Γυμνάζεσαι; Πόσο νερό θα πρέπει να πίνεις;


Ιδρώνεις και μόνο που περπατάς από τη δουλειά στο σπίτι σου. Ιδρώνεις και μόνο που κουβαλάς τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ. Ιδρώνεις (πολύ) όταν γυμνάζεσαι. Και όσο πιο ζεστός είναι ο καιρός, τόσο πιο σημαντικό είναι να πίνεις αρκετό νερό.

Δεν θα σου πω πάλι δικές μου φιλοσοφίες. Αυτή τη φορά ρώτησα άνθρωπο που ασχολείται με την αθλητική διατροφή, τον Μιχάλη Μακρυλλό*, σχετικά με το ρόλο του νερού στους ανθρώπους που γυμνάζονται.

Τι μας λέει, λοιπόν, με απλά λόγια;

«Ένας από σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν καθοριστικά στην αθλητική απόδοση και συνήθως υποτιμάται από τους αθλητές είναι τα επαρκή επίπεδα υδάτωσης του οργανισμού τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της άσκησης».

Σκέψου άσκηση, σκέψου νερό!!!
Σκέψου άσκηση, σκέψου νερό!!!

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα έχεις την καλύτερη δυνατή επίδοση όταν πίνεις τακτικά νερό την ώρα που ασκείσαι και να μην περιμένεις να διψάσεις/αφυδατωθείς για να πιεις μισό μπουκαλάκι νερό μονοκοπανιά! Επιπλέον, όπως τονίζει ο Μιχάλης Μακρυλλός, οι επιπτώσεις της αφυδάτωσης δεν περιορίζονται μόνο σε μια χαμηλότερη απόδοσης, αλλά είναι ικανές να προκαλέσουν επικίνδυνες για τη ζωή θερμικές βλάβες, όπως η θερμοπληξία. Όταν γυμνάζεσαι, η άσκηση αυξάνει τη μεταβολική παραγωγή θερμότητας μέσω της οξείδωσης των ενεργειακών υποστρωμάτων(υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνες), και ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματός σου. Αυτό, σε συνδυασμό με μια ζεστή εξωτερική θερμοκρασία, σημαίνει ότι αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος να ανέβει η εσωτερική σου θερμοκρασία σε τέτοιο επίπεδο που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά όχι μόνο την απόδοση αλλά και την υγεία σου.

 

Γιατί ιδρώνεις περισσότερο το καλοκαίρι;

 

Είτε γυμνάζεσαι, είτε περπατάς έξω, είτε απλά κάθεσαι στον καναπέ σου, όταν το σώμα σου παραζεσταίνεται βάζει σε λειτουργία τους θερμορυθμιστικούς μηχανισμούς που διαθέτει. Για να μη σου πω όλα τα επιστημονικά που διάβασα, απλά συγκράτησε ότι η εξάτμιση του ιδρώτα είναι ένας από τους βασικούς μηχανισμούς που έχει το σώμα για να ελέγχει τη θερμοκρασία του. Ιδρώνοντας χαμηλώνεις την εσωτερική σου θερμοκρασία αλλά και πάλι χρειάζεσαι σταθερή αναπλήρωση των υγρών του σώματός σου για να λειτουργούν όλα σωστά (και, bonus, να αποδίδεις καλύτερα στην άσκηση).

Και για να φτάσουμε στο ερώτημα του τίτλου, πόσο νερό/υγρά πρέπει να πίνεις όταν γυμνάζεσαι;

 

Οδηγίες αναπλήρωσης υγρών στην άσκηση
Πριν την άσκηση 400-600 ml 2 ώρες πριν την άσκηση
Κατά τη διάρκεια της άσκησης:Άσκηση <60 λεπτά 

Άσκηση >60 λεπτά

150-350 ml ανά 15-20 λεπτά από την έναρξη της άσκησηςλήψη πόσιμου νερού 

λήψη ενεργειακών ποτών με περιεκτικότητα υδατανθράκων 4-8%

Μετά την άσκηση 450ml – 675ml για κάθε 0,5kg απώλειας βάρους (υγρά που χάνονται από το σώμα εξαιτίας της άσκησης)

 

Σε φιλώ,

Ελένη

 

*Μιχάλης Μακρυλλός, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Msc Sportsnutrition &Human Metabolism, Απίσχνανσις – Λόγω Διατροφής, Π. Φάληρο (Ε. Βενιζέλου 235)

Τακτικό Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

Πρόεδρος της Oμάδας Eιδικών ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

 

Advertisements

7 thoughts on “Γυμνάζεσαι; Πόσο νερό θα πρέπει να πίνεις;

  1. Αχ αυτό το νερό!!! Πόσο πολύ το σνομπάρουμε….Εγώ γενικά δεν πίνω πολύ…μια περιοδο της ζωής μου όμως έπινα γύρω στα 10 μπουκαλάκια την ημέρα!!! Η «ΔΙΑΦΟΡΆ» ήταν εμφανέστατη από την 1η εβδομάδα! Τώρα πάλι είμαστε σε διάσταση με το νερό!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Ανανεώστε τους δεσμούς σας πάραυτα! Αφού έχεις δει και τόση διαφορά, εσύ ειδικά, δεν θα πρέπει να κυκλοφορείς χωρίς ένα μπουκαλάκι στο χέρι!!!

      Μου αρέσει!

  2. -Πρέπει να πίνω περισσότερο νερό! Πρέπει να πίνω περισσότερο νερό. Πρέπει να πίνω περισσότερο νερό

    (λες αν το γράψω σαν τις τιμωρίες στο δημοτικό, να μου γίνει μάθημα και να αρχίσω να πίνω περισσότερο νερό; Μα, πρέπει αφού!

    :)) Σε φιλώ! Καλό Σ/Κ!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Λες; Δοκίμασε κόλπα για να είναι πιο «νόστιμο», βάλε μέσα δυο τρεις φλούδες λεμόνι και μερικές φετουλες τζίντζερ και μπόλικο πάγο. Ή βάλε σε ένα μπουκάλι μερικά δάκρυα μαστίχας Χίου, άφησέ το από το βράδυ στο ψυγείο και μετά… απόλαυσε!

      Μου αρέσει!

    1. Έτσι, σας κάνω τρενάκι, από τα ακραία στα λογικά και συνηθισμένα. Όπως ακριβώς είναι και η ζωή μας φίλη μου!
      (Περιμένεις το μπάντζι, έτσι;)

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s