Δίαιτα πριν το καλοκαίρι – το τρίπτυχο του Δημήτρη Γρηγοράκη


Αν σκέφτεσαι να κάνεις δίαιτα πριν το καλοκαίρι, τώρα είναι η στιγμή για να το σκεφτείς. Ναι, ακόμη και με το Πάσχα να πλησιάζει επικίνδυνα, τώρα είναι η ώρα που θα πάρεις την απόφαση να αναθεωρήσεις τη διατροφή σου και να ξεκινήσεις γυμναστική.

Μια δυο μέρες είναι το γλέντι - πριν και μετά απλά προσέχουμε και ακολουθούμε τη διατροφή μας! photo:www.dinanikolaou.gr
Μια δυο μέρες είναι το γλέντι – πριν και μετά απλά προσέχουμε και ακολουθούμε τη διατροφή μας!
photo:www.dinanikolaou.gr

«Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να σε πιάσει πανικός επιλέγοντας μία <ανορθόδοξη> μέθοδο όπως <αποτοξίνωση>, <μονοφαγία> κλπ, προκειμένου να χάσεις γρήγορα βάρος», προειδοποιεί ο Δημήτρης Γρηγοράκης*, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc. «Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσεις ότι οι ανορθόδοξες δίαιτες προκαλούν κυρίως απώλεια υγρών και όχι λίπους. Για το λόγο αυτό δεν παρουσιάζουν μόνιμο αποτέλεσμα και πολλές φορές γίνονται επικίνδυνες για την υγεία».

Αυτό είναι το αποτέλεσμα αν δεν κάνεις μια ισορροπημένη δίαιτα!
Αυτό είναι το αποτέλεσμα αν δεν κάνεις μια ισορροπημένη δίαιτα!

Τι μας προτείνει λοιπόν ο ειδικός;

Η ενδεδειγμένη διατροφή χαρακτηρίζεται από το τρίπτυχο «ποικιλία – μέτρο – ισορροπία» και ενόψει καλοκαιριού δίνουμε προτεραιότητα στα ακόλουθα:

  • Μείωση κυτταρίτιδας: Η σωστή επιλογή των τροφίμων συμβάλλει σε ένα όμορφο σφριγηλό σώμα χωρίς ατέλειες, κυτταρίτιδα και χαλάρωση. Με δεδομένο ότι η ομορφιά ξεκινάει από μέσα μας, η πρόσληψη των κατάλληλων θρεπτικών συστατικών (βιταμίνες Β6, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Ε, βιταμίνη C) είναι απαραίτητη. Βελτιώνουν την υφή, την ελαστικότητα και τη σφριγηλότητα του δέρματος.
Καλά, αυτό είναι το ιδανικό και της κοπέλας απαιτεί προφανώς η δουλειά της να είναι τέλεια. Εσύ κι εγώ προσπαθούμε για να φτάσουμε στον καλύτερο δυνατό εαυτό μας!
Καλά, αυτό είναι το ιδανικό και της κοπέλας απαιτεί προφανώς η δουλειά της να είναι τέλεια. Εσύ κι εγώ προσπαθούμε για να φτάσουμε στον καλύτερο δυνατό εαυτό μας!
  • Ενυδάτωση της επιδερμίδας: Εφόσον οι υψηλές θερμοκρασίες και η έκθεση στον ήλιο αποτελούν αίτια αφυδάτωσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι πολύ σημαντική η επαρκής πρόσληψη υγρών, η οποία συμβάλλει σημαντικά και στον έλεγχο του βάρους. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση 500ml νερού μπορεί να προκαλέσει αύξηση του μεταβολισμού κατά 30%. Αντίθετα, η ανεπαρκής ενυδάτωση του οργανισμού αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης της παχυσαρκίας. Αυτό γιατί στην προσπάθεια του σώματος να αντιμετωπίσει την ανεπαρκή παρουσία υγρών αναζητά την πρόσληψη λιπαρής τροφής, αφού ο μεταβολισμός των λιπών αποδίδει αρκετά μεγάλη ποσότητα. Εκτός από την κατανάλωση νερού, η ενυδάτωση του οργανισμού μπορεί να επιτευχθεί και μέσω της κατανάλωσης: χυμών, ημίπαχου γάλακτος, τσάι, καφές, σόδα, αλλά και μέσα από αρκετές τροφές, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.

νερό

  • Προετοιμασία για ασφαλές μαύρισμα: Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του δέρματος, λόγω του ότι η υπεριώδης ακτινοβολία ενισχύει την παραγωγή ελευθέρων ριζών. Έτσι, καλό είναι να έχουμε ενισχύσει τη διατροφή μας με τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες (βιταμίνες C, Ε, β-καροτένιο) και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.
Σε λίγες εβδομάδες θα βγουν τα βερίκοκα που είναι κι αυτά πλούσια σε καροτένιο.
Σε λίγες εβδομάδες θα βγουν τα βερίκοκα που είναι κι αυτά πλούσια σε καροτένιο.

