Η γενιά των σαραντάρηδων


Παρακολουθούσα χθες βράδυ τα αποτελέσματα των εκλογών, συζητήσεις πολιτικών και δημοσιογράφων.

Και μου πέρασε από το μυαλό η σκέψη ότι η γενιά μας, η γενιά των σαραντάρηδων (άντε, λίγο πριν – λίγο μετά) έχουμε δει και ζήσει κι εμείς πολλά τώρα πια.

fifties family tvΜπορεί να μη ζήσαμε παγκόσμιους πολέμους (τουλάχιστον όχι στη μορφή που ακούμε για τον Α’ και το Β’ παγκόσμιο πόλεμο), μπορεί να μην είδαμε για πρώτη φορά το ηλεκτρικό ρεύμα να μπαίνει στο σπίτι μας ή τον Πατέρα να φέρνει ένα κουτί που το έλεγαν “τηλεόραση”, δεν έχουμε  ζήσει όμως και λίγα.

Χωρίς να το googlάρω, οπότε στηρίζομαι μόνο στην υποκειμενική μου μνήμη σε μια βραδιά εκλογών, μπορώ να θυμηθώ κάμποσα και θα σου τα θυμίσω χωρίς σειρά, ανακατεμένα τα καλά με τα κακά:

  • Την πτώση του τείχους του Βερολίνου

ss-091102-berlin-wall-22_ss_full

  • Την πτώση του κομμουνισμού
  • “Μακρινούς” πολέμους, όπως τον Πόλεμο του Κόλπου και πιο κοντινούς όπως στη Γιουγκοσλαβία
  • Διοργανώσαμε Ολυμπιακούς Αγώνες

Athens-Olympic-Sports-Complex

  • Κερδίσαμε το Euro, πρωταθλήματα στο μπάσκετ, ακόμη και τη Eurovision
  • Το Internet και όλα τα συνεπακόλουθα μπήκαν στη ζωή μας και ο κόσμος είναι πια ένα μικρό χωριό
  • Γίναμε πολίτες της Ευρώπης και διακινούμαστε εμείς και τα αγαθά μας ελεύθερα σε αυτήν

images

  • Μπήκαμε στο ευρώ και υπήρξε πολλή συζήτηση τελευταία για το αν θα παραμείνουμε
  • Ζήσαμε μια οικονομική κρίση – κρίση αξιών, πολιτισμού και ηθικού πρωτίστως κατά την προσωπική μου άποψη
  • Μάθαμε τις τρομοκρατικές ενέργειες, στη χώρα μας και στο εξωτερικό
  • Βλέπουμε το φόβο για το άγνωστο και το διαφορετικό να σκεπάζει την Ευρώπη
  • Δημιουργήθηκαν νέες χώρες στην Ευρώπη από εκείνες που είχαμε μάθει στο σχολείο
  • Είδαμε στους δέκτες μας το τρομερό τσουνάμι να καταβροχθίζει ανθρώπους και κτίρια
  • αρχείο λήψης

Δεν σκοπεύω να σχολιάσω το αποτέλεσμα των εκλογών, αν θες να διαβάσεις σχόλια θα τα διαβάσεις από ανθρώπους που είναι πολύ πιο πολιτικοποιημένοι και γνωρίζουν πολύ περισσότερα απ’ ότι εγώ.

Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως, ως εκπρόσωπος της γενιάς των σαραντάρηδων, επιθυμώ και ελπίζω και απαιτώ ένα μέλλον καλύτερο και πιο αισιόδοξο για μένα και τα παιδιά μου και για όλο τον κόσμο. Και ούσα από φύση αισιόδοξη και μη-ρεαλίστρια, πιστεύω στο καλό των ανθρώπων και του κόσμου παρά τα όσα άσχημα και δυσάρεστα και τραγικά συμβαίνουν γύρω μας.

Γι’ αυτό και ελπίζω και εύχομαι πως όταν στα ενενήντα μου λέω στα εγγόνια μου τι έχουν δει τα μάτια μου, να έχω να τους πω συναρπαστικά πράγματα που θα αφήσουν έκθαμβα!

 

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Όταν ήμουνα μικρή περιμέναμε επίσης πως το 2000 θα έχουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα ΚΑΙ θα έχει γίνει πυρηνική καταστροφή (αυτό το ψιλοζήσαμε με την Ιαπωνία και το Τσέρνομπιλ).

 

 

One thought on “Η γενιά των σαραντάρηδων

  1. είμαι και εγώ αισιόδοξη Ελένη μου, παρ. όλα τα δυσοίωνα μηνύματα, και την απαισιοδοξία που επικρατεί…

    και ελπίζω ότι τα παιδιά μας, με την βοήθεια του Θεού, θα ήσουν σε έναν καλύτερο κόσμο…

    πολύ όμορφο το κείμενό σου!

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

