Το τουρσί κάνει καλό στην υγεία σου – αλήθεια!


Μπορεί να το έχεις συνδυάσει με τη νηστεία, με την Καθαρή Δευτέρα, με το αγγουράκι τουρσί στο burger σου… τα τουρσιά όμως κάνουν καλό στην υγεία σου με πολλούς τρόπους – και όχι, δεν είναι μόνο για την όρεξη!

Lacto-Fermented-Veggies

 

Διαβάζω όμως -με έκπληξη, ομολογώ- πως  τα τουρσιά προσφέρουν στον οργανισμό πολύτιμα προβιοτικά συστατικά, «καλά» βακτήρια δηλαδή που εποικίζουν το έντερο και συμβάλουν στην υγεία και την καλύτερη λειτουργία όλου του οργανισμού σου. Μερικά παραδείγματα; Καλύτερη λειτουργία του εντέρου (αντιλαμβάνεσαι τι εννοώ), προβλήματα πέψης, φούσκωμα και αέρια, πιο ισχυρό ανοσοποιητικό, καλύτερη όψη της επιδερμίδας (χάρη στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου – δηλαδή αποτοξίνωση), ακόμη και απώλεια βάρους.

Ένας από τους λόγους για όλα αυτά; Το έντερο είναι το μεγαλύτερο όργανο του ανοσοποιητικού, και το τουρσί θεραπεύει τις βλάβες που προκαλούν η πολλή ζάχαρη και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες.

Δύο κλασικές επιλογές:

Ξυνολάχανο (Sauerkraut)

Το λουκάνικο μπορείς και να οτ παραλείψεις!
Το λουκάνικο μπορείς και να οτ παραλείψεις!

Έχει διαβάζω ισχυρή επίδραση στην εγκεφαλική υγεία και συμβάλει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους. Ο λόγος είναι πως υπάρχει τεράστια σχέση ανάμεσα στο έντερο και την υγεία του εντέρου.

Πίκλες

Είναι προφανώς από τα πιο αγαπημένα μας και ειδικά το αγγουράκι το ξέρουμε και το προτιμούμε. Και καλά κάνουμε!

Και δύο όχι και τόσο κλασικές:

Miso

Πρόκειται για πάστα από φασόλια σόγιας τουρσί και σπόρους και χρησιμοποιείται πολύ στις εξωτικές κουζίνες. Άρχισε να το χρησιμοποιείς επειδή είναι γεμάτο σε βασικά μέταλλα όπως κάλιο και αποτελείται από ένα εκατομμύριο μικροοργανισμούς που μας δίνουν δύναμη και αντοχή. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος μαγειρέματος είναι σούπα miso, όπου προσθέτεις μια κουταλιά σε βραστό νερό μαζί με τα αγαπημένα σου λαχανικά και τα βράζεις μέχρι να γίνουν.

Kimchi (κίμτσι)  Kimchi-007

Είναι ένα μείγμα κορεάτικων λαχανικών που έχουν υποστεί ζύμωση και σερβίρονται μαζί με πικάντικη σάλτσα. Θεωρείται πως βελτιώνει την πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Πού θα το βρεις; Έτοιμο θα το παραγγείλεις σε μαγαζιά με κορεάτικη (και όχι μόνο) κουζίνα, ενώ μπορείς στα ασιατικά σούπερ μάρκετ να αγοράσεις τα λαχανικά και τη σάλτσα και να το φτιάξεις μόνη σου.
Παρότι δεν βρήκα σχετικές έρευνες, φαντάζομαι πως το όλα τα τουρσιά που μπορείς να βρεις στο σούπερ μάρκετ έχουν το ίδιο όφελος σε προβιοτικά για το έντερό σου, οπότε άσε τα miso και το kimchi και βουρ στις πιπεριές τουρσί (οι αγαπημένες μου!).

Σε φιλώ,

Ελένη

 

 

Advertisements

9 thoughts on “Το τουρσί κάνει καλό στην υγεία σου – αλήθεια!

  1. Το ξινολάχανο γινεται με 2% αλάτι επί του βαρους του λαχανου. Δεν ειναι πολυ δλδ, σαν να αλατιζεις σαλάτα. Για τα άλλα τουρσιά, μελιτζάνες πχ ξερετε αν όντως περιεχουν στο τελος προβιοτικά? Γιατι ζεματίζονται πριν μπουν στο ξύδι οπότε δεν ξερω μηπως ετσι σκοτωνονται όλα τα προβιοτικά τους. Το ξινολάχσνο είναι πάντως εξαιρετικο προβιοτικο κ γινεται κ ευκολα. Όλα τα άλλα θεραπευτικα τουρσια που ξέρω γίνονται με φρεσκα λαχανικά που μπαίνουν σε άλμη με ή χωρίς λιγη βοήθεια από ορό γιαουρτιού. Επίσης, γνωρίζω ότι τα τουρσιά που πωλούνται στα ράφια του σουπερ μαρκετ, εκτος ψυγειου δλδ δεν εχουν προβιοτικά, εχουν υποστεί παστερίωση δυστυχως.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Νομίζω πως το τουρσί έχει αυτές τις ιδιότητες χάρη στη διαδικασία της ζύμωσης που υφίσταται το λαχανικό. Αλλά το αν τα έτοιμα τουρσιά έχουν προβιοτικά, δεν το είχα σκεφτεί. Όποιος ξέρει, ας μας βοηθήσει.

      Μου αρέσει!

  2. Έχουμε μια αγαπημένη φίλη που κάνει φασολάκια πράσινα τουρσί και είναι φανταστικά! Δεν ήξερα όμως ότι είναι και τόσο πολύ χρήσιμα! Φιλιά πολλά και καλό μήνα 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s