Γυμναστική μετά τα σαράντα: πόση είναι αρκετή για να ελέγχεις το βάρος σου;


Η Gwyneth Paltrow δηλώνει πως στα 41 της δεν έχει άλλες επιλογές παρά να γυμνάζεται 5 φορές την εβδομάδα από 2 ώρες κάθε φορά. (Καλά, η συγκεκριμένη δεν έχει και άλλη επιλογή παρά να κάνει “καθαρισμούς” εντέρου κάθε τόσο για να αποτοξινώνεται, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.)

Τη συγκεκριμένη είδηση/άρθρο τη διάβασα στο www.queen.gr και με προβλημάτισε. Πόσες ώρες θεωρούνται αρκετές για τη γυμναστική μετά τα σαράντα, αν θέλεις να θεωρείς ότι γυμνάζεσαι και πως η άσκηση είναι, εκτός από μια επιλογή υγείας, ένας τρόπος να διατηρείς το βάρος σου;

Όσο πιο πλατύ χαμόγελο έχεις την ώρα που γυμνάζεσαι, τόσο περισσότερο καλό σου κάνει η άσκηση που έχεις επιλέξει! photo:susannahvan.com
Όσο πιο πλατύ χαμόγελο έχεις την ώρα που γυμνάζεσαι, τόσο περισσότερο καλό σου κάνει η άσκηση που έχεις επιλέξει!
photo:susannahvan.com

Αν έχεις κι εσύ παρόμοιους προβληματισμούς και απορίες για τη γυμναστική μετά τα σαράντα, θα σου πω τι βρήκα ψάχνοντας στο αγαπημένο Internet.

Όταν είσαι σαράντα και πάνω, ο μεταβολισμός σου δεν είναι όπως στα είκοσι ούτε όπως στα τριάντα. Και η συνθήκη αυτή μπορεί να κάνει πιο δύσκολο το να χάνεις βάρος και πιο εύκολο να παίρνεις – δεν κομίζω γλαύκας εις Αθήνας, έτσι;

Οπότε αν μέσω της άσκησης προσπαθείς να διατηρήσεις ή να μειώσεις το βάρος σου, τότε θα πρέπει να προσδιορίσεις τις θερμίδες που χρειάζεσαι κάθε μέρα, ανάλογα με το σωματότυπο και τον τρόπο ζωής σου.

Εδώ κάνω yoga, μετά από τρέξιμο με τη Nike. Το θέμα είναι να το χαίρεσαι!
Εδώ κάνω yoga, μετά από τρέξιμο με τη Nike. Το θέμα είναι να το χαίρεσαι!

Επίσης, το πόσο εύκολα θα χάσεις βάρος εξαρτάται από τον αριθμό των κιλών που θέλεις να χάσεις. Αν σου περισσεύουν 2-3 κιλάκια, τότε θα δυσκολευτείς περισσότερο. Αν θέλεις να χάσεις 10, θα είναι πιο εύκολο.

Το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης είναι επίσης ένα δεδομένο. Αν είσαι ήδη fit, και συνεχίζεις έτσι κι αλλιώς γυμναστική μετά τα σαράντα, χρειάζεται να αυξήσεις την ένταση ή/και το χρόνο της προπόνησής σου για να δεις αλλαγή στο σώμα σου, ενώ αν έχεις αρχίσει τώρα τη γυμναστική 2-3 ώρες την εβδομάδα αρκούν για να δεις στον καθρέφτη τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα της προσπάθειάς σου.

Το είδος της άσκησης παίζει επίσης ρόλο: κάνοντας tae box (έχω να σου πω πολλά γι’ αυτό, άλλη μέρα) μπορεί να κάψεις και 500 θερμίδες σε 45′, ενώ με το pilates ή τα όργανα θα κάψεις πολύ λιγότερες. Αλλά επειδή όλα είναι σχετικά, όταν αυξάνεις το μυικό σου τόνο (με ασκήσεις ενδυνάμωσης, με βαράκια και αντιστάσεις) αυξάνεις τον αριθμό των θερμίδων που καις ακόμη και την ώρα που είσαι ξαπλωμένη στον καναπέ και βλέπεις το Game of Cards.

Και φυσικά, η διατροφή σου παίζει κυρίαρχο ρόλο. Και για να μη λέμε τα ίδια και τα ίδια και κάνω τη σπουδαία λέγοντάς σου πράγματα που έχουν πει και γράψει δεκάδες φορές τα περιοδικά, θα αρκεστώ σε δύο υπενθυμίσεις:

  • προσπάθησε να γυμνάζεσαι τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα, τουλάχιστον μισή ώρα κάθε φορά (όχι, η Gwyneth Paltrow δεν είναι το υγιές πρότυπο)

  • φρόντισε να τρως ισορροπημένα, απόφυγε τις ακραίες δίαιτες και προσπάθησε να υιοθετήσεις πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες

Σε φιλώ,

Ελένη

Υ.Γ. Και αν θέλεις την προσωπική μου εκτίμηση για το πόσες ώρες είναι αρκετές για τη γυμναστική μετά τα σαράντα (που και να μη τη θέλεις δεν μπορείς να απαντήσεις, οπότε εγώ θεωρώ ότι η απάντησή σου είναι θετική), θα σου την πω:

  • οι ώρες που είναι αρκετές αν κάνεις γυμναστική μετά τα σαράντα είναι οι ώρες που μπορείς να διαθέσεις ανάλογα με τις υποχρεώσεις σου
  • οι ώρες που είναι αρκετές αν κάνεις γυμναστική μετά τα σαράντα είναι οι ώρες που μπορείς να αντέξεις σωματικά, γιατί μετά που θα γυρίσεις στο σπίτι έχεις να κάνεις ένα σωρό ακόμη πράγματα
  • οι ώρες που είναι αρκετές αν κάνεις γυμναστική μετά τα σαράντα είναι οι ώρες που σου αρκούν για να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου και που σε ανανεώνουν και σε κάνουν να φεύγεις από το γυμναστήριο με ένα πλατύ, ιδρωμένο χαμόγελο και όχι σέρνοντας σαν να απελευθερώθηκες από καταναγκαστικά έργα.
Advertisements

One thought on “Γυμναστική μετά τα σαράντα: πόση είναι αρκετή για να ελέγχεις το βάρος σου;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s