Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού: το γράμμα της δασκάλας στο μικρό της μαθητή


Η Μαρία Τσοφίδου, ειδικός παιδαγωγός, συνοδεύει έναν μικρό μαθητή στο σχολείο. Το γράμμα που του έγραψε μού έφερε δάκρυα στα μάτια και νομίζω πως είναι ό,τι πιο αισιόδοξο μπορούμε να διαβάσουμε στο πλαίσιο της ενημέρωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού.

Από την πρώτη στιγμή που συναντηθήκαμε ήξερα πως θα τα πάμε πολύ καλά εμείς οι δυο.

Ήσουν τότε στη δευτέρα δημοτικού κι εγώ αντικαθιστούσα τη μέχρι τότε δασκάλα σου. Παρότι δε σου αρέσουν πολύ οι αλλαγές με δέχτηκες με ευκολία δίπλα σου.

Ήσουν λιγάκι ντροπαλός και φοβισμένος αλλά και τόσο υπομονετικός με όλους εμάς που σε ζαλίζαμε με γράμματα και αριθμούς. Θυμάμαι πόσο σφιχτά μου κράταγες το χέρι όταν ανεβαίναμε μαζί τη σκάλα του σχολείου και πώς με πλησίαζες για να προστατευτείς από τις μπάλες που χοροπήδαγαν εδώ κι εκεί την ώρα της γυμναστικής.

mom-boy-illio

Έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε και είσαι πια μαθητής της πέμπτης τάξης. Τώρα ξέρεις να γράφεις και να διαβάζεις, σου αρέσει να παίζεις ποδόσφαιρο και συμμετέχεις σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου. Πηγαίνεις στην κατασκήνωση, μπαίνεις μόνος σου στη θάλασσα και τρελαίνεσαι να παίζεις θέατρο!

Οι συμμαθητές σου σε αγαπούν και σε προστατεύουν και εσύ έχεις ένα χαμόγελο για όλους. Ακόμη και για εμένα που εξακολουθώ να σε ζαλίζω με γράμματα και αριθμούς.

Χαίρομαι πάρα πολύ κάθε φορά που μου αφηγείσαι πώς πέρασες τη μέρα σου, όταν μου δείχνεις με καμάρι τα ωραία σου γράμματα και όταν με χαιρετάς χαμογελαστά την ώρα που μπαίνω στην τάξη. Μα πιο πολύ χαίρομαι γιατί ξέρω ότι είσαι ένας πραγματικός αγωνιστής, ότι προχωράς βήμα-βήμα με κόπο και προσπάθεια και νιώθω ότι μέρα με τη μέρα με χρειάζεσαι ολοένα και λιγότερο.

Αυτή είναι η μεγαλύτερή μου χαρά.

Με αγάπη,

η δασκάλα σου

7 thoughts on “Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού: το γράμμα της δασκάλας στο μικρό της μαθητή

  1. δύσκολο θέμα αυτό…τα παιδιά σε μικρές ηλικίες δεν μπορούν να καταλάβουν πιο είναι το πρόβλημα και δεν αποδέχονται κάποιον που δεν είναι σαν και αυτά…
    έχουν και τα παιδιά μου στην τάξη τους τον Γιάννη, με δική του, ειδική δασκάλα, που όσο μεγαλώνει -τώρα πάνε τετάρτη δημοτικού- τόσο βελτιώνεται και πια δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα παιδιά!
    και είμαι πολύ χαρούμενη που ο Παύλος μου, όχι μόνο κάθεται δίπλα του αλλά,από ότι μου λέει η δασκάλα του, τον βοηθάει και τον υποστηρίζει…!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Δεν το έχω ζήσει στο περιβάλλον μου και δεν έχω προσωπική άποψη, αλλά αυτό που λες ότι τα παιδιά είναι δύσκολα προς το διαφορετικό ισχύει σε πολλά πράγματα. Δεν είναι όμως και δικό μας θέμα, και των δασκάλων, να τα καθοδηγήσουμε να προσεγγίζουν με αγάπη και ανοχή το διαφορετικό, ειδικά όταν πρόκειται για έναν συμμαθητή τους; Προφανώς αυτό έχετε κάνει και εσείς οι γονείς και οι δασκάλες του Γιάννη και η τάξη έχει γίνει μια καλή ομάδα! Μπράβο σε όλους για αυτό το καλό αποτέλεσμα που είναι ευεργετικό για όλη την τάξη!

      Μου αρέσει!

  2. Μόλις ήρθα από ένα φιλικό blog, που μιλούσαμε για τη διαφορά ανάμεσα σε δάσκαλο και παιδαγωγό κι αυτό εδώ το γράμμα, είναι ενός παιδαγωγού προς το παιδί… Τέτοιοι άνθρωποι οφείλουν να βρίσκονται δίπλα στα παιδιά με αυτισμό, γιατί είναι πολύ σημαντική η προσφορά τους. Καλό μήνα Ελένη μου, σε φιλώ!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Έχεις δίκιο, Πέτρα μου. Η συγκεκριμένη κοπέλα, επειδή την ξέρω και προσωπικά, είναι ένας άνθρωπος που σίγουρα είναι κατάλληλη για αυτή τη «δουλειά».
      Φιλιά πολλά

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

