Πώς να κάνεις δίαιτα χωρίς να κάνεις δίαιτα


Με τον ίδιο τρόπο που φτιάχνω ψητοτηγανητές πατάτες, κάνω και ψητοτηγανητά κολοκυθάκια. Τα κόβω σε μέγεθος τηγανιού, τα ανακατεύω με 1 κ.σ. λάδι και τα ψήνω στο φούρνο στην αρχή στους 180 μέχρι να μαλακώσουν και στο τέλος στον αέρα για να ξεροψηθούν. Ελάχιστες θερμίδες, σχεδόν το ίδιο νόστιμα με τα τηγανητά, απόλυτα υγιεινά!
Με τον ίδιο τρόπο που φτιάχνω ψητοτηγανητές πατάτες, κάνω και ψητοτηγανητά κολοκυθάκια. Τα κόβω σε μέγεθος τηγανιού, τα ανακατεύω με 1 κ.σ. λάδι και τα ψήνω στο φούρνο στην αρχή στους 180 μέχρι να μαλακώσουν και στο τέλος στον αέρα για να ξεροψηθούν. Ελάχιστες θερμίδες, σχεδόν το ίδιο νόστιμα με τα τηγανητά, απόλυτα υγιεινά!

Αυτό είναι που κάνω εδώ και περίπου 20 χρόνια και μετά από δύο εγκυμοσύνες (και όλες τις αλλαγές που φέρνει η ηλικία στο μεταβολισμό) φοράω ακόμη το ίδιο νούμερο ρούχα. Δεν έχω ανακαλύψει την πυρίτιδα, αλλά έναν τρόπο για δίαιτα/υγιεινή διατροφή που ταιριάζει σε μένα και μπορώ να τον ακολουθώ χωρίς να με κουράζει.

Δεν θα σε κουράσω κι εγώ με εισαγωγές και μπλα μπλα. Πάμε κατευθείαν στα «μυστικά» μου  για το πώς να κάνεις δίαιτα χωρίς να κάνεις δίαιτα:

Όταν μαγειρεύω, μειώνω το ελαιόλαδο που χρησιμοποιώ στο ελάχιστο. Το κρέας και το κοτόπουλο έχουν έτσι κι αλλιώς λιπαρά που νοστιμίζουν το φαγητό και στα λαδερά και τα όσπρια συμπληρώνω ωμό λάδι στο πιάτο που είναι πολύ πιο υγιεινό και νόστιμο.

Έχω διαπιστώσει ότι πολλές βασικές συνταγές με βούτυρο μπορούν να γίνουν και χωρίς αυτό, όπως π.χ. η μπεσαμέλ την οποία κάνω ρίχνοντας απλά το αλεύρι στο κρύο γάλα χωρίς ΚΑΘΟΛΟΥ βούτυρο. Στα κέικ επίσης έχω μειώσει περίπου στο μισό το βούτυρο.

  • Δεν τσιγαρίζω ούτε το κρέας ούτε τα λαχανικά με αποτέλεσμα το φαγητό να είναι πιο ελαφρύ, εύπεπτο και υγιεινό. (Και προστατεύω την παρούσα και τη μελλοντική καρδιαγγειακή υγεία της οικογένειάς μου!)

Όπου μπορώ χρησιμοποιώ γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά, π.χ. κατσικίσιο λευκό τυρί αντί για φέτα ή στις τυρόπιτες αντικαθιστώ ένα μέρος του τυριού με στραγγιστό γιαούρτι.

 

Το πριν...
Το πριν…
...και το μετά. Διαφέρουν από τις τηγανητές;
…και το μετά. Διαφέρουν από τις τηγανητές;

Δεν τηγανίζω σχεδόν ποτέ. Τα κάνω όλα «σχεδόν» τηγανητά στο φούρνο!

 

 

Με 2-3 αβγά το πολύ γίνεται κάθε συνταγή που μπορεί να περιέχει αρχικά 4-5 αβγά. Και εδώ δεν είναι τόσο θέμα θερμίδων όσο λιπαρών και χοληστερόλης.

  • Αντικαθιστώ σχεδόν παντού την κρέμα γάλακτος με γάλα και γιαούρτι και όπου τη βάζω, π.χ. στην ψευτοκαρμπονάρα που φτιάχνω, επιλέγω μία με μειωμένα λιπαρά.

Φτιάχνω νόστιμες σάλτσες ζυμαρικών με φρέσκια ντομάτα, κρεμμύδι και καρότα. Τα ψευτοτσιγαρίζω σε 1 κ.σ. ελαιόλαδο, τα σβήνω με κρασί και όταν μαγειρευτούν τα πολτοποιώ με το μπαστούνι. Τέλεια, αρωματική και εντελώς ελαφριά σάλτσα!

Η σπιτική μου σάλτσα ντομάτα/καρότο!
Η σπιτική μου σάλτσα ντομάτα/καρότο!
  • Αντικαθιστώ συχνά το βραδινό γεύμα με μια χορταστική σαλάτα με τις αγαπημένες μου πρασινάδες, τυρί, παξιμάδια, ξηρούς καρπούς και κάποια βινεγκρέτ. Δεν έχει λίγες θερμίδες αλλά είναι πολύ πιο υγιεινή, θρεπτική και με περισσότερες φυτικές ίνες απ’ ότι ένα πιάτο φαγητό.

 

  • Έχω ουσιαστικά κόψει τα γλυκά. Θα φάω ένα κουλουράκι ή ένα μικρό κομμάτι σοκολάτας μετά το φαγητό όταν έχω διάθεση να κοιμηθώ αλλά δεν έχω την πολυτέλεια αυτή, αλλά μέχρι εκεί. Κρατάω όμως τα γλυκά για το πρωινό μου: ψωμί με βούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα, δύο μεγάλες φέτες τσουρέκι που και που ή κέικ και κουλουράκια όποτε τα έχω εύκαιρα.

