Το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία αλλά η έλλειψή του φέρνει τη γκρίνια


Ότι το χρήμα δεν φέρνει ευτυχία, το προσυπογράφω. Όχι πως το είχα ποτέ πολύ, είχα όμως πολλή ευτυχία, οπότε ξέρω πως δεν ήταν από τα λεφτά.

Δεν το προσυπογράφω εντελώς, αλλά δεν είναι και εντελώς ψέμα.
Δεν το προσυπογράφω εντελώς, αλλά δεν είναι και εντελώς ψέμα.

Ότι το χρήμα όμως φέρνει γκρίνια και καυγάδες και μούτρα, το προσυπογράφω επίσης. Και πώς γίνεται, ενώ μπορώ να σκεφτώ δεκάδες λόγους για να νιώθω χαρούμενη, ευγνώμων, ευτυχισμένη, πλούσια (κι εδώ θυμήθηκα το blog των πλούσιων Ελλήνων και την εκεί ανάρτησή μου), όταν χρειάζεται να πληρώσω ένα σωρό λογαριασμούς και βλέπω τα ευρώ να φεύγουν κατά εκατοντάδες από το λογαριασμό, την παθαίνω μια ταραχή.

Και να πεις ότι κάνουμε καμιά μεγάλη ζωή; Δεν κάνουμε. Ότι γλεντάμε και ταξιδεύουμε από δω κι από κει. Δεν τα κάνουμε.

Δεν είμαι και ο Ντόναλντ Ντακ - ούτε καν η Νταίζη!
Δεν είμαι και ο Ντόναλντ Ντακ – ούτε καν η Νταίζη!

Και παρότι ξέρουμε ότι δεν φταίμε εμείς αλλά η άτιμη κοινωνία και η άτιμη ακρίβεια, όταν χρειάζεται να πληρώσουμε μαζεμένα, όσο νά’ ναι ένα συνοφρύωμα συμβαίνει. Και ένα σύννεφο στεναχώριας περνάει από το πρόσωπο.

Το ξέρω, το λέω κι εγώ, είναι περαστικό. Αλλά δεν αντέχει η ψυχή μου ούτε αυτό να βλέπω. Γιατί με τα όσα προβλήματα έχω, ξέρω, δεν είμαι η μόνη, γιατί να πρέπει να σκέφτομαι συνεχώς και τα χρήματα;

Άει στο καλό πρωί πρωί με τα λεφτά. Με κούρασε. Σε παρακαλώ, θεά Τύχη, θα μπορούσα να κερδίσω το τζόκερ; Δε θέλω εκατομμύρια ευρώ. Μερικές χιλιάδες για να ησυχάσει λίγο το κεφάλι μου θα μου αρκούσαν.

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Συγνώμη για τη γκρίνια πρωί πρωί, αλλά δεν ξεκίνησε καλά η μέρα. Ευελπιστώ σε μια καλύτερη συνέχεια. Να σου πω την αλήθεια και μόνο που άκουσα ξανά το Money, money, money των Abba μου ήρθε μια διάθεση να σηκωθώ και να χορέψω – αυτό είναι καλό σημάδι, έτσι δεν είναι;

17 thoughts on “Το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία αλλά η έλλειψή του φέρνει τη γκρίνια

  1. Κάποτε είχα διαβάσει κάπου πως όλοι μας πρέπει να ζούμε με συγκεκριμένο ποσό χρημάτων ώστε να μην έχουμε πονοκέφαλο (είτε ως πλούσιοι, είτε ως φτωχοί).

    Λίγα λεφτά=άγχος για την αυριανή επιβίωση
    Πολλά λεφτά=ζεις με την ιδέα ότι σε μια κακοτοπιά έχεις πολλά να χάσεις

    Ακόμα και σ’ αυτόν τον τομέα πιστεύω πως το τόσο-όσο είναι η ιδανική λύση. Πάντα θα θυμάμαι μια καθηγήτρια αγγλικών που είχα η οποία είχε μια κάποια οικονομική άνεση με τον άντρα της, αλλά δήλωνε πως εφόσον ζω καλά δε θα ήθελα παραπάνω χρήματα. Μου είχε κάνει δηλαδή εντύπωση πως ένας άνθρωπος έκανε τη σκέψη: «Έχω όσα θέλω και χρειάζομαι, οπότε φτάνει, όχι άλλα». Ίσως τελικά αυτό να είναι το πιο δύσκολο απ’ όλα: το να βρεις ο καθένας μας σε πιο οικονομικό επίπεδο είναι ουσιαστικά ευχαριστημένος (γιατί το μόνο εύκολο είναι να σκεφτόμαστε με την απληστία του «κι άλλα, κι άλλα»).

