Χάσε τα 2 κιλά κατακράτησης με αυτές τις συμβουλές διατροφής


Βλέπεις, δεν ασχολούμαι μόνο εγώ κι εσύ με την κατακράτηση μετά τις γιορτές! Στα καλά του επαγγέλματος είναι πως έχω επαφή με πολλούς ειδικούς και σήμερα έλαβα αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο από την Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο στην Advanced Nutrition που μοιράζεται μαζί μας τρόπους και μια ενδεικτική διατροφή για να επανέλθουμε στα κιλά μας μετά τις διατροφικές ατασθαλίες των ημερών!

frog

Σε κατακράτηση υγρών και όχι σε περιττό λίπος μπορεί να οφείλεται η αύξηση βάρους έως και 1-2 κιλά την περίοδο των γιορτών, τονίζει! Όπως εξηγεί η διαιτολόγος, τις προηγούμενες μέρες οι περισσότεροι καταναλώσαμε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, όπως ψωμί, σουφλέ με πολλά τυριά αλλά και γλυκά που αποτελούν κρυφή πηγή άλατος, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουμε υπερβολική κατακράτηση υγρών. Επιπλέον, μειώσαμε σημαντικά την κατανάλωση νερού που βοηθά στην απομάκρυνση των κατακρατούμενων υγρών και το αντικαταστήσαμε με ποτά και αναψυκτικά.

Οι συμβουλές της για να απαλλαγούμε από την κατακράτηση:

1. Καταναλώστε αρκετό νερό. Πιείτε τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα την ημέρα και αυξήστε την ολική πρόσληψη υγρών πίνοντας τσάι, χαμομήλι και άλλα αφεψήματα (όπως η λουίζα, να συμπληρώσω!)

Ξέχνα για τουλάχιστον δύο εβδομάδες την πίτσα - μπορείς!
Ξέχνα για τουλάχιστον δύο εβδομάδες την πίτσα – μπορείς!

2. Μειώστε την κατανάλωση αλατιού. Η συνολική πρόσληψη δεν πρέπει να ξεπερνάει το 1 κουταλάκι του γλυκού/μέρα (2.400 mg νατρίου). Πέρα όμως από το αλάτι που χρησιμοποιούμε στο μαγείρεμα ή στο τραπέζι, σημαντική ποσότητα εμπεριέχεται και σε τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουμε: αρτοπαρασκευάσματα, φαγητά τύπου fast food, τυριά, κονσερβοποιημένα και επεξεργασμένα τρόφιμα, συμπυκνωμένος χυμός ντομάτας, κύβοι λαχανικών, σάλτσες. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη νατρίου μπορεί να καλυφθεί αποκλειστικά από την κατανάλωση αλατισμένων τροφίμων, χωρίς καν να έχετε χρησιμοποιήσει επιπλέον αλάτι στις μαγειρικές παρασκευές σας. Επομένως προσπαθήστε να ενισχύσετε τη γεύση των φαγητών σας με τη χρήση μπαχαρικών, καρυκευμάτων, μυρωδικών, λεμονιού και ξυδιού.

3. Ποντάρετε στο κάλιο. Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν κάλιο για να επέλθει ισορροπία μεταξύ νατρίου και καλίου και θα ενισχυθεί η απώλεια των κατακρατούμενων υγρών. Τέτοια τρόφιμα είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, η πατάτα, τα όσπρια, η μπανάνα, το πορτοκάλι, η ντομάτα, το γάλα, το γιαούρτι.

Το ήξερες ότι η γλυκοπατάτα είναι επίσης πλούσια σε κάλιο - και πολύ χορταστική!
Το ήξερες ότι η γλυκοπατάτα είναι επίσης πλούσια σε κάλιο – και πολύ χορταστική!

4. Ασκηθείτε. Η κατακράτηση υγρών μπορεί να οφείλεται και σε κακή κυκλοφορία του αίματος που παρατηρείται κατά την καθιστική ζωή.

Ενδεικτικό μενού για επιστροφή στο φυσιολογικό μας βάρος
Η διαιτολόγος Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου προτείνει κάποιες επιλογές με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και υψηλή σε κάλιο.
Πρωινό: Γάλα με ανεπεξέργαστη βρώμη και ανάλατους ξηρούς καρπούς/ ή ρυζογκοφρέτα με γιαούρτι και μέλι, τσάι
Σνακ: Φρουτοσαλάτα με πορτοκάλι και μήλο
Μεσημεριανό: Ψαρόσουπα με πατάτες ή κοτόσουπα με ρύζι και σαλάτα εποχής με πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μαρούλι, iceberg)
Απογευματινό: Γιαούρτι με μπανάνα και κανέλα
Βραδινό: Σαλάτα με κοτόπουλο, ντοματίνια, πορτοκάλι, ρόκα, σπανάκι, ελαιόλαδο, ξύδι και λίγο μέλι.

Σε φιλώ,

Ελένη

Advertisements

10 thoughts on “Χάσε τα 2 κιλά κατακράτησης με αυτές τις συμβουλές διατροφής

    1. Άτιμα δε λέει τίποτε. Να είσαι σίγουρη όμως πως τουλάχιστον τα 1,5-2 είναι κατακράτηση. Πίνε πολύ νερό, λουίζα και πράσινο τσάι μέσα στη μέρα και θα φύγουν πολύ πιο εύκολα και γρήγορα.
      Φιλιά

      Μου αρέσει!

  1. Θεέ μου! Εγώ δεν θέλω μια απλή δίαιτα, πρέσα χρειάζομαι…παρ’ όλα αυτά θα ακολουθήσω τα tips που μας δίνεις, γιατί σε εμπιστεύομαι απολυτα !(και την κλινική διαιτολόγο)..! Καλή Χρονιά!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Κι εγώ πριν από μερικές μέρες αυτό θα έλεγα. Έφαγα όμως προχθές το υπόλοιπο μιας κοτόσουπας κι επειδή ήταν μικρή η ποσότητα έφαγα μαζί και σαλάτα λάχανο και παραδόξως ταίριαξε!
      Η δική μου ιδέα αν δεν σου ταιριάζει γευστικά ο συνδυασμός είναι να φας τη σούπα σαν κυρίως και αν εξακολουθείς να πεινάς μετά από καμιά ώρα φάε τη σαλάτα. Εγώ μάλλον έτσι θα το έκανα τώρα που το σκέφτομαι…

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s