Καφέ λίπος – το λίπος που θέλεις να έχεις


Δεν έχουμε συνηθίσει να μιλάμε για λίπος που θέλουμε να έχουμε στο σώμα μας. Κι όμως το καφέ λίπος, ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Για να σε βάλω στο κλίμα.

Τι είναι το καφέ λίπος;

Πρόκειται για μια μορφή μεταβολικού ιστού –που σημαίνει ότι μετατρέπει την ενέργεια σε θερμότητα και καίει θερμίδες- που βρίσκεται σε μικρή ποσότητα στο σώμα μας. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια οι επιστήμονες θεωρούσαν πως το καφέ λίπος υπήρχε μόνο στα μωρά.

Είσαι σίγουρη ότι έχω αυτό το καφέ λίπος;;;;
Είσαι σίγουρη ότι έχω αυτό το καφέ λίπος;;;;

Σε έρευνα όμως που έγινε το 2009 βρέθηκε πως υπάρχουν μικρές ποσότητες του συγκεκριμένου λίπους και σε ενήλικες – μάλιστα, όσο μικρότερος ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ), τόσο περισσότερο το καφέ λίπος. Όπως καταλαβαίνεις, οι ερευνητές συνέδεσαν την παρουσία του με τον αυξημένο μεταβολισμό. Και κάπου εκεί ξεκίνησαν οι έρευνες για το πώς θα μπορούσε το καφέ λίπος να βοηθά στην απώλεια βάρους, οι οποίες δεν έχουνε ολοκληρωθεί, αλλά κάτι έχουμε μάθει μέχρι τώρα!

Γιατί θέλεις να ενεργοποιήσεις το καφέ λίπος και πώς θα το κάνεις;

Η απάντηση στο πρώτο σκέλος είναι απλούστατη. Γιατί καίει θερμίδες, σε αντίθεση με το λευκό λίπος, το «κακό», που σου προκαλεί ένα σωρό προβλήματα υγείας και προσθέτει όγκο στο σώμα σου. Πώς θα ενεργοποιήσεις, τώρα, το καφέ λίπος; Το μυστικό είναι το κρύο! (Και ίσως αυτή είναι η απάντηση γιατί όταν πηγαίνεις Σαββατοκύριακο στα κορφοβούνια και στα χιόνια παρότι τρως του σκασμού, δεν παχαίνεις!)

woman_run

* Ασκήσου σε δροσερό χώρο (16,5-17,5⁰ C) και άφησε όσο περισσότερο δέρμα εκτεθειμένο ώστε να εξατμίζεται ο ιδρώτας σου. Η εφίδρωση μειώνει τη θερμοκρασία του σώματος.

Άκου εδώ: Γιατί τα μωρά έχουν περισσότερο καφέ λίπος; Γιατί δεν λειτουργεί ακόμη ο φυσικός θερμοστάτης του οργανισμού, έτσι το καφέ λίπος ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματός τους!

* Το χειμώνα μην ανεβάζεις πολύ το θερμοστάτη του καλοριφέρ σου. Ένα δροσερό δωμάτιο, θα σε βοηθήσει να καις θερμίδες (και θα κάνεις οικονομία στο πετρέλαιο). Όμως μην το παρακάνεις το καλοκαίρι με το aircondition γιατί έχουμε και μια οικολογική συνείδηση!

* Φάε μήλα με τη φλούδα (και κράνμπερι, μύρτιλλα, φρέσκα και ξερά δαμάσκηνα, ρίγανη, θυμάρι, λεβάντα, βασιλικό και δυόσμο). Περιέχουν ουρσολικό οξύ, μια ουσία που σύμφωνα με μελέτες αυξάνει τη μάζα των σκελετικών μυών και το καφέ λίπος. Και οι μύες και το καφέ λίπος είναι μεταβολικά ενεργός ιστός, οπότε θέλεις την αύξησή τους!

index

Άκου εδώ: Μόλις 60 γραμμάρια καφέ λίπους φαίνονται ικανά να κάψουμε αρκετές εκατοντάδες θερμίδες τη μέρα – το αντίστοιχο μισής ώρας άσκησης!

Και γιατί το καφέ λίπος δεν είναι η νέα επανάσταση στο χώρο του αδυνατίσματος;

Επειδή ακόμη γίνονται έρευνες, όλες όμως φαίνεται πως δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Και, τέλος πάντων, δεν υπάρχει κάποια αρνητική πτυχή στις οδηγίες για την ενεργοποίηση του καφέ λίπους: ακόμη κι αν δεν πιάνουν, θα κάνεις το χειμώνα οικονομία στην κατανάλωση του πετρελαίου και θα έχεις αυξήσει την κατανάλωσή σου σε φρούτα και λαχανικά!

 

Σε φιλώ,

Ελένη

Advertisements

3 thoughts on “Καφέ λίπος – το λίπος που θέλεις να έχεις

  1. Χαχαχα! Και να φανταστείς όταν διάβαζα για το φαιό λίπος στο 1ο έτος στη σχολή, αναρωτιόμουν γιατί να μην μένουμε πάντα με αυτό. Δυο χρόνια μετά ανακτώ τις χαμένες μου ελπίδες! 😊

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s