    Βεβαίως στο σήμερα που η οικονομική αστάθεια είναι το πρώτο και μόνιμο δεδομένο δικαιολογείται απόλυτα η όποια σύγχυση και κακή διάθεση μας σε ό,τι αφορά τα έξοδα και το χρήμα.

    Ελπίζω η υπόλοιπη μέρα σου να κυλήσει πιο ευχάριστα, Ελένη.

    Υ.Γ. Το συγκεκριμένο τραγούδι των Άμπα τα «σπάει» (όπως και πολλά άλλα του ίδιου συγκροτήματος φυσικά!)

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Καλημέρα Φανή μου, έτσι είναι όπως τα λες. Είναι όμως πολύ προσωπικό και σχετικό με τι θα ήταν ο καθένας μας ευτυχισμένος και «καλά». Εγώ, για παράδειγμα, θα ήθελα να μπορώ να κάνω 1-2 ταξίδια στο εξωτερικό το χρόνο για να είμαι «καλά». Μπορώ; Δεν μπορώ. Πάλι καλά που κάνω κάτι μικρά εδώ τριγύρω και ξεχνιέμαι…
      Φιλιά

      Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Παιδί μου συμφωνώ, το χρήμα δε φέρνει την ευτυχία, αλλά άμα σε κυνηγούν οι λογαριασμοί και δεν έχεις να τους πληρώσεις (γενικώς μιλώ) σίγουρα γίνεσαι δυστυχής! «Ε ρε και να ‘χαμε το χρήμα λέει να ‘χαμε και τη μιζέρια μας να δεις που θα τη γράφαμε!» Φιλιά πολλά κι ο Θεός βοηθός για όλους 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Υπάρχει και το άλλο, «Περνούν πολύ μιζέρικα τα νιάτα μας τα έρμα»… Πολύ δυσκολία έπεσε μαζεμένη νομίζω. Μια βόλτα στη θάλασσα χρειαζόμαστε!

      Μου αρέσει!

  3. Ελένη θεωρώ πως η έλλειψη χρημάτων ή που θα σε δέσει γιατί θα περνάς τα προβλήματα σαν γροθιά με τη οικογένεια, ή που θα σε διαλύσει. Συμφωνώ πως δεν φέρνουν την ευτυχία. Αρχικά όταν έμεινα χωρίς δουλειά αγχωνόμουν αλλά πλέον το πήρα απόφαση ότι αυτό είναι και δεν θα αρρωστήσω γι’ αυτό. Έχει ο Θεός για όλους μας.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Καλημέρα Ελένη! Και εγώ εύχομαι να κερδίσω το Τζόκερ, έλα όμως που δε θα μου κάτσει με τίποτα. Μα με τίποτα όμως. Και ξέρεις γιατί; Γιατί δεν παίζω καν! Χαχα

    Θα ταυτιστώ απόλυτα μαζί σου. Τα χρήματα που φεύγουν «με το κιλό» στην αρχή κάθε μήνα, μου προκαλούν και εμένα ένα σύννεφο στενοχώριας. Άτιμη ακρίβεια…

    Ασπασία

    Αρέσει σε 1 άτομο

  5. Βεβαίως και είναι καλό σημάδι! 🙂
    (κατανοώ πλήρως την έγνοια σου, ποιος δεν την έχει στην σημερινή εποχή;…)

    Καλημέρα, Ελένη μου, εμείς είμαστε πλούσιες σε άλλα θέματα- το δηλώσαμε στο Κίνημα!

    φιλιά και την αγάπη μου
    Αλεξία

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

