Περπατάς σωστά;


Το περπάτημα είναι μια εξαιρετική γυμναστική για όλο το σώμα, για κάθε ώρα, για κάθε ηλικία και για κάθε σωματότυπο. Αρκεί όμως να φέρεις το ένα πόδι μπροστά από το άλλο, λέμε τώρα, ή έχει κι αυτό τα μυστικά του;

photo:www.healthatworkcentre.org.uk
photo:www.healthatworkcentre.org.uk

Αν περπατάς 2-3 φορές την εβδομάδα από 20-30’ με γρήγορο βήμα έχεις κάνει ένα εξαιρετικό ξεκίνημα για την υγεία και τη φυσική σου κατάσταση.

Το περπάτημα είναι μια ήπια αερόβια άσκηση, πολύ σημαντική για την καρδιαγγειακή λειτουργία γι΄ αυτό και συστήνεται σε ανθρώπους με γνωστά καρδιολογικά προβλήματα, χάρη στην καλύτερη αιμάτωση των αγγείων που εξασφαλίζει.

Επιπλέον όμως το περπάτημα είναι ιδανικό για μια καλύτερη φυσική κατάσταση, για όμορφα πόδια, καταπολεμά –όπως κάθε είδος άσκησης την κυτταρίτιδα και τη χαλάρωση- και αν περπατάς σωστά, σφίγγει και η κοιλιά σου!

 

Περίπατος ή κάτι άλλο;

Ανάλογα με το στυλ και την ένταση της άσκησης οι ειδικοί χωρίζουν το περπάτημα σε κατηγορίες:

Περίπατος: Με την περιγραφή αυτή εννοούμε το χαλαρό περπάτημα σε αργό ρυθμό, μια βόλτα με τα πόδια. Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγεται και το windowshopping.

Ζωηρό περπάτημα: Αυτός ο τύπος είναι το επόμενο «στάδιο» από τον περίπατο. Περπατάς συγκεντρωμένη, με συγκεκριμένο ρυθμό, περίπου 10-15 λεπτά το χιλιόμετρο.

Περπάτημα fitness: Και εδώ χρειάζεται συγκέντρωση και συνδυάζεις το περπάτημα με άλλες ασκήσεις.

Πεζοπορία: Όταν περπατάς με κάποιον ρυθμό σε ανώμαλο έδαφος, στην εξοχή.

Βάδην: Αυτή η κατηγορία ανήκει στα αγωνίσματα και η έντασή του είναι ένα βήμα πριν από το τρέξιμο.

 

Φόρα σωστά παπούτσια, εδώ φοράω τα Nike Pegasus 31, και απλά απόλαυσέ το!
Φόρα σωστά παπούτσια, εδώ φοράω τα Nike Pegasus 31, και απλά απόλαυσέ το!

Τι κάνεις για να περπατάς σωστά

Όταν το περπατάς για άσκηση δουλεύεις πολλές μυικές ομάδες, χωρίς πολύ κόπο, με σημαντικό όμως αποτέλεσμα αν σου γίνει μια καλή συνήθεια.

  • Περπάτα συγκεντρωμένη, προσπαθώντας να «αισθάνεσαι» τη λειτουργία όσο περισσότερων μυς του σώματός σου μπορείς. Ένας καλός ρυθμός για να είναι αποδοτικό το ζωηρό περπάτημα είναι να καλύπτεις ένα χιλιόμετρο κάθε 12-15 λεπτά.
  • Περπάτα με σφιχτούς τους γλουτούς κάτι που γυμνάζει επίσης τη μέση σου. Για να μεταφέρεις ένταση και στην κοιλιά, καθώς περπατάς σφίγγε τους κοιλιακούς σου, σαν να προσπαθείς να κουμπώσουμε ένα στενό παντελόνι.
  • Τα χέρια σου καλό είναι να ακολουθούν τη φυσική κίνηση του σώματος δίνοντας το ρυθμό στο περπάτημά σου, ενώ το στήθος πρέπει να είναι προτεταμένο και η πλάτη ίσια.
  • Αν θέλεις να κάνεις πιο fit το περπάτημά σου μπορείς να κρατάς στα χέρια σου δύο μικρά βαράκια ή να φορέσεις βαράκια στους καρπούς και να κάνεις πιο έντονη την κίνηση τους, στρίβοντας ελαφρά και τη μέση σου στο ρυθμό του βαδίσματος.

 

Άκου το κι αυτό: Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Εταιρείας έδειξε ότι το ημίωρο ζωηρό περπάτημα μόνο 6 φορές το μήνα, μείωσε τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου κατά 44%.

 

Σε φιλώ,

Ελένη

 

 

 

2 σκέψεις σχετικά με το “Περπατάς σωστά;

  1. Καλημέρα!
    Απ’ όσο ξέρω ισχύουν. Και μάλιστα στο διάδρομο μπορείς να είσαι πιο συγκεντρωμένη στο σώμα σου αφού δεν έχεις τα απρόοπτα του δρόμου. Αν κάνεις διάδρομο σε γυμναστήριο, μπορείς επίσης να ζητήσεις από έναν γυμναστή να σου προτείνει μερικές συνδυαστικές ασκήσεις οι οποίες σαν concept φαίνεται πως είναι το μέλλον του fitness.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.