Στην πυρά ο φούρνος μικροκυμάτων; Ή μήπως όχι;


Χρησιμοποιώ 2-3 χρόνια τώρα το φούρνο μικροκυμάτων για να ζεστάνω το γάλα των παιδιών, το φαγητό μας, άντε να ξεπαγώσω και λίγο ψωμί που έχω πάντα στην κατάψυξη για ώρα ανάγκης.

Ας μην το παρακάνουμε όμως, εντάξει;
Ας μην το παρακάνουμε όμως, εντάξει;

Θα μου πεις, μπράβο, ανακάλυψες το φούρνο μικροκυμάτων 100 χρόνια μετά τους υπόλοιπους (γύρω στα 60 για την ακρίβεια). Το θέμα δεν είναι αυτό, το θέμα είναι ότι έχω κάποια ανησυχία μήπως δεν είναι πολύ υγιεινή αυτή η συνήθεια, έστω κι αν δεν μαγειρεύω εκεί.

Κι εκεί που νιώθω ανεπαρκής σαν μάνα, αλλά βολεύει ο άτιμος, διαβάζω στη Τα καλά νέα είναι πως διαβάζω στην αμερικανική Huffingtonpost έρευνα που μου φτιάχνει τη διάθεση. Ο φούρνος μικροκυμάτων, λέει, όχι μόνο δεν καταστρέφει το φαγητό αλλά το ζέσταμα στον φούρνο μικροκυμάτων καταστρέφει πολύ λιγότερα θρεπτικά συστατικά από αυτά που καταστρέφονται κατά το βράσιμο ή το τηγάνισμα. Κι αυτό το λέει ο δρ. Guy Crosby, καθηγητής διατροφολογίας στο Χάρβαρντ, όχι όποιος κι όποιος. Πρόκειται, λέει, για μία στεγνή μέθοδο, η οποία επειδή είναι πολύ γρήγορη, δεν αφήνει περιθώριο στα θρεπτικά συστατικά να έρθουν σε μεγάλη επαφή με τη ζέστη και άρα να καταστραφούν.

Ουφ!

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Ένα μικρό τεστ για να βεβαιωθείς ότι δεν υπάρχει διαρροή είναι να τοποθετήσεις ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο μπροστά στην πόρτα του φούρνου και να τον ανάψεις στη μέγιστη θερμοκρασία. Αν μετά από μερικά λεπτά το αλουμινόχαρτο δεν έχει αλλοιωθεί, τότε ο φούρνος λειτουργεί σωστά.

9 thoughts on “Στην πυρά ο φούρνος μικροκυμάτων; Ή μήπως όχι;

  1. Ελπίζω μιας και τον χρησιμοποιώ να αληθεύει η άποψη του καθηγητή. Εγω μονο ροφηματα δεν ζεσταινω. Αν έχω χρονο προτιμώ τον φούρνο αλλά συνήθως βιαζομαι και είναι μεγάλη ευκολία.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Πάντα είχα τις απορίες μου γι αυτή τη συσκευή! Δεν μαγειρεύω ποτέ εκεί αλλά με βολεύει απίστευτα στο να ξαναζεσταίνω φαγητά ήδη μαγειρεμένα. Κάποιες (ελάχιστες) φορές έχω ξεπαγώσει και ψωμί ή κρέας. Παλιαότερα είχα διαβάσει τόσα πολλά αρνητικά που απλά ήθελα να τον πετάξω απ’το μπαλκόνι και να φύγει έξω από το σπίτι μου μια και καλή! Αλλά, αν σκεφτούμε λίγο πιο ψύχραιμα, μήπως και τα κινητά που χρησιμοποιούμε είναι ασφαλέστερα;; Του κόσμου την ακτινοβολία εκπέμπουν τα ρημάδια!
    Τελικά όσο και να φυλάγεσαι ποτέ δεν ξέρεις από πού θα σου ‘ρθει…. 😛

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Νομίζω θα μαύριζε. Είχα κάνει πολύ παλιά με συνέντευξη με έναν καθηγητή από το Δημόκριτο. Μου είχε πει ότι δεν πειράζει να ζεσταίνουμε το φαγητό, αλλά ο φούρνος να μην έχει «πλάτη» σε χώρο που βρίσκεται συνήθως το παιδί, π.χ. στην καρέκλα του γραφείου ή στο κρεβάτι του! Ίσως σε μερικά χρόνια να έχουμε βγάλει μερικά εξτρά δάχτυλα και αφτιά…

      Μου αρέσει!

  3. Κάπου διάβασα πως όταν χρησιμοποιείς τον φ.μ. πρέπει να βγαίνεις απ΄ το δωμάτιο και πως το ζέσταμα ειδικά του γάλατος είναι εγκληματικό και τώρα πάω να βάλω ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο (που και αυτό ως προϊόν είναι απαγορευτικό), να κάνω το τεστ κλείνοντας τις πόρτες… θα μας τρελάνουν αυτοί Αμερικάνοι θα έλεγε ο Αστερίξ… επανέρχομαι! 😛

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Θέλει ρέγουλα ο άτιμος. Εγώ πέρα απ’ το να ζεσταίνω ροφήματα, φαγητό κλπ. για 2-3 λεπτά, φτιάχνω ποπ-κορν που θέλουνε επίσης 3-4 λεπτά. Παραπάνω αποφεύγω να τον βάλω να λειτουργήσει.

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

