Τρέχεις; Θέλεις να αρχίσεις να τρέχεις; Σκέφτεσαι ότι έχεις περάσει τα 40 και πρέπει να προσέχεις; Δες το αλλιώς!


Αναζητάς έναν διαφορετικό τρόπο άσκησης ή πήρες την απόφαση να αρχίσεις να γυμνάζεσαι;

Μπορώ να σου πω τουλάχιστον Χ λόγους για να επιλέξεις το τρέξιμο – ή να το προσθέσεις στις προπονήσεις σου για ποικιλία:

photo:www.huffingtonpost.com
photo:www.huffingtonpost.com

* Καις πολλές θερμίδες

* Κάνεις γράμμωση στα πόδια (ξέχνα ψωμάκια και κυτταρίτιδα, αλήθεια!) αλλά και σε όλο το σώμα

* Είναι φτηνό, αφού το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα ζευγάρι καλά αθλητικά παπούτσια που θα σε προστατέψουν από τραυματισμούς και θα κάνουν την προπόνησή σου ευκολότερη και πιο απολαυστική

Nike Lunarglide 6 Βάλε τα αθλητικά σου και δοκίμασέ το!
Nike Lunarglide 6
Βάλε τα αθλητικά σου και δοκίμασέ το!

* Μπορείς να τρέξεις παντού

* Μπορείς να γυμναστείς παρέα με την κολλητή σου, τον άντρα σου, το παιδί σου

Και η συνάδερφος και φίλη Φίλια Μητρομάρα μου έστειλε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για το τρέξιμο, που μπορείς να μπεις στη διεύθυνση http://www.runningnews.gr/item.php?id=2822. Για πρόγευση, παραθέτω ένα απόσπασμα.

Τρέχω λοιπόν γιατί έτσι χαίρομαι το σώμα μου. Το χαίρομαι όπως ο χορευτής κάνοντας τις φιγούρες του, όπως τα μικρά γατιά όταν παίζουν μ’ ένα τόπι. Απολαμβάνω το ρυθμό στις αρθρώσεις μου, το σφίξιμο των μυών, τις βαρειές ανάσες, το χτύπημα στους κροτάφους, τη δύναμή του.

Τρέχω γιατί έτσι ελέγχω το σώμα μου. Υποβάλλοντάς το στην πίεση της άσκησης διαπιστώνω ποιό σύστημα υπολείπεται, ποιές είναι οι αδυναμίες του, ποιές συνήθειες δρουν ανασταλτικά στην καλή λειτουργία του (βλέπε κάπνισμα π.χ.). Η έντονη άσκηση λειτουργεί σαν μεγεθυντικός φακός και εντοπίζει τα προβλήματα στην αρχή τους. Κάποιες από τις ατέλειες διορθώνονται κιόλας με το μηχανισμό της βαθμιαίας προσαρμογής – σύνδεσμοι δυναμώνουν, αρθρώσεις ισχυροποιούνται.

Τρέχω γιατί αυτό μου δίνει δύναμη, ζωτικότητα, πνευματική διαύγεια. Βλέπω πιό καθαρά τι θα κρατήσω και τι θ’ αφήσω, τι μου χρειάζεται και τι όχι. Αντέχω την πολύωρη δουλειά, την ψυχική φθορά της δουλειάς μου, διατηρώ την περιέργειά μου ακμαία, αισθάνομαι καλά, αισθάνομαι ισχυρός. Το ξέρω πως «αισθάνομαι» δεν σημαίνει ότι «όντως είμαι», και πως όλα αυτά ίσως είναι απλώς θέμα τροποποιημένης εγκεφαλικής βιοχημείας. Τι σημασία όμως έχει αυτό; Είναι μεγάλο πράγμα να ξυπνάς το πρωί και να αισθάνεσαι δυνατός και ευδιάθετος, όπως στα 25 κι ας είσαι 45. Αυτό είναι το δώρο του τρεξίματος.

Για το τέλος άφησα αυτό που θεωρώ σημαντικότερο. Τρέχω γιά να καθυστερήσω τη φθορά του χρόνου στα κύτταρά μου. Συμβαίνει όντως αυτό το πράγμα; Δίνει το τρέξιμο (και γενικά η αερόβια άσκηση ) χρόνια στη ζωή μας; Η υποκειμενική μου εντύπωση είναι ότι υπό προϋποθέσεις δίνει, αλλά ακόμα κι αν αυτό είναι αβέβαιο, σίγουρο είναι πως δίνει ζωή στα χρόνια μας. Θα πείτε, καλά η υποκειμενική σου εντύπωση, ξεκάθαρη ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ απάντηση υπάρχει; Είναι ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ ότι η αερόβια άσκηση σε κάνει μακροβιότερο; Η μονολεκτική απάντηση είναι πως ΟΧΙ, ξεκάθαρη στατιστική απόδειξη δεν υπάρχει. Για να αποδειχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται να οργανωθεί μιά προοπτική μελέτη, με δύο ομάδες συμμετεχόντων (αθλούμενους και μη ), σε επαρκή αριθμό (200-300 ή και παραπάνω ανά ομάδα), που θα τους παρακολουθήσει για διάστημα δεκαετιών προκειμένου να βγάλει επαρκή συμπεράσματα από την κάθε ομάδα. Τέτοια μελέτη από όσο γνωρίζω δεν έχει υπάρξει.

Σε φιλώ – μπες στο http://www.runningnews.gr για να είσαι πάντα updated για το τρέξιμο

Ελένη

8 thoughts on “Τρέχεις; Θέλεις να αρχίσεις να τρέχεις; Σκέφτεσαι ότι έχεις περάσει τα 40 και πρέπει να προσέχεις; Δες το αλλιώς!

  1. Αχ αυτό το τρέξιμο δεν το μπορώ καθόλου…. αλλά περπάτημα βάλε μου όσο θες…. να οργώσω πόλεις και χώρες ολόκληρες. Σίγουρα δε δίνει τόσο γρήγορα αποτελέσματα όσο το τρέξιμο αλλά το σύστημα μου νομίζω μένει σ’ ένα αξιοπρεπές επίπεδο.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Μην το λες, αν περπατάς δυναμικά το περπάτημα έχει αντίστοιχα οφέλη με το τρέξιμο. Μπορεί και περισσότερα γιατί δεν επιβαρύνεις τα γόνατα με τους κραδασμούς. Οπότε, περπάτα όσο θέλεις και όσο αντέχεις και να είσαι σίγουρη ότι κάνεις καλό στον οργανισμο σου!

      Αρέσει σε 1 άτομο

      1. Αυτό με τα γόνατα που είπες πολύ με «άγγιξε» γιατί λόγω κάποιων τραυματισμών έχω ένα θεματάκι και μάλλον το πολύ τρέξιμο δε θα κάνει καλύτερα τα πράγματα…

        Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Δεν τρέχω και δεν πρόκειται να τρέξω, η προσωπική μου στάση ζωής είναι:
    Να κινούμαι, να περπατώ, ν΄ ασκούμαι κάνοντας γιόγκα, να προσέχω τις σχέσεις μου, ν’ ακούω το σώμα μου και να ΣΕΒΟΜΑΙ τις απόψεις των συνανθρώπων μου και ας μη συμφωνώ! 😛

    ΑΦιλάκια με τις καλημέρες μου! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

