Callanetics: ένα καινούργιο – παλιό σύστημα γυμναστικής που κάτι έχει να μας πει


Μια άγνωστη λέξη μπήκε στη ζωή όσων από εμάς ασχολούμαστε (και) με την άσκηση. Πρόκειται για το callanetics.

Τι είναι το callanetics

photo:callaneticswithania.com
photo:callaneticswithania.com

Πρόκειται για ένα καινούργιο είδος άσκησης που επιδρά κυρίως στο μυικό σύστημα των αθλούμενων. Δημιουργός του είναι η Αμερικανίδα Callan Pinckney, από το όνομα της οποίας η λέξη callanetics μπήκε στο αγγλικό λεξιλόγιο. Το λεξικό Collins English Dictionary την περιλαμβάνει στα λήμματά του ως “σύστημα ασκήσεων με επαναλαμβανόμενες μικρές κινήσεις και μυικές συστολές, οι οποίες βελτιώνουν το μυικό τόνο”.

Το callanetics ωστόσο έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα άλλα fitness προγράμματα, αφού ξεκίνησε ως μια μορφή συνδυαστικής άσκησης  – η Callan Pinckney υπέφερε από παιδί από προβλήματα στη σπονδυλική της στήλη και στραβά πέλματα με αποτέλεσμα να φορά “γάντζους” στα πόδια και να φτάσει σχεδόν σε σημείο παράλυσης.

photo

Επειδή οι συμβατική άσκηση δεν μπορούσε να την ανακουφίσει από τους πόνους, η Callan συνδύασε σταδιακά μια ποικιλία χορών και κινήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του χορού της κοιλιάς, και κατάφερε να βρει ένα ασκησιολόγιο που δεν επιβάρυνε την οσφυική χώρα. Ανακάλυψε επίσης ότι στις αργές και απαλές κινήσεις συμμετέχουν οι βαθιά κείμενες μυικές ίνες – μια αρχή που στα δικά μου άπειρα αφτιά ταιριάζει και με τη φιλοσοφία της άσκησης του Pilates.

Στα επόμενα χρόνια βελτίωσε τις ασκήσεις και το σώμα της και οι γνωστοί και οι φίλοι άρχισαν να αναζητούν την αιτία της αλλαγής. Και κάπως έτσι το callanetics απέκτησε το όνομά του και άρχισε να διαδίδεται ως ένας τρόπος άσκησης/fitness που μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε ηλικία και σώμα, με εντυπωσιακά αποτελέσματα τόσο στην ανακούφιση πόνων και ενοχλήσεων όσο και στην εμφάνιση.

Η Callan έγραψε το πρώτο βιβλίο ασκήσεων στη δεκαετία του 1980 και όταν οι υπόλοιποι περνούσαμε τη φάση του aerobic –μαζί με τη Τζέιν Φόντα- η ίδια βιντεοσκόπησε τις ασκήσεις της.

Τι κάνει το callanetics

Ας πούμε τα βασικά: Η συστηματική εξάσκησή του μειώνει τη γενική μάζα (“μαζεύει” το σώμα) και το λιπώδη ιστό και βελτιώνει την εμφάνιση των προβληματικών περιοχών. Το σώμα γίνεται σφιχτό και στητό και παράλληλα αναπτύσσεται η ευλυγισία, η δύναμη και η αντοχή.

Στα συν του είναι το γεγονός ότι όλες οι ασκήσεις που περιλαμβάνονται στο callanetics εκτελούνται σε πολύ αργό ρυθμό, χωρίς βιασύνη και με συνοδεία απαλής μουσικής (ιδανικά) προσφέρει στους αθλούμενους ηρεμία, ψυχική χαλάρωση και ευεξία.

Στο πρόγραμμα δεν συμπεριλαμβάνονται αναπηδήσεις και δεν υπάρχει κρούση στο έδαφος, έτσι ώστε είναι ασφαλές και για ανθρώπους με μυοσκελετικά προβλήματα και ένα δεύτερο πλεονέκτημα είναι πως οι ένταση και η καρδιακή συχνότητα παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια της άσκησης σε σύγκριση με άλλα προγράμματα fitness.

Αν όλα αυτά σου κίνησαν την περιέργεια – εμένα τουλάχιστον με έχουν βάλει σε μια ίντριγκα να το δοκιμάσω ή ακόμη καλύτερα να το συστήσω σε φίλους που ξέρω ότι έχουν προβλήματα π.χ. με τη μέση τους – θα βρεις πολύ περισσότερες πληροφορίες και τα κύρια προγράμματα στο βιβλίο της Εύας Σαμπροβαλάκη, Ph.D, “Callanetics για όλους”, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Θέσις.

Αν το δοκιμάσεις, περιμένουμε να ακούσουμε πώς σου φάνηκε!

Σε φιλώ,

Ελένη

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s