Μετά τη δίαιτα, τι;


Άντε και ξεκινάς μια δίαιτα. Άντε και την κρατάς και την τελειώνεις. Και χαίρεσαι και νιώθεις περήφανη που έδειξες αυτοσυγκράτηση και πυγμή και αποφασιστικότητα και έχασες αυτά τα 2-4-8-12-όσα κιλά. Και μετά σε πιάνει ο πανικός: και μετά τη δίαιτα, τι; Πώς δεν θα ξαναβρώ τα κιλά που έχασα με τόση προσπάθεια;;;

Για την ακρίβεια, το μόνο πράγμα στη ζωή που είναι piece of cake, είναι μια φέτα κέικ! photo:lingqcentral-en.blogsetup.lingq.com
Για την ακρίβεια, το μόνο πράγμα στη ζωή που είναι piece of cake, είναι μια φέτα κέικ!
photo:lingqcentral-en.blogsetup.lingq.com

Δεν θα σου πω ότι είναι piece of cake, όπως λέμε και στο χωριό μου και παίζουν σημαντικό ρόλο η ηλικία (βλ. Fortysomething) και ο μεταβολισμός. Θα σου πω όμως ότι δεν είναι αδύνατο (εσύ είσαι!).

 

Γιατί σου είναι εύκολο πια να διατηρήσεις το βάρος σου

  • Αφού ακολουθώντας μια δίαιτα/διατροφή κατάφερες να χάσεις βάρος, σημαίνει ότι υιοθέτησες καλές διατροφικές συνήθειες και έμαθες δυο τρία πράγματα για το πώς να τρως νόστιμα και υγιεινά. Γιατί λοιπόν να μη διατηρήσεις αυτές τις καλές συνήθειες;
  • Γιατί έχεις χαρεί που τα κατάφερες να φτάσεις στο βάρος που έχεις στόχο και δεν θα σαμποτάρεις τόσο εύκολα τον εαυτό σου.
  • Γιατί μπορεί να έχεις αγοράσει ένα καινούργιο παντελόνι ή φούστα, στο καινούργιο σου νούμερο και εννοείται πως σκοπεύεις να το φοράς!
  • Γιατί τώρα έχεις καλύτερη διάθεση και είσαι έτοιμη ψυχολογικά και οργανικά για να βάλεις περισσότερη κίνηση στη ζωή σου, είτε αυτό θα είναι οργανωμένη γυμναστική είτε απλά να βγαίνεις για περπάτημα 3-4 φορές την εβδομάδα.

 

Τι να προσέχεις για να διατηρήσεις το βάρος σου μετά τη δίαιτα

Μη στερείσαι, ούτε σωματικά ούτε συναισθηματικά

photo:www.popsugar.com
photo:www.popsugar.com

Αν η δίαιτα που ακολούθησες συμπεριλάμβανε μια φάση σταθεροποίησης του βάρους σου, φρόντισε να ακολουθείς 5 στις 7 ημέρες της εβδομάδας αυτή τη διατροφή. Λογικά δεν θα πρέπει να τη νιώθεις σαν στέρηση, ούτε να πεινάς. Εννοείται πως θα απολαμβάνεις ένα γλυκάκι, το αγαπημένο σου –όχι διαιτητικό- φαγητό ή ένα δυο ποτά όταν βγαίνεις έξω, προσπάθησε όμως να αποφεύγεις τις υπερβολές.

Φτιάξε ένα διατροφικό πρόγραμμα

Στη διάρκεια της δίαιτας ακολούθησες ένα συγκεκριμένο διατροφικό πρόγραμμα και είχες το αποτέλεσμα που επιθυμούσες. Κάνε το ίδιο και μετά: γράψε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα που θα συμπεριλαμβάνει το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό σου, συν δύο σνακ. Αν δυσκολεύεσαι να φτιάξεις μόνη σου ένα ισορροπημένο πρόγραμμα ζήτησε τη βοήθεια του διαιτολόγου σου ή κάνε μερικές αλλαγές και μικρές προσθήκες στο διαιτολόγιό σου της περιόδου της συντήρησης.