ΑΛΛΑ

Απολαμβάνω πάντα το φαγητό όταν βγαίνω έξω και δεν θα στερηθώ τα μεζεδάκια ούτε τα κρασάκια/τσιπουράκια μου. Ούτε καν το γλυκό μου. Γι’ αυτό και με μια προσεκτική διατροφή και γυμναστική 3-4 φορές την εβδομάδα μένω στα κιλά μου, χωρίς να χάνω αυτά τα 2 κιλά που θα ήθελα να έχω λιγότερα.

Αλλά δεν μπορεί κανείς να τα έχει όλα, σωστά;

Σε φιλώ,

Ελένη

21 thoughts on “Πώς να κάνεις δίαιτα χωρίς να κάνεις δίαιτα

  1. Συμφωνώ και επαυξάνω, όσον αφορά το φαγητό και εγώ πλέον δεν τηγανίζω τίποτα όλα στο φούρνο και γίνονται πεντανόστιμα. Αλλά και η γυμναστική έχει μπει συστηματικά στη ζωή μου και όλα αυτά σε συνδυασμό είναι ότι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε για τον εαυτό μας.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Αυτός είναι τελικά ο συνδυασμός που δίνει αποτέλεσμα! Κι εγώ δεν φτάνω στις υπερβολές, γενικά όμως προσπαθώ να είμαι συνεπής σε αυτά τα δύο. Τις περισσότερες φορές!

      Μου αρέσει!

  2. Νομίζω πως αυτή η δίαιτα που την κάνεις χωρίς να κάνεις δίαιτα είναι ο ιδανικός τρόπος όχι μόνο για να διατηρείς τα κιλά σου, αλλά και για να είσαι υγιής και ακμαίος.Ακολουθούμε κι εμείς στο σπίτι μας αυτές τις διατροφικές συνήθειες, με μερικές παρασπονδίες που και που, και πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο. Το μόνο που θα ήθελα είναι λίγος χρόνος για γυμναστική, αλλά με τα παιδιά μικρά δύσκολο…που θα πάει όμως!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Έχεις δίκιο, όταν είναι μικρά τα παιδιά είναι πολύ πιο δύσκολο. Αν ψάχνεις καμιά ιδέα, υπάρχουν στο utube 10λεπτα βιντεάκια άσκησης, π.χ. με zumba που είναι χορός και ξεσηκώνει και τα πιτσιρίκια και μπορείτε να κάνετε «μαζί». Ή πιο απλά, βάλε μουσική και χορέψτε!!!

      Μου αρέσει!

  3. Αυτό με τις ψευτο-τηγανιτές πατάτες φούρνου το είδα να το κάνει μια φίλη μου και τρελάθηκα! Πρέπει να το αρχίσω κι εγώ μου φαίνεται γιατί την αγαπώ πολύ την άτιμη την τηγανιστή την πατάτα! Επίσης, τέλεια ιδέα το να βάλεις καρότο μες τη σάλτσα ζυμαρικών. Κι αυτο θα το δοκιμάσω! 😉 Και για τη γυμναστική ασυζητητί, χρειάζεται η άτιμη!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Aχ, βρε Ελένη ! Νομίζω ότι το μυστικό βρίσκεται στο «και γυμναστική 3-4 φορές την εβδομάδα». Γιατί κι εγώ βούτυρα, λίπη έλαια δεν χρησιμοποιώ, γλυκά/πίτες δεν φτιάχνω, αλλά τα κιλά … κιλά (όχι πάρα πολλά, αλλά κιλά) !!! Μ’ αγαπάνε μάλλον τα σκασμένα :-p

    Σε φιλώ,
    Αγγελική

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Σίγουρα η γυμναστική παίζει πολύ μεγάλο ρόλο – γιατί κατά τ’ άλλα η δουλειά μου είναι καθιστική, όπως και των περισσοτέρων. Έστω και λίγο περπάτημα 2-3 φορές την εβδομάδα μπορεί να σε βοηθήσει να δεις διαφορά εφόσον ήδη έχεις καλές διατροφικές συνήθειες. Τι λες, δεν το δοκιμάζεις;

      Μου αρέσει!

  5. Ωραία ιδέα μου έδωσες με τα ψευτοτηγανητά, θα το κάνω. Τι να πω κι εγώ που έχω να χάσω άλλα 10 κιλά και μου έχουν κατσικωθεί και δεν πέφτουν με τίποτα;
    Φιλιά!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Χωρίς να είμαι διαιτολόγος, απ’ όλα αυτά που γράφω τόσο χρόνια θα σου προτείνω να τρως λίγο περισσότερες θερμίδες μερικές μέρες την εβδομάδα για να ξεκολλήσει η ζυγαριά! Ακούγεται άκυρο, αλλά μπορεί ο οργανισμός σου να νομίζει ότι λιμοκτονείς και γι’ αυτό να αντιδρά μειώνοντας τη λειτουργία του μεταβολισμού.

      Μου αρέσει!

      1. Χμμμ, λες; Να το κάνω κι αυτό. κι αν δεν πετύχει, είμαι για διαιτολόγο γιατί δεν πάει άλλο! Ευχαριστώ για τη συμβουλή!

        Αρέσει σε 1 άτομο

      2. Δοκίμασέ το και προσπάθησε να συνδυθάσεις και άσκηση. Δεν είναι «δίαιτα» στην ουσία, είναι συντήρηση στα κιλά σου χωρίς να κάνεις δίαιτα, με μια κανονική διατροφή.

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