Σύμμαχοι στο πιάτο σου

Τα τρόφιμα σύμμαχοι σε μια προσπάθεια να κάνεις δίαιτα πριν το καλοκαίρι χαρακτηρίζονται από το υψηλό περιεχόμενο σε αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες και νερό: Συκώτι, ντομάτα, πατάτα, καρότο, πεπόνι, ανάλατοι ξηροί καρποί, πουλερικά, ψάρια, αβγά, λαχανικά, γιαούρτι, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, πιπεριές, σολομός, όσπρια, ελαιόλαδο, μύδια, χταπόδι, κοτόπουλο, κάσιους και καστανό ρύζι.

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Αν θέλεις κι άλλες επιστημονικές συμβουλές μπορείς να επισκεφθείς το site www.logodiatrofis.gr

* Ο Δημήτρης Γρηγοράκης είναι επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

Advertisements

12 σκέψεις σχετικά με το “Δίαιτα πριν το καλοκαίρι – το τρίπτυχο του Δημήτρη Γρηγοράκη

  1. Με το Πάσχα μες στη μέση με μπέρδεψες, αλλά οκ, κατάλαβα τι συνέβη με την ανάρτηση. Έχω να σου πω ότι έχω πρόβλημα και ξαφνικά δεν εμφανίζεται το blog σου στο blogroll μου, τι συμβαίνει; Μήπως να έκανες μια ανανέωση; (εγώ δεν ξέρω τι είναι αυτό, αλλά έχω ακούσει να το λένε! χαχα! 😉 Άλλωστε επάνω αριστερά δείχνει ένα λουκετάκι κλειδωμένο (μπας και χρεοκόπησες;;) Πολύ…χιούμορ έχω σήμερα γι αυτό αποχωρώ! Πολλά φιλιά 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. (Έλειπα και δεν είχα ίντερνετ και είπα να θυμηθούμε μερικές παλιότερες αναρτήσεις, γι’ αυτό το «Πάσχα»!)
      Τίποτε δεν έχω κάνει, μου έχει πει κι άλλη μπλογοφίλη μου ότι δεν της εμφανίζομαι για κάποιο λόγο. Η συγκεκριμένη κοπέλα ξαναγράφτηκε να «ακολουθεί» και νομίζω διορθώθηκε το πρόβλημα. Αν συνεχιστεί θα μου πεις; Όχι πως ξέρω να κάνω και κάτι, αλλά έτσι…
      Φιλάκια και ναι το χιούμορ σώζει, οπότε δώσε!!!!!

      Μου αρέσει!

      1. Ελένη όλα οκ! Επίσης, σταμάτησε να εμφανίζεται όλο αυτό το κατεβατό που έχεις κάτω από την ονομασία του blog σου (Είναι τα 40 τα νέα 30;..μπλα μπλα).. Αλλά μάλλον κι αυτό από μόνο του συνέβη, αφού είσαι κι εσύ σαν κι εμένα, άσσος με την τεχνολογία 🙂 🙂

        Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Φράουλες,κερασάκια και Μάιο τα βερίκοκα.Και η εποχικότητα είναι σημαντική!!Και συμφωνώ με την υιοθέτηση υγιεινού τρόπου ζωής,όχι απλά άλλη μια δίαιτα.!Η Άνοιξη θα έρθει,δεν μπορεί να γίνει αλλιώς!!!

    Μου αρέσει!

  3. Άμα περιμένω τα βερίκοκα την έβαψα! Χαχα 🙂 Από διατροφή, καλά τα ψιλο-πηγαίνω, γυμναστική όμως, ακόμα δεν άρχισα. 😦 Περιμένω βλέπεις να περάσει το Πάσχα!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Υπάρχει και μια δίαιτα που δεν θα την ονόμαζα δίαιτα, αλλά διατροφική συνήθεια που ακολουθώ πολλά πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα, να έχω πάρει απ΄ τα 20 μου, μόνο λίγα κιλά! (τώρα είμαι γιαγιά!) ;-P
    1. Αν ψυχολογικά είστε ένα κουβάρι, ότι και να κάνετε για το σώμα σας, το αποτέλεσμα δεν θα κρατήσει πάνω απ΄ένα μήνα, άρα φροντίζω ν’ ανεβάσω την ψυχολογία μου, συνειδητοποιώντας τι δεν πάει καλά, στη συνέχεια κάτι κάνω γι αυτό (!) και το πολύ σημαντικό, επιμονή στη δράση…
    2. Τρώω ότι μου κάνει κέφι, χωρίς να καταπιέζομαι… η καταπίεση είναι χειρότερη, από τα παραπανίσια κιλά, αλλά μικρές ποσότητες!
    3. Το κόλπο που συμβουλεύω: Πριν φάτε πίνετε σταδιακά 3 ποτήρια νερό, στη συνέχεια τρώτε μια μεγάαααααλη σαλάτα… και αν σας μείνει χώρος στο στομάχι, τρώτε ότι σας κάνει κέφι!!!

    Καλή μας επιτυχία!

    ΑΦιλάκια… περιμένοντας την άνοιξη! ουφ πια! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Σωστή!!!
      Αυτό το κόλπο με το νερό και τη σαλάτα το έκανε η μαμά μου χρόνια και το έκανα κι εγώ στις εγκυμοσύνες και δεν πήρα πολλά κιλά!

      Που-θα-πάει-θα-έρθει-κάποτε-η-άνοιξη
      Φιλιά

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.