Πόσα κιλά λίπος έχεις στο σώμα σου; Και πόσο μυικό ιστό;


Κι επειδή όταν αρχίσεις να τα σκέφτεσαι όλα αυτά, θέλεις απαντήσεις, το έψαξα, ρώτησα, έμαθα, και χθες πήγα στο Cosmetic Derma Medicine που τους εμπιστεύομαι γιατί όποιο τμήμα δημιουργούν το κάνουν με σεβασμό στην επιστημονικότητα και την υγεία.

Πόσο λίπος έχω;;;;
Πόσο λίπος έχω;;;;

Με υποδέχτηκε η Άννα Κόμπου, διαιτολόγος και διατροφολόγος της ομάδας του Cosmetic Derma Medicine και μου έκανε ένα σύντομο τουρ στα μηχανήματα που μετρούν όλα τα παραπάνω, συν το ρυθμό του μεταβολισμού μου.

Το γεγονός ότι είναι όλα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας από την Αμερική (και πανάκριβα, αλλά αυτό δεν μας αφορά εμάς, απλά μου έπεσε το σαγόνι όταν άκουσα πόσο ακριβά είναι) μου ενέπνευσε εμπιστοσύνη.

Πόσα κιλά λίπος έχω στο σώμα μου;

Ανέβηκα στο μηχάνημα ανάλυσης σύστασης σώματος, το TANITA MC 980, και άρχισε το σκανάρισμα του σώματός μου. Δεν μπορείς να φανταστείς τι μέτρησε: βάρος, ποσοστό λίπους, σπλαχνικό λίπος, μυική μάζα, μυική ισορροπία (δηλαδή αν οι μυς στο σώμα μου είναι αρμονικά αναπτυγμένοι), μυική δύναμη, αν είναι ενυδατωμένος ο οργανισμός μου και αν κάνω κατακράτηση. Και αυτά που σου λέω είναι μόνο μερικά. Όπως μου εξήγησε η Άννα, το βάρος μας από μόνο του έχει μικρή σημασία καθώς δεν αντανακλά με ακρίβεια την κατάσταση της υγείας μας. Μπορεί, π.χ. να έχεις αυξημένο βάρος χάρη στη μυική σου μάζα ή εξαιτίας του αυξημένου λίπους. Αυτό δεν μπορεί να σου το πει η ζυγαριά – αν και έχεις τις ενδείξεις στον καθρέφτη σου.

Και από μεταβολικό ρυθμό πώς πάμε; (Άστα!)

Το δεύτερο βήμα της εκτίμησης της φυσικής μου κατάστασης ήταν να μπω στο μηχάνημα/κάσκα (κάνοπη το λένε κανονικά, όχι κάσκα, αλλά εμένα έτσι μου κάνει πιο διαστημικό!) το Filmate Gs, έναν από τους πιο αξιόπιστους και εξελιγμένους τρόπους μέτρησης του βασικού μεταβολισμού.

Εδώ κοίτα, ούτε αστροναύτης!
Εδώ κοίτα, ούτε αστροναύτης!

Εντελώς διαστημικό, δες τη φωτογραφία! Έμεινα εκεί δεκαπέντε λεπτά εισπνέοντας και εκπνέοντας ήρεμα, και το μηχάνημα έβγαλε το πόρισμά του. Όπως μου είπε η Άννα, η διαδικασία στηρίζεται στην κατανάλωση οξυγόνου από το άτομο κατά τη διάρκεια της μέτρησης. Και το αποτέλεσμα μας δίνει τις βασικές ημερήσιες καύσεις, τις θερμίδες δηλαδή που θα κάψεις ακόμη κι αν μείνεις όλη τη μέρα στο κρεβάτι. Έτσι μπορείς να ξέρεις τις θερμιδικές σου ανάγκες και από κει και μετά να φτάσεις πιο εύκολα στο ιδανικό για σένα σωματικό βάρος και -κυρίως- στην ιδανική σύσταση σώματος.

Στο δια ταύτα

Το θέμα δεν είναι να σου πω τα δικά μου δεδομένα, αν και επειδή μοιράζομαι τόσα μαζί σου θα σου πω ότι ο βασικός μεταβολισμός μου σε ανάπαυση, έτσι λέγεται, ήταν εξαιρετικά χαμηλός συγκριτικά με το ότι κάνω τακτικά γυμναστική και προσέχω τη διατροφή μου. Επίσης, ναι, θα μπορούσα και θα ήταν καλό να έχω λιγότερο λίπος στο σώμα μου αλλά ο χαμηλός μεταβολισμός πιθανώς το εξηγεί.

 

12092442_10200998046309639_25918376_nΤο θέμα όμως είναι πως με μια απλή εξέταση ανακάλυψα ότι κάνω σημαντική κατακράτηση και πως δεν είμαι ενυδατωμένη παρότι πίνω πολύ νερό κάθε μέρα (το πίνω όλο μαζί μέχρι το μεσημέρι και όσο προχωράει η μέρα το μειώνω και μάλλον αυτό είναι το πρόβλημα όπως μου εξήγησε η Άννα Κόμπου). Και όταν ο οργανισμός δεν είναι όσο πρέπει ενυδατωμένος, τότε τα συστήματα δεν λειτουργούν σωστά ενώ με την κατακράτηση εμποδίζεται η επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων. Και μπορεί σε αυτό να οφείλονται οι συχνοί πονοκέφαλοι και η «θολούρα» που με ταλαιπωρούν.