Στη συγκεκριμένη διεύθυνση θα βρεις διάφορα "ημερολόγια" που μπορείς να εκτυπώσεις για να φτιάξεις το δικό σου πρόγραμμα! photo:www.healthylifestylesuccess.com
Στo Internet θα βρεις διάφορα «ημερολόγια» που μπορείς να εκτυπώσεις για να φτιάξεις το δικό σου πρόγραμμα!
photo:www.healthylifestylesuccess.com

Το κέρδος θα είναι διπλό: Όταν έχεις προγραμματισμένο τι θα φας όλη τη μέρα είναι πολύ πιο δύσκολο να «ξεφύγεις» και να πέσεις στην παγίδα του πεινάω-και-τρώω-ό,τι-βρω-μπροστά-μου. Το δεύτερο σκέλος του κέρδους, θα είναι στο πορτοφόλι σου. Ένα οργανωμένο διατροφικό πρόγραμμα σημαίνει οργανωμένα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, με μετρημένες ποσότητες και καλύτερη διαχείριση των τροφίμων.

 

 

Διάλεγε τροφές που σε βοηθούν να διατηρήσεις σταθερό το βάρος σου

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι σύμμαχοί σου στην προσπάθεια διατήρησης ενός σταθερού βάρους: με το γεύμα, με το δείπνο, σαν σνακ και όποτε πεινάς μέσα στη μέρα.

Το πιάτο της ισορροπημένης διατροφής photo:molempire.com
Το πιάτο της ισορροπημένης διατροφής
photo:molempire.com

Γιατί είναι καλοί σύμμαχοι: κυρίως επειδή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν τη διαδικασία της πέψης και την κίνηση του εντέρου, συμβάλλοντας να αποροφηθούν τα θρεπτικά συστατικά και να αποβληθούν τα λίπη. Συνδύασε τα λαχανικά και τα όσπρια με σύνθετους υδατάνθρακες όπως δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης. Ο συνδυασμός αυτός δημιουργεί τροφές που διασπώνται πιο αργά από τον οργανισμό σου και σε κρατούν περισσότερες ώρες χορτάτη.

Όχι στο φαινόμενο γιογιό

Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις μακροπρόθεσμα για τη λειτουργία του μεταβολισμού και το βάρος σου είναι να παίρνεις και να χάνεις κιλά με ταχύτητα γιογιό! Στην πλειοψηφία τους οι διαιτολόγοι συμφωνούν πως οι δίαιτες αστραπή ή οι έντονα στερητικές δίαιτες είναι αρνητικές για τον οργανισμό και την εμφάνισή σου: δεν σε βοηθούν να χάσεις λίπος παρά κυρίως υγρά και μυική μάζα και δεν σε βοηθούν να υιοθετήσεις καλές διατροφικές συνήθειες. Επιπλέον, μετά από αυστηρές δίαιτες ή στερητικές δίαιτες, το πιο πιθανό είναι πως θα ξαναπάρεις τα κιλά που έχασες – και ακόμη περισσότερα.

photo:www.prevention.com
photo:www.prevention.com

Ιδανικά, θα πρέπει να χάνεις περίπου μισό κιλό την εβδομάδα εκτός κι αν έχεις να χάσεις πάνω από 15 κιλά, οπότε ο οργανισμός σου μπορεί να «υποστηρίξει» μια πιο γρήγορη απώλεια. Με αυτό τον τρόπο, χάνεις αργά λίπος τρώγοντας σωστά και προσφέροντας στον οργανισμό σου όλα τα απαραίτητα συστατικά για να συνεχίσει να λειτουργεί όπως πρέπει.

 

Αν έχεις ήδη κάνει δίαιτα ή αν έχεις αποφασίσει με τον καινούργιο χρόνο να αποκτήσεις το σώμα που θέλεις, έχε στο μυαλό σου πως η περίοδος μετά τη δίαιτα είναι εξίσου σημαντική με την ίδια τη δίαιτα!

 

Σε φιλώ και σου εύχομαι τα καλύτερα στην προσπάθειά σου,

Ελένη

Advertisements

2 thoughts on “Μετά τη δίαιτα, τι;

  1. 《Το δεύτερο σκέλος του κέρδους, θα είναι στο πορτοφόλι σου. Ένα οργανωμένο διατροφικό πρόγραμμα σημαίνει οργανωμένα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, με μετρημένες ποσότητες και καλύτερη διαχείριση των τροφίμων.》
    Συμφωνώ πάρα πολύ! Η οργάνωση φέρνει κέρδος στην τσέπη όπως και η σωστή καθοδήγηση.Αν χρειαστεί να εκπαιδευτούμε διαιτολογικά τότε έχουν αξία τα χρήματα που επενδύουμε,όταν το κρίνουμε απαραίτητο. Ποιός μπορεί να διαφωνήσει ?Ευχαριστώ για το άρθρο σου,Ελένη.Φιλιά!

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s