλύτερα!
    Ως προς αυτό που έγραψες ότι περιμένουμε να κάνει ο άλλος μια παύση για να πούμε τα δικά μας! Μεγάλη αλήθεια, δυστυχώς!
    Γιούλη

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Αχ, Ελένη μου! Πολύ ωραία ταινία! Την είδα κι εγώ πρόσφατα και το δικό μου αγαπημένο ζευγάρι ήταν αυτοί οι 2 (Καβογιάννη – Simmons)! Πόσο ταυτίστηκα μαζί τους! Ίσως λόγω ηλικίας…δεν ξέρω. Με άγγιξαν τόσο πολύ συναισθηματικά! Σχεδόν έκλαψα με την τροπή που πήραν τα πράγματα στη ζωή τους! ΗΘΕΛΑ, ΠΕΡΙΜΕΝΑ, ΑΠΑΙΤΟΥΣΑ να ήταν όλα αλλιώς γι αυτούς τους δυο! Το άξιζαν!

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