Έμαθα όμως επίσης –και αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό για την υγεία μου σήμερα και στο μέλλον- ότι παρότι δεν έχω πολύ, έχω μια προδιάθεση να δημιουργεί ο οργανισμός μου σπλαχνικό λίπος. Το σπλαχνικό λίπος ευθύνεται για πολλά προβλήματα στη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος και συμμετέχει στο μεταβολικό σύνδρομο, μια «ομάδα» προβλημάτων που οδηγούν σε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Γιατί να το κάνεις;

Μπορεί να σε ενδιαφέρει να μάθεις αν η γυμναστική ή η δίαιτά σου ή και τα δύο είναι σωστά επιλεγμένα για σένα και αποδίδουν όπως πρέπει.

Μπορεί να θέλεις να μάθεις αν έχεις προδιάθεση για σπλαχνικό λίπος και πώς να το μειώσεις.

Μπορείς να έχεις μια συνολική εκτίμηση των λειτουργιών του σώματός σου – εννοείται πως οι άνθρωποι και τα συγκεκριμένα μηχανήματα δεν υποκαθιστούν το γιατρό σου, αλλά μπορεί να σου επιστήσουν την προσοχή σε κάποια θέματα που θα μπορούσες να συζητήσεις μαζί του (π.χ. εγώ θα ρωτήσω το γιατρό μου την επόμενη φορά που θα πάω για το θυρεοειδή, γιατί οι ενδείξεις μου συνολικά παρέπεμπαν σε χαμηλή λειτουργία αυτού του αδένα).

Και γενικά, θα σου το πρότεινα γιατί λειτουργεί σαν μια πολύ αποτελεσματική ώθηση για να προσπαθήσεις λίγο περισσότερο για μια καλύτερη διατροφή και περισσότερη φυσική δραστηριότητα. Και πέρα από εμφάνιση και γοητεία, όλα αυτά είναι κυρίως θέματα υγείας.

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Με αφορμή τα 5 χιλιόμετρα (σιγά ρε κοπελιά θα μου πεις, αλλά για μένα είναι σημαντικά) που θα τρέξω στο Μαραθώνιο το Νοέμβριο προσπαθώ να κάνω ένα γενικό «reset» του οργανισμού μου για να είμαι σε καλύτερη φόρμα και υγεία! Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη εξέταση και κάποια άλλα πραγματάκια που θα κάνω αυτό το διάστημα και εννοείται θα τα μοιραστώ μαζί σου, αγαπημένη μου.

 

 

 

8 thoughts on “Πόσα κιλά λίπος έχεις στο σώμα σου; Και πόσο μυικό ιστό;

  1. Δημοσίευσέ το σε όποιο μέσο ενημέρωσης έχεις πρόσβαση!!!!Και σου ζητώ από τώρα να το κάνω reblog!Τόσο καιρό μιλώ για την απατηλή σχέση που έχουμε με την ζυγαριά και είναι σαν να μην με ακούει κανείς!!!Ναι, υπάρχουν μηχανήματα (πανάκριβα,αν και τα έχω στους στόχους μου), που μπορούν να σου δείξουν τι πραγματικά συμβαίνει!Το συζητώ με τους πελάτες μου καθημερινά και δεν μπορούν να με πιστέψουν!!Έρωτας με τον αριθμό της ζυγαριάς!! Ο μυικός ιστός,οι ορμόνες μας (π.χ.θυρεοειδής αδένας-ρυθμιστής του μεταβολισμού μας), ο λιπώδης νοσηρός ιστός που κρύβεται ύπουλα ανάμεσα στα σπλάχνα (και με υπέρηχο μπορεί να διαγνωστεί) είναι το μέλλον για την υγεία μας!!Συμπληρωματικά θα αναφέρω και το δερματοπτυχόμετρο (Harpenden skinfolder) που δίνει επίσης μία εκτίμηση του λιπώδους ιστού (των 7 σημείων),αλλά σε άτομα που είναι απλά υπέρβαρα ή κοντά στο ιδανικό τους βάρος,το οποίο χρησιμοποιώ και εμπιστεύομαι. Δυστυχώς ,όμως παραμένει η εντύπωση στους περισσότερους πως χρειάζονται μείωση βάρους και όχι στοχευμένη μείωση σωματικού λίπους. Σε ευχαριστώ,Ελένη. Σε ευχαριστώ για το δώρο αυτό.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Να είσαι καλά γλυκιά μου Πατζαρούλα. Χαίρομαι που η επαγγελματική σου άποψη συμπίπτει με αυτά που έμαθα κι εγώ, γιατί έτσι νιώθω διπλή ασφάλεια γι’ αυτά που γράφω. Εννοείται πως θα χαρώ να το αναδημοσιεύσεις όπου θέλεις!
      Φιλιά πολλά

      Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Ωχ αν εσύ που κάνεις τόσα και τρέχεις με τόσες υποχρεώσεις έχεις παραπανίσιο λίπος και χαμηλό μεταβολισμό, εμένα θα με κλείσουν σ’ έναν πύργο για να μην τρώω!

    Υ.Γ. Η ιδέα πάντως για τέτοιου είδους εξετάσεις όσο και για ορμονικές (π.χ. θυροειδής) δεν είναι καθόλου κακή. Εδώ και καιρό το σκέφτομαι κι εγώ. Απλά πρέπει κάποια στιγμή ν’ αποφασίσω να τις βάλω στο πρόγραμμα.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Εσύ όμως έχεις το πλεονέκτημα της ηλικίας! Πέρα από αυτό, ναι, όσο πιο νωρίς -εννοώ πριν προλάβουν να μας δημιουργήσουν προβλήματα- ανακαλύψουμε τυχόν ορμονικές ανισορροπίες τόσο το καλύτερο. Ειδικά με τις ορμόνες δεν πρέπει να παίζουμε, ρυθμίζουν τελικά τα πάντα οι άτιμες.

      Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